2014-08-29, 23:43
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER-5
Mycket rykten om att Agger e påväg tillbaka till Bröndby enligt Tony Barrett

Barcelona eller Bröndby.. Hmmm, låt mig fundera lite till. Knivigt val.

Sällan skådat hjärta om han går till Bröndby! Det finns så många grenar att slå i på vägen ner från det fulträdet.
2014-08-29, 23:56
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar hyfsat klart att Song skeppas iväg till West Ham, lån eller permanent oklart.
2014-08-30, 02:11
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Tillsammans med El Shaarawy kan Torres forma en riktigt bra duo, särskilt om han får hänga en eller två i debuten. I grund och botten är han ingen dålig spelare utan det har varit sorgligt uppenbart att han är mentalt helt under isen. Kan man få rätsida på det problemet så lär han komma upp i 12-15 mål.

Säger fan mycket om en liga om El-Sharawy/Torres kan bilda en bra duo för ett topp-aspirerande Milan. Serie A är seriöst på dekis.
2014-08-30, 02:16
Moderator
zanteras avatar
Tycker det har varit tydligt med Torres att självförtroendet och det mentala har varit problemet, och möjligtvis har han tyngts ner extra av sin prislapp när han gick till Chelsea. Nu däremot kommer han till ett Milan på dekis, och chansen för revansch finns där. Om Torres gör ett mål i debuten eller matchen därpå så tror jag han kan göra en ganska bra säsong i Milan och hänga lite baljor, men fortsätter måltorkan och han får en dålig start i Milan också, då lär vi nog fortsätta se den bleka Torres ett tag till.
2014-08-30, 02:20
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker det har varit tydligt med Torres att självförtroendet och det mentala har varit problemet, och möjligtvis har han tyngts ner extra av sin prislapp när han gick till Chelsea. Nu däremot kommer han till ett Milan på dekis, och chansen för revansch finns där. Om Torres gör ett mål i debuten eller matchen därpå så tror jag han kan göra en ganska bra säsong i Milan och hänga lite baljor, men fortsätter måltorkan och han får en dålig start i Milan också, då lär vi nog fortsätta se den bleka Torres ett tag till.

Jag tycker det har varit tydligt att han tappat några % rent fysiskt i snabbhet, första steget och därför tappat självförtroendet. Blir nog bra i Serie A som har ungefär samma formkurva.
2014-08-30, 03:59
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Säger fan mycket om en liga om El-Sharawy/Torres kan bilda en bra duo för ett topp-aspirerande Milan. Serie A är seriöst på dekis.

Visst, du har en poäng. Tyvärr. Serie A är minst sagt på dekis, det kan ingen Italienälskare (där räknar jag in mig själv) förneka. Dock så tror jag att vi alla kan vara överens om att Torres har mer fotboll i sig än vad han visat i Chelsea? Konstig jämförelse, jag vet, men ta Barzagli som floppade i Wolfsburg för att sedan gå till Juventus. Nu har han varit ligans bästa försvarare tre år i rad. Om det är någon front Serie A fortfarande är starkast är det defensiven. Vad gäller El Shaarawy var han fullständigt fenomenal innan Balotellis intåg i klubben.

Däremot är jag 100 % på att Torres och El Shaarawy inte kommer att bilda någon duo. Förmodligen blir det El Shaarawy-Torres-Menéz, alternativt ett nyförvärv till någon av flankerna.
Senast redigerad av Calogero 2014-08-30 kl. 04:01.
2014-08-30, 10:10
Medlem
Kombinations avatar
Daley Blind verkar gå till Man United för £14m. Hur mycket har Van Gaal spenderat nu? Måste ju vara närmare £130m?
2014-08-30, 10:24
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Daley Blind verkar gå till Man United för £14m. Hur mycket har Van Gaal spenderat nu? Måste ju vara närmare £130m?
Visst har de spenderat mycket pengar men det har ju uppenbarligen behövts och för deras egen skull borde de väl behöva värva ytterligare. Om man sedan vill gå till till ordet köpelag så är alla större klubbar det till olika grad. Oavsett om det avser antalet spelare eller pengar man betalt. Oftast är det avundsjuka som gör att man tar till sådana kommentarer. Man vill vara lite "finare" än andra. Som om att lägga ut stora summor inte vore kriterium nog så kan man också lägga värde i varifrån pengarna kommer. Rättvisa kan alltid diskuteras men inte mycket mer.

2014-08-30, 10:36
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Sällan skådat hjärta om han går till Bröndby! Det finns så många grenar att slå i på vägen ner från det fulträdet.

Visst kan det till del handla om hjärta, men sannolikt mycket mer om garanterad speltid, undvika fler skador och möjlighet att behålla en landslagsplats. Visst, Agger är en duktig mittback när han är hel och fulltränad, då har han varit den bästa mittbacken i LFC. Risken är uppenbar att han inte skulle få speltid i Barca, liksom att risken att gå sönder igen är betydligt större i en liga med fler och tuffare matcher som den spanska och som PL.
2014-08-30, 10:41
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Med tanke på Milans ekonomi och hur det sett ut spelmässigt de senaste säsongerna är det nog fel att kalla dem toppaspirerande. Vad jag förstått av italienska medier så är Milan i en svår ekonomisk sits med en ägare som inte har råd att hålla klubben uppe på samma nivåer som tidigare. Inte alls säkert det är serie A som är på dekis men Milan är det och får nog vara glada för vad de kan få av smulor och spillror på transfermarknaden just nu.
2014-08-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Verkar mer som Liverpool bedömer honom som på dekis och inget annat än Bröndby är intressant. Enligt danska medier så diskuteras det att Liverpool fortsatt står för stor del av lönen genom kompensation för återstoden av kontrakten medan Liverpool och Bröndby utvecklar talangsamarbete där Liverpool har första-tjing på Bröndbys spelare.
2014-08-30, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Med tanke på Milans ekonomi och hur det sett ut spelmässigt de senaste säsongerna är det nog fel att kalla dem toppaspirerande. Vad jag förstått av italienska medier så är Milan i en svår ekonomisk sits med en ägare som inte har råd att hålla klubben uppe på samma nivåer som tidigare. Inte alls säkert det är serie A som är på dekis men Milan är det och får nog vara glada för vad de kan få av smulor och spillror på transfermarknaden just nu.

Det där att man är i en svår ekonomisk sits är lite av en oxymoron. Det saknas inte pengar i Berlusconifamiljen direkt, verkar snarare som att intresset för att driva klubben som en toppaspirant inte finns längre. Det verkar förövrigt inte finnas något intresse alls från italienskt håll att verkligen satsa och försöka förbättra italiensk fotboll. Det finns inga planer på hur man ska bli bättre på marknadsföring och kunna dra till sig mer sponsorer eller liknande. Det finns inget nytänkande och ingen tillstymmelse till att försöka få in kapital så att man kan renovera eller bygga om arenorna.

Det är bara att kolla på Napoli som är en relativt välskött klubb med italienska mått mätt. Di Laurentiis har gått ut med att man verkligen ska satsa och försöka vinna ligan samt ta sig till CL. Vad hände med den satsningen? Kolla bara på Napolis ageranden under sommaren. Man har sålt spelare utan att förstärka vettigt. Luften gick säkert ur helt när man inte kvalificerade sig för CL.

Det är klart att ekonomin i Italien är risig och sätter käppar i hjulet. Men jag köper inte det som argument till varför klubbar i Italien har så låg målsättning bland sina ägare. Det har sett ut så här i ligan i över 15 år. Men bara för ett par år sedan kunde lag som Inter och Milan locka till sig förhållandevis bra spelare och ta sig till CL år efter år.

Det blir bara sämre och sämre men jag ser inga förändringar i sikte. Det ser fan förjävligt ut. Och sorgligt för oss som har växt upp med italiensk fotboll och inte den där jävla tipsextra det talas om i Sverige hela tiden när man går bakåt i tiden. På sikt tror jag Serie A kommer sälja ut sig till rika asiater, araber och ryssar. Kanske kan det bli en skjuts sportsligt.

Förstår faktiskt inte folk som klagar på den utvecklingen. De italienska ägarna har ju visat sig vara sjukt inkompetenta och fega.
Senast redigerad av ArgIdiot 2014-08-30 kl. 11:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in