2014-05-08, 14:46
Medlem
Hunden.
Citera
2014-05-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Hoppar i vattnet och räddar barnet. Samtidigt kastar jag en tennisboll så att hunden ser den och börjar jaga efter bollen.. båda kan räddas..

Smart ! Jag tar efter din idé
Jag ääälskar mina djur .. men ett barn måste ju naturligtvis räddas först ...
Citera
2014-05-08, 15:43
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Hoppar i vattnet och räddar barnet. Samtidigt kastar jag en tennisboll så att hunden ser den och börjar jaga efter bollen.. båda kan räddas..

Den döende hunden börjar jaga boll?
Citera
2014-05-08, 18:09
Medlem
Svidmyras avatar
Jag har mer känslor för min hund än för en främmad unge. Därför räddar jag min hund först och ungen sen.

Hunden kan jag sen ha kul med och sällskap av i stort sett dygnet runt några år till.
Ungen skulle jag knappast se röken av efteråt.
Citera
2014-05-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrn-och-Frun
Utan att tveka - hunden såklart!

Jag har alltid värderat djur högre än människor.

Speciellt skulle jag ALDRIG offra min egen hund för en ungjävel jag inte kände något för.

Men det beror ju på dina egna tillkortakommanden i relation till andra människor, inte att du skulle älska din hundra extra mycket.
Citera
2014-05-09, 10:34
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii
Om föräldrarna är så oansvariga att deras 1-åring lyckas hamna i en liten sjö mitt ute i skogen... Ja då tänker inte jag offra min hund för en unge. Föräldrarna har ingen koll på barnet när den är ett år, hur mycket koll kommer de då ha när han är 16 och eldar upp bilar, skrämer pensionärer eller kanske plågar någons katt eller hund ):

Hur ansvarig är du själv som låter din hund hamna i en sjö mitt i skogen? Hur vet man förresten i förväg att man bara har tid att dra upp ett av offren. Jag gör så här. Först drar jag upp barnet snabbt, sedan märker jag att jag har tid över och drar upp hunden oxå.
Citera
2014-05-09, 11:31
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oloa
Ett scenario

Ni är ute helt sjävla i en stor skog och kommer fram till 2 små sjöar. I en av sjöarna ligger eran hund och håller på och drunkna och i den andra sjön ligger det ett barn i 1 års ålder som håller på och drunka (ni känner inte barnet eller har ingen aning om vems barn det är. Ni har bara tid att rädda en, antigen barnet eller hunden. Ingen kommer någonsin få reda på vad som har hänt, vem väljer ni och rädda och varför?
Själv väljer jag självklar barnet för jag värderar en människa före en hund.
ps jag äger inget husdjur. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel, skriver från mobilen så bjuder på stavfel...
Det ämne du försöker komma åt hör sannerligen inte in i detta forum, konstigt att du öht passerar här.. med vad.. sens-moralism eller vad?

Identifierar du dig själv med ett simmande djur eller landgående djur på två ben som kan tala samtidigt som det tar sig fram?

... vad tänkte du ens uppnå, insamlandet av svar så du får två öre mer i "lön" ? när du ska rita linje med kritan på färdigpunktade pappret?

Kanske forum sport, där det tävlas mycket om snabbast fram till rätt sorts räddning.. ? snabbhetsparametrar och sådant. Eller nåt foprum för "människor-utan-husdjurs-rätt-i-samhället? det blir ju för dig en rättsfråga?

.......
Citera
2014-05-09, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oloa
Ett scenario

Ni är ute helt sjävla i en stor skog och kommer fram till 2 små sjöar. I en av sjöarna ligger eran hund och håller på och drunkna och i den andra sjön ligger det ett barn i 1 års ålder som håller på och drunka (ni känner inte barnet eller har ingen aning om vems barn det är. Ni har bara tid att rädda en, antigen barnet eller hunden. Ingen kommer någonsin få reda på vad som har hänt, vem väljer ni och rädda och varför?
Själv väljer jag självklar barnet för jag värderar en människa före en hund.
ps jag äger inget husdjur. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel, skriver från mobilen så bjuder på stavfel...

hundar är simkunniga av naturen, förövrigt så skulle jag inte rädda någon av dom. förresten hur hade en unge på 1 år hamnat i en sjö, dom kan ju för bövelen inte ens gå.
Citera
2014-05-09, 16:36
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
hundar är simkunniga av naturen, förövrigt så skulle jag inte rädda någon av dom. förresten hur hade en unge på 1 år hamnat i en sjö, dom kan ju för bövelen inte ens gå.

Mina ungar har kunnat gå utan hjälpmedel vid 11 mån, de har då hellre gått än krupit och vid 1 år har de gått riktigt stadigt. Dessutom kryper småungar ganska fort, men det har du förstås ingen erfarenhet av.

Nu gällde frågan en hund som höll på att drunkna - inte VARFÖR den höll på att drunkna. Den kanske var skadad eller hade fastnat i något.
Citera
2014-05-09, 18:14
Medlem
Citat:

haha
Citera
2014-05-09, 19:08
Medlem
Jag skulle rädda barnet först. Sedan skulle jag såklart också försöka rädda hunden.

Folk som värderar djurliv högre än människoliv är inte riktigt friska i huvudet.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2014-05-09 kl. 19:13.
Citera
2014-05-09, 19:28
Medlem
Djitiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Hur ansvarig är du själv som låter din hund hamna i en sjö mitt i skogen? Hur vet man förresten i förväg att man bara har tid att dra upp ett av offren. Jag gör så här. Först drar jag upp barnet snabbt, sedan märker jag att jag har tid över och drar upp hunden oxå.

Jag är iaf vid sjön och kan rädda min hund? Min fråga är vart föräldrarna till barnet är...
Senast redigerad av Djitii 2014-05-09 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in