Citat:
Ursprungligen postat av
oloa
Ett scenario
Ni är ute helt sjävla i en stor skog och kommer fram till 2 små sjöar. I en av sjöarna ligger eran hund och håller på och drunkna och i den andra sjön ligger det ett barn i 1 års ålder som håller på och drunka (ni känner inte barnet eller har ingen aning om vems barn det är. Ni har bara tid att rädda en, antigen barnet eller hunden. Ingen kommer någonsin få reda på vad som har hänt, vem väljer ni och rädda och varför?
Själv väljer jag självklar barnet för jag värderar en människa före en hund.
ps jag äger inget husdjur. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel, skriver från mobilen så bjuder på stavfel...
Det ämne du försöker komma åt hör sannerligen inte in i detta forum, konstigt att du öht passerar här.. med vad.. sens-moralism eller vad?
Identifierar du dig själv med ett simmande djur eller landgående djur på två ben som kan tala samtidigt som det tar sig fram?

... vad tänkte du ens uppnå, insamlandet av svar så du får två öre mer i "lön" ? när du ska rita linje med kritan på färdigpunktade pappret?
Kanske forum sport, där det tävlas mycket om snabbast fram till rätt sorts räddning.. ? snabbhetsparametrar och sådant. Eller nåt foprum för "människor-utan-husdjurs-rätt-i-samhället? det blir ju för dig en rättsfråga?
.......