2014-05-08, 09:29
Medlem
oloas avatar
Ett scenario

Ni är ute helt sjävla i en stor skog och kommer fram till 2 små sjöar. I en av sjöarna ligger eran hund och håller på och drunkna och i den andra sjön ligger det ett barn i 1 års ålder som håller på och drunka (ni känner inte barnet eller har ingen aning om vems barn det är. Ni har bara tid att rädda en, antigen barnet eller hunden. Ingen kommer någonsin få reda på vad som har hänt, vem väljer ni och rädda och varför?
Själv väljer jag självklar barnet för jag värderar en människa före en hund.
ps jag äger inget husdjur. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel, skriver från mobilen så bjuder på stavfel...
Citera
2014-05-08, 09:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag räddar också barnet då människoliv står på spel.
Citera
2014-05-08, 09:37
Medlem
Min egna hund såklart
Citera
2014-05-08, 09:39
Medlem
strawberrykings avatar
Att rädda ett människoliv skulle ge mig ner glädje än att mysa med min hund i 5 år till.
Citera
2014-05-08, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oloa
Ett scenario

Ni är ute helt sjävla i en stor skog och kommer fram till 2 små sjöar. I en av sjöarna ligger eran hund och håller på och drunkna och i den andra sjön ligger det ett barn i 1 års ålder som håller på och drunka (ni känner inte barnet eller har ingen aning om vems barn det är. Ni har bara tid att rädda en, antigen barnet eller hunden. Ingen kommer någonsin få reda på vad som har hänt, vem väljer ni och rädda och varför?
Själv väljer jag självklar barnet för jag värderar en människa före en hund.
ps jag äger inget husdjur. Mod får gärna flytta tråden om den ligger fel, skriver från mobilen så bjuder på stavfel...

Hoppar i vattnet och räddar barnet. Samtidigt kastar jag en tennisboll så att hunden ser den och börjar jaga efter bollen.. båda kan räddas..
Citera
2014-05-08, 09:53
Medlem
TheShapes avatar
Har varit djur i princip hela mitt liv, som har stått mig närmare än somliga släktingar, men givetvis så hade jag räddat ungen först, då det trots allt är ett barn, med hela sitt liv framför sig.

Intressantare scenario hade varit "hade du räddat en okänd 95-åring framför din hund". Där hade jag faktiskt tvekat ett par sekunder, även om instinkten nog hade gått över till gubben/tanten.
Citera
2014-05-08, 09:55
Medlem
Jag räddar barnet. 90 år i människoliv värderas högre än 10 år i hundliv, även om jag älskar min hund.
Citera
2014-05-08, 10:10
Medlem
borrizs avatar
Jag är själv förälder, naturligtvis väljer jag att rädda barnet.

Frågan är ifall man inte begår ett lagbrott ifall man väljer att rädda hunden.
Citera
2014-05-08, 10:10
Medlem
Herrn-och-Fruns avatar
Utan att tveka - hunden såklart!

Jag har alltid värderat djur högre än människor.

Speciellt skulle jag ALDRIG offra min egen hund för en ungjävel jag inte kände något för.
Citera
2014-05-08, 11:33
Medlem
världen är allt för överbefolkad, så jag hade tagit två flugor i en smäll och låtit barnet dö, samtidigt som jag räddat min älskade hund!
Citera
2014-05-08, 11:39
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Hunden skulle jag räddat. Ett människoliv är inte mer värt bara för att det är en människa. Hade det varit mitt barn och en okänd hund så hade ju barnet haft förtur. Jag går inte efter vad det är för sorts djur, utan vilken relation jag har till djuret.

"Men det är ju en MÄNNISKA!!!!!! "

Jaha?
Citera
2014-05-08, 11:40
Bannlyst
det enda jag gillar med människor är faktiskt deras husdjur, komiskt nog. annars så är dom väl bara äckliga skapelser. men räddar båda såklart. barnet kanske har potential till att inte bli ett totalt jävla misslyckande, till skillnad från vad samhället trycker ut ständigt just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in