2014-05-08, 11:58
Bannlyst
Håller med, ett djur skänker mer glädje än en människa någonsin kan göra.
Tror till och med att jag skulle valt att rädda hunden framför mitt egna barn om det gällde mitt husdjur eller eget barn. Gott i så fall att slippa den svårskötta och otacksamma ungen framför en hund som visar sin tacksamhet och som inte ställer tillbekymmer i samhället.
Senast redigerad av Luxaxaria 2014-05-08 kl. 12:00.
Citera
2014-05-08, 12:03
Bannlyst
Extremt WT att välja hunden ju. Är man frisk i huvudet väljer man såklart barnet.
Citera
2014-05-08, 12:33
Medlem
Djitiis avatar
Om föräldrarna är så oansvariga att deras 1-åring lyckas hamna i en liten sjö mitt ute i skogen... Ja då tänker inte jag offra min hund för en unge. Föräldrarna har ingen koll på barnet när den är ett år, hur mycket koll kommer de då ha när han är 16 och eldar upp bilar, skrämer pensionärer eller kanske plågar någons katt eller hund ):
Citera
2014-05-08, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii
Om föräldrarna är så oansvariga att deras 1-åring lyckas hamna i en liten sjö mitt ute i skogen... Ja då tänker inte jag offra min hund för en unge. Föräldrarna har ingen koll på barnet när den är ett år, hur mycket koll kommer de då ha när han är 16 och eldar upp bilar, skrämer pensionärer eller kanske plågar någons katt eller hund ):
Gissar att du inte har barn och aldrig kommer skaffa det heller.
Citera
2014-05-08, 12:38
Medlem
Djitiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Gissar att du inte har barn och aldrig kommer skaffa det heller.

Helt korrekt!
Citera
2014-05-08, 12:45
Medlem
SevMs avatar
Hade räddat min hund först, då eftersom en främmande unge har jag inte någon relation till.
Citera
2014-05-08, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii

Exakt. Hade samma tanke.

Självklart räddar jag min hund. Hade inte tvekat en sekund.
Citera
2014-05-08, 13:21
Medlem
Skulle utan tvekan rädda min hund framför någon random snorunge.
Citera
2014-05-08, 13:57
Medlem
Jag räddar min hund såklart.

Edit: Man äcklas av hur olojal människan är mot sin flock när man läser vissa inlägg här ju. Skam.
Senast redigerad av vmax308 2014-05-08 kl. 14:01.
Citera
2014-05-08, 14:06
Medlem
Kalsongpattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShape
Har varit djur i princip hela mitt liv, som har stått mig närmare än somliga släktingar, men givetvis så hade jag räddat ungen först, då det trots allt är ett barn, med hela sitt liv framför sig.

Intressantare scenario hade varit "hade du räddat en okänd 95-åring framför din hund". Där hade jag faktiskt tvekat ett par sekunder, även om instinkten nog hade gått över till gubben/tanten.

Oj, om du har varit ett djur i hela ditt liv kanske du skulle räddat hunden... Men vad vet jag.

Jag hade tveklöst räddat barnet! Allt annat känns idiotiskt enligt mig.
Citera
2014-05-08, 14:42
Medlem
akvifers avatar
Rädda barnet är en självklarhet. Får jag läge att skjuta hunden så gör jag det, bättre ett skott än att drunkna.

Och till alla idioter som skyller på föräldrarna, borde det inte vara mer logiskt att det är Sture som är ute i skogen och dränker ungar än att föräldrarna tappat bort sina egna 1åring?
Haha nice try att skylla bort er bristande medmänsklighet
Citera
2014-05-08, 14:45
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongpatte
Oj, om du har varit ett djur i hela ditt liv kanske du skulle räddat hunden... Men vad vet jag.

Jag hade tveklöst räddat barnet! Allt annat känns idiotiskt enligt mig.

Se och lär ungdomar, att inte skriva på FB innan andra koppens kaffe för dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in