2014-05-09, 19:32
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii
Jag är iaf vid sjön och kan rädda min hund? Min fråga är vart föräldrarna till barnet är...

En miss där från ts.
Citera
2014-05-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
hundar är simkunniga av naturen, förövrigt så skulle jag inte rädda någon av dom. förresten hur hade en unge på 1 år hamnat i en sjö, dom kan ju för bövelen inte ens gå.

Föräldrarna kanske kastade i ungen.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Folk som värderar djurliv högre än människoliv är inte riktigt friska i huvudet.
Eller så är tvärtom. Folk som räddar hunden har sett baksidan på människo-släktet och vet hur elak människor kan vara..

Räddar hellre en lojal hund,än en framtida psykopat.
Citera
2014-05-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Eller så är tvärtom. Folk som räddar hunden har sett baksidan på människo-släktet och vet hur elak människor kan vara..

en framtida psykopat.

De dömer alltså det lilla oskyldiga barnet för vad andra människor har gjort? okay!

Undrar vems liv de tycker att jag ska rädda när valet står mellan deras och en hund. Det kan dem ju också ta och tänka på.
Citera
2014-05-09, 19:58
Medlem
hade självklart räddat min egna hund, omfg vilken fråga, gillar inte barn, speciellt inte någon snorunge som jag inte ens känner. ni är ju sjuka som skulle låta erat egna kött och blod drunkna. ush fyfan.
Citera
2014-05-09, 20:02
Medlem
plattityders avatar
Vad intressant det vore om denna viktiga fråga flätades in i tråden "Problemet med Mördarhundar, dags att vakna? [DEN ENDA OCH STORA TRÅDEN!! /mod]"

Denna fråga tangeras hela tiden, känner mig lite ensam som den enda ambassadören för homo sapiens bland alla folkilskna ambassadörer för Pittbulls. I nämnda tråd håller jag det inte för otroligt att en del hussar och mattar de facto skulle rädda både sin och andras pitbulls före barnet. Hade inte en aning om att en relation till en hund kunde vara så osund......förrän jag började föra en dialog med dessa ägare till kamphundar (exkl nättrollen som snabbt svälts bort)- intressant att få en inblick i vad som gömmer sig i dessa mörka själars inre vrår
Senast redigerad av plattityder 2014-05-09 kl. 20:14.
Citera
2014-05-09, 20:03
Medlem
Citat:
Jag skulle rädda barnet först. Sedan skulle jag såklart också försöka rädda hunden.

Folk som värderar djurliv högre än människoliv är inte riktigt friska i huvudet.

Varför är ett barn värt mer än en lojal hund?
Citera
2014-05-09, 20:04
Medlem
Citat:
De dömer alltså det lilla oskyldiga barnet för vad andra människor har gjort? okay!

Undrar vems liv de tycker att jag ska rädda när valet står mellan deras och en hund. Det kan dem ju också ta och tänka på.

Om valet står mellan att rädda mig eller en hund,så var god att rädda hunden!
Citera
2014-05-09, 20:10
Medlem
Vem hade hunden räddat, sin ägare eller en random unge?
Ägaren såklart. Så varför skulle jag rädda en unge framför min hund?
Citera
2014-05-09, 20:14
Medlem
MissMDs avatar
För mig finns det inget enkelt svar på den här frågan..

Jag skulle göra en bedömning utifrån situationen i fråga. Varför drunknar hunden och barnet? Varför har föräldrarna lämnat sitt barn ensam ute vid en sjö i skogen?
Hur långt ut från land är de båda? Är det strömt i vattnet eller är det helt stilla? Hur kommer det sig att min hund inte kan simma, har den fastnat någonstans? Det är en hel rad faktorer som måste räknas in.

Kanske skulle jag slänga ut en pinne/stock i vattnet intill hunden som den kan hjälpa att stödja sig med ett tag så att jag kan hinna rädda barnet.

Rent spekulativt så tror jag att hunden har en större överlevnadsförmåga än ett barn på 1 år. Så jag skulle helt klart försöka rädda barnet först och sedan försöka rädda hunden.
Att bara bestämma sig för att rädda en, bara för att man kanske inte har tid, kommer inte ens på frågan. Jag skulle göra allt i min makt för att rädda båda.
Citera
2014-05-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Min egna hund såklart

Skulle självklart också välja min hund utan minsta tvekan!!
Citera
2014-05-09, 20:19
Medlem
Lefteyes avatar
Utan någon som helst tvekan så hade jag räddat min egna hund. Han är min bästa vän.
Citera
2014-05-09, 20:23
Medlem
PiusXIIIs avatar
Undrar om den här tråden är ett experiment, som när man fick folk att ge andra mäniskor elstötar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in