2014-06-18, 01:07
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag, eftersom era värderingar uppenbart är skeva.

Nej, det betyder att människans liv är okränkbart och det inte åligger andra att avgöra huruvida människan skall dö eller leva...

Jag skulle också avliva min hund om den på olika sätt var ett problem för mig eller omgivningen - när det gäller människa så skulle däremot aldrig en sådan åtgärd komma i fråga.

De som prioriterar hundliv före människoliv.

Är du emot aborter också då? Människans liv är ju trots allt okränkbart... Eller?
Citera
2014-06-18, 01:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Är du emot aborter också då? Människans liv är ju trots allt okränkbart... Eller?
Jag är emot bort barnmord - inte avlägsnande av cellklumpar och outvecklade foster.

Fast du själv är väl just abortmotståndare ..?
Citera
2014-06-18, 01:26
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Jag är emot bort barnmord - inte avlägsnande av cellklumpar och outvecklade foster.

Fast du själv är väl just abortmotståndare ..?

Det där "outvecklade fostrets" DNA är dock inte mindre utvecklat än ditt. Tog man ett dna-prov så skulle resultatet säga människa på båda två. Och fostret är även i allra högsta grad levande.

Din distinktion mellan foster och människa har alltså ingen vetenskaplig grund utan är bara abstrakt flum från ditt håll och inget mer.

Nej jag är ingen abortmotståndare. Skillnaden mellan dig och mig är att jag är en pragmatiker som inte lider av några vanföreställningar om att mänskligt liv skulle vara "okränkbart". Jag menar, ni kvinnor avslutar ju dagligen mänskligt liv på löpande band på abortklinikerna så det mänskliga livets okränkbarhet och helighet är inget annat än ihåligt skitsnack.

Jag är ingen motståndare till detta därför att jag anser att ett foster inte har rätt att vistas i kvinnans kropp mot kvinnans vilja då kvinnan har större rätt till sin egen kropp än vad fostret har. Det är inte kvinnans ansvar att fostret inte kan överleva utanför hennes kropp.

Därför är det väldigt lätt för mig att vara konsekvent i mina resonemang. Desto svårare blir det för dig vars distinktion på mänskligt liv både är godtycklig och dubbelmoralisk.
Citera
2014-06-18, 01:34
Avslutad
Citat:
Skitsnack. En sund individ prioriterar sin egen FLOCK. Sen om den består av enbart människor eller också ett par hundar är irrelevant. Människor har aldrig varit utvecklade till att bry sig om en hel art, det har människor ingen reell kapacitet till. Bara de allra närmaste individer går att bry sig om på riktigt.

Först: Vad menar du med "sund" här och då i sammanhanget "flock"?
Citera
2014-06-18, 02:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det där "outvecklade fostrets" DNA är dock inte mindre utvecklat än ditt. Tog man ett dna-prov så skulle resultatet säga människa på båda två. Och fostret är även i allra högsta grad levande.
Tar du DNA på en spottloska kommer det också visa DNA från en människa. Anser du att en spottloska har samma rätt som dig och är lika utvecklad som du?

Citat:
Din distinktion mellan foster och människa har alltså ingen vetenskaplig grund utan är bara abstrakt flum från ditt håll och inget mer.
Nej, faktiskt inte .. men det är fel tråd för att vältra i det...

Citat:
Nej jag är ingen abortmotståndare. Skillnaden mellan dig och mig är att jag är en pragmatiker som inte lider av några vanföreställningar om att mänskligt liv skulle vara "okränkbart". Jag menar, ni kvinnor avslutar ju dagligen mänskligt liv på löpande band på abortklinikerna så det mänskliga livets okränkbarhet och helighet är inget annat än ihåligt skitsnack.
Ni kvinnor?
Verkligheten hallå!!!

Det finns kvinnor som gör abort - ja, säkert med goda skäl.

Citat:
Jag är ingen motståndare till detta därför att jag anser att ett foster inte har rätt att vistas i kvinnans kropp mot kvinnans vilja då kvinnan har större rätt till sin egen kropp än vad fostret har. Det är inte kvinnans ansvar att fostret inte kan överleva utanför hennes kropp.
Överens där.

Citat:
Därför är det väldigt lätt för mig att vara konsekvent i mina resonemang. Desto svårare blir det för dig vars distinktion på mänskligt liv både är godtycklig och dubbelmoralisk.
Nej, jag räknar liv där det föreligger liv -- och precis som du skriver ovan, ett foster som inte kan överleva utanför kvinnans kropp är inte eget liv - och inte en "människa" utan en ofärdig människa=foster.

Om pragmatisk skall ha samma betydelse som egoist så ger jag dig rätt - du är pragmatiker. I ordets rätta bemärkelse är det svårt att se det kan användas på dig.

Du skulle rädda din hund därför att du på det hela taget har ett skevt förhållande till andra människor.
Citera
2014-06-18, 02:37
Avslutad
Citat:
Tar du DNA på en spottloska kommer det också visa DNA från en människa. Anser du att en spottloska har samma rätt som dig och är lika utvecklad som du?

Nej, faktiskt inte .. men det är fel tråd för att vältra i det...

Ni kvinnor?
Verkligheten hallå!!!

Det finns kvinnor som gör abort - ja, säkert med goda skäl.

Överens där.

Nej, jag räknar liv där det föreligger liv -- och precis som du skriver ovan, ett foster som inte kan överleva utanför kvinnans kropp är inte eget liv - och inte en "människa" utan en ofärdig människa=foster.

Om pragmatisk skall ha samma betydelse som egoist så ger jag dig rätt - du är pragmatiker. I ordets rätta bemärkelse är det svårt att se det kan användas på dig.

Du skulle rädda din hund därför att du på det hela taget har ett skevt förhållande till andra människor.

Kanske vissa hellre räddar djur framför människor eftersom vissa människor borde ha blivit aborterade?
Citera
2014-06-18, 02:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Kanske vissa hellre räddar djur framför människor eftersom vissa människor borde ha blivit aborterade?
Ja, det är nog en så god analys som någon .. somliga är så skeva i förhållande till andra människor så det kanske är bitterheten över att inte själv ha blivit aborterad som ger skeva värderingar..
Senast redigerad av micro113 2014-06-18 kl. 03:20.
Citera
2014-06-18, 02:53
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokoChanel
Utan tvekan räddar jag min egen hund.

Håller med till 100%.

Min bästa vän före nått barn som jag inte vet vem det är?
Citera
2014-06-18, 03:00
Avslutad
Citat:
Ja, det är nog är så god analys som någon .. somliga är så skeva i förhållande till andra människor så det kanske är bitterheten över att inte själv ha blivit aborterad som ger skeva värderingar..

För att nu använda mig av just herr Cofferdams värderingar och detta ytterligare då, så även honor inom djurriket kastar ju sina ungar?
Så ja, jo......... din analys verkar ju också stämma, då?
Men "sund" och "flock" av Coffee? Vad menar du, Coffee?
Du har värderingar och som bara en människa kan ha, men du tänker/ fungerar/ agerar som bara ett djur kan göra?
Citera
2014-06-20, 19:27
Medlem
LordTourettess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Om det är ett svenskt barn hade jag räddat det.

Svensk barn > vitt barn > asiatiskt barn > sydamerikanskt barn > min hund > arabiskt barn > negerbarn.

Typ.
Du är ju förfan sjuk i huvudet.

OnT: Jag är djurvän men jag hade nog försökt att rädda barnet först.
Citera
2014-06-21, 00:44
Medlem
Djitiis avatar
Jag måste fråga, ni som räddar barnet, varför?
Jag skulle aldrig förlora hundarna pga oansvariga föräldrar...
Citera
2014-06-21, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii
Jag måste fråga, ni som räddar barnet, varför?
Jag skulle aldrig förlora hundarna pga oansvariga föräldrar...
Därför att vi inte är efterblivna.

Jämställer du seriöst ett hundliv med ett människoliv? Ett människoliv är värt mer än alla hundar på planeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in