2014-06-21, 01:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii
Jag måste fråga, ni som räddar barnet, varför?
Jag skulle aldrig förlora hundarna pga oansvariga föräldrar...

Men ÄR det inte just sådana människor och som hellre räddar djur? "Oansvariga föräldrar" och som inte ens ser i sina egna barn en(annan) människa?!
Citera
2014-06-21, 04:32
Medlem
GoldenBlitz.s avatar
Lever efter den gyllende regeln, allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem. Hade med andra ord, självklart räddat barnet.
Citera
2014-06-21, 04:37
Medlem
Jag skulle räddat hunden och skicka den att hämta barnet, problem solved.
Citera
2014-06-21, 08:26
Medlem
LucNNs avatar
Hade räddat barnet. Sen hade jag knäckt nacken på hundfittan, fixat eld och sen njutit lite god hundbarbeque med ungen. Hade lekt med hundens fula ögon. Barnet hade verkligen älskad det hade låtit ungen dra hundens döda tunga medans jag själv höll i huvudet, så det lilla barnet kunde få sig ett riktigt skratt när tungen drogs av. Hade tänkt på hundens äckliga wt-familj när jag stopp-mätt slickade hundsaften av mina fingrar och känt mitt stånd långsamt lägga sig efter en upphetsande dag.
Citera
2014-06-21, 13:32
Medlem
Djitiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Hade räddat barnet. Sen hade jag knäckt nacken på hundfittan, fixat eld och sen njutit lite god hundbarbeque med ungen. Hade lekt med hundens fula ögon. Barnet hade verkligen älskad det hade låtit ungen dra hundens döda tunga medans jag själv höll i huvudet, så det lilla barnet kunde få sig ett riktigt skratt när tungen drogs av. Hade tänkt på hundens äckliga wt-familj när jag stopp-mätt slickade hundsaften av mina fingrar och känt mitt stånd långsamt lägga sig efter en upphetsande dag.

Du är äcklig.
Citera
2014-06-21, 13:36
Medlem
Djitiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Men ÄR det inte just sådana människor och som hellre räddar djur? "Oansvariga föräldrar" och som inte ens ser i sina egna barn en(annan) människa?!

Jag förstår inte vad du skriver. Men om man inte har barn, ja om man till och med tycker illa om barn men älskar sin hund, varför ska jag då offra henne pga att föräldrarna har varit oansvariga?
Citera
2014-06-21, 15:01
Medlem
Citat:
Du är äcklig.

Han är inte bara äcklig,han är allvarligt sjuk. Såna som han är seriemördare irl. Allvarlig psykisk störning.

Bara för att man väljer att rädda barnet,innebär det inte att plåga ett annat liv.
Citera
2014-06-21, 15:48
Medlem
LordTourettess avatar
Nej jag ändrar mig min hund är mitt allt.
Citera
2014-06-21, 20:18
Medlem
swyttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Därför att vi inte är efterblivna.

Jämställer du seriöst ett hundliv med ett människoliv? Ett människoliv är värt mer än alla hundar på planeten.

Varför anser du att ett människoliv är mer värt?
Citera
2014-06-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Därför att vi inte är efterblivna.

Jämställer du seriöst ett hundliv med ett människoliv? Ett människoliv är värt mer än alla hundar på planeten.

Vem har bestämt att ett människoliv är mer värt än hund? Gud? Är människan,med dess ondska,mer värd pga av....??

Det handlar eg inte om värdet människa vs hund. Det handlar om relationer. Är man barnfri,så tror jag knappast att man räddar ett främmande barn framför sin bäste vän.
Jag gör det då inte.
Citera
2014-06-21, 21:43
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Du är äcklig.

Okay. Du gillar säger saker jag tycker illa om. Smaken är som baken.
Citera
2014-06-21, 21:47
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Omöjligt att svara på då man inte vet barnets hudfärg.
Jag kan ju inte bara ta risken att rädda barnet för att sedan till min fasa upptäcka att jag har räddat en neger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in