2014-05-31, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
En sak är säker

Jag skulle fan i mig rädda en PISSMYRA om valet stod mellan den och micro113s barn. Dessa gener vill vi inte släppa vidare

Att du ser människor som prioriterar människoliv framför djurliv som genetiskt defekta skvallrar bara om hur störd du är.

Och vem fan är det som avgör vems liv det är som är viktigast tror du? samhället vi lever i och lagarna som det går efter såklart ditt ärkenöt.
Citera
2014-05-31, 10:45
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Att du ser människor som prioriterar människoliv framför djurliv som genetiskt defekta skvallrar bara om hur störd du är.

Och vem fan är det som avgör vems liv det är som är viktigast tror du? samhället vi lever i och lagarna som det går efter såklart ditt ärkenöt.

Ser att du är en nästan helt ny användare här. Då vet du kanske inte vem micro113 är. Kom tillbaka om ett år och säg att hennes gener inte är defekta

Så du menar att man, enligt lagen, måste rädda människan framför hunden? Visa mig den lagen är du snäll. Annars ska du nog hålla din käft, istället för att sprida lögner och dumma påståenden.
Citera
2014-05-31, 11:17
Medlem
Djitiis avatar
Citat:
Oj oj oj, nu trodde du nog att du verkligen gett mig svar på tal va? haha ja för det är något av ovanstående som var man tränar sin hund till, eller hur? det är därför ett människoliv ska sättas till för att er hund ska leva, så den kan gå ut i forna krigszoner för att leta minor till människans beskydd?

Mer troligt att den hamnar på blocket eller någon annan second hand site efter några år när husses eller mattes livssituation blir en annan eller bara vill komma ur gamla spår och pröva något nytt.

Det är ingen av er som frågar er själva vad ni kan göra för att göra den här världen till en bättre plats att leva på, bara vad er hund kan göra för er, egosvin är vad ni är.

Med er logik kunde man lika gärna prioritera en brandsläckare, för vem avgör vad som är mest värt liksom? *herp derp*

Var man blir väl inte läkare heller? Det jag menade är att hundar är till stor hjälp för oss. Och vad menar du med att ingen av oss frågar sig vad vi kan göra för att göra den här världen till en bättre plats? Vad vet du om det?

Sen att det finns idioter som inte bör skaffa hund, är det verkligen hundens fel? Ptja, om du inte ser någon skillnad på en brandsläckare och en hund så säger väl det rätt mycket om dig.
Citera
2014-05-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ser att du är en nästan helt ny användare här. Då vet du kanske inte vem micro113 är. Kom tillbaka om ett år och säg att hennes gener inte är defekta

Så du menar att man, enligt lagen, måste rädda människan framför hunden? Visa mig den lagen är du snäll. Annars ska du nog hålla din käft, istället för att sprida lögner och dumma påståenden.

Såklart jag inte gör, hon kan bakom dataskärmen vara vem som helst, så vad har hon gjort sig skyldig till då för att få en sådan stämpel av dig? ätit fläskpannkaka en söndag?

Du verkar vara en mycket känslig människa, men inte så känslig att du kallblodigt kan lämna en annan människa för att dö.
Citera
2014-05-31, 12:06
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

En sund individ prioriterar sin egen art, annat är att vara avvikare i olika grad.
Citera
2014-05-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djitii
Var man blir väl inte läkare heller? Det jag menade är att hundar är till stor hjälp för oss. Och vad menar du med att ingen av oss frågar sig vad vi kan göra för att göra den här världen till en bättre plats? Vad vet du om det?

Sen att det finns idioter som inte bör skaffa hund, är det verkligen hundens fel? Ptja, om du inte ser någon skillnad på en brandsläckare och en hund så säger väl det rätt mycket om dig.

Hundar är till stor hjälp, dem har ju avlats av människan för att tjäna människan. Det betyder dock inte att en enskild hund är lika mycket eller som i er världsbild, lika lite värd som en människa.
Människor ser efter människor, om dem inte gör det så gör ingen det.

Vad du sen som skulle lämna ett barn att dö anser om mig rör mig fan inte ryggen.
Citera
2014-06-12, 19:52
Medlem
swyttes avatar
Är inte detta ytterst en fråga om moralfilosofi, samt huruvida man anser att djur har samma värde som människan?

Själv tror jag att jag hade räddat min hund - jag hänför mig inte till denna ''USA-mentalitet'' som anser att lycka och lidande kan mätas utifrån en objektiv måttstock. Jag anser heller inte att människan generellt är mer värd än djur, speciellt inte att en för mig okänd individ är mer värd än min hund.

Det är dock en svår fråga, och oavsett vad man valt hade man dragits med svåra samvetskval livet ut.

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Frågan är ifall man inte begår ett lagbrott ifall man väljer att rädda hunden.
Nej! Du har aldrig en handlingsplikt att rädda någon i nöd, annat än om det är du som framkallat fara för denna person.
Citera
2014-06-17, 23:42
Medlem
Repeatzs avatar
Jag hade självklart valt att rädda barnet, ett människoliv är alltid värt mer än ett djurliv (enligt mig).
Som någon annan skrev så hade jag levt med lyckan att ha räddat ett mänskligt liv i ca. 60-80 år, och det väljer jag alla gånger över att få ha en hund i kanske 10 år till. En hund är ju också mer lätt att ersätta än en människa.
Citera
2014-06-18, 00:02
Medlem
KokoChanels avatar
Utan tvekan räddar jag min egen hund.
Citera
2014-06-18, 00:08
Medlem
Jag kan inte rädda min hund i en sjö, hon simmar bättre än mig, det gör inte en ettåring. Och oavsett vad är ett människoliv mycket mer värt än ett hundliv. Om jag förlorar min hund så kommer jag vara ledsen ett tag, efter att ha sörjt en period skaffar jag en ny hund som jag också älskar och efter ett par år kommer jag minnas och glädjas åt hur fantastisk min hund var när hon levde istället för att fokusera på att hon är död.

En familj som förlorar en ettåring kommer aldrig bli sig lik, det finns en mamma, en pappa, en storasyster-bror? och mor- och farföräldrar osv som alltid kommer ha ett hål i sina liv. Som alltid kommer leva med ett barn som fattas, som aldrig får börja i ettan (och här har den räddade hunden antagligen redan dött av ålder om den inte var väldigt ung), som aldrig får ta studenten, som aldrig är med till jul och som aldrig lämnar några barnbarn.
Citera
2014-06-18, 01:00
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Jag skulle rädda barnet först. Sedan skulle jag såklart också försöka rädda hunden.

Folk som värderar djurliv högre än människoliv är inte riktigt friska i huvudet.

Om så är fallet, varför lever inte du då på existensminimum så att några svältande barn i Afrika slipper svälta ihjäl? Vad ska du köpa datorer (som du publicerar dessa efterblivna inlägg med) och annat skit för din lön för när andra människors LIV står på spel?

Hade räddat min hund. Min hund har jag en relation till, det har jag inte till en främmande unge.
Citera
2014-06-18, 01:03
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
En sund individ prioriterar sin egen art, annat ävara avvikare i olika grad.

Skitsnack. En sund individ prioriterar sin egen FLOCK. Sen om den består av enbart människor eller också ett par hundar är irrelevant. Människor har aldrig varit utvecklade till att bry sig om en hel art, det har människor ingen reell kapacitet till. Bara de allra närmaste individer går att bry sig om på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in