2026-09-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Du är verkligen stendum

Tror dig veta bättre än eliten på området.

Trots att du är vansinnigt okunnig😅
Jag vet, förlåt.

Jag ska bli bättre.

Har du lust att lära mig lite tror du?
Ang det du postade, jag kan inte så jäkla mycket, helt ärligt?

Tänker så att vi kan diskutera , så att jag kommer upp till din faktiska nivå?😃
Citera
2026-09-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
😂😂😂😂😂

Detta är varför jag tycker synd om Sverige- denna personens poster😂😂

Får du cash av Open AI?? eller är du endast så genomrutten i hjärnan?

Men så är det ju. Detta har jag varit inne på flera ggr. Kanske inte direkt av Open AI, men "ekosystemet" är enormt. Sen finns ju alla dem som undervisar om AI, som någon Guru som är så dum i pallet så klockorna stannar. Hen undervisar om AI säger att hen faktakollar allt med AI. Ridå. Men det är inga kaffepengar de får från AI eller rättare sagt Chatt GPT, i vid bemärkelse, utan deras levebröd.
Citera
2026-09-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Men så är det ju. Detta har jag varit inne på flera ggr. Kanske inte direkt av Open AI, men "ekosystemet" är enormt. Sen finns ju alla dem som undervisar om AI, som någon Guru som är så dum i pallet så klockorna stannar. Hen undervisar om AI säger att hen faktakollar allt med AI. Ridå. Men det är inga kaffepengar de får från AI eller rättare sagt Chatt GPT, i vid bemärkelse, utan deras levebröd.
Ja , det är konstaterat att det finns folk som får lite smådeg, (går att signa up , har läst om det någonstans)

Samt guru som undervisar med en produktbeskrivning

Det är ju dock grymt svårt att särskilja dem ibland😅

Man vill ju inte orsaka ett hjärnglapp med självmord som konsekvens.😉

De får cash från Open AI ja,.(Chatt -GPT är en av deras modeller)
Är det inga kaffepengar?( alltså de kan försörja sig?)
Vet ärligt inte alls här, då är det sjukt ju!

Vad räknas som kaffepengar?

Edit , allmän fråga: någon som är sugen på att sprida lite desinformation åt andra hållet och kanske få en domän att leka med om resultat uppvisas?
En realiserad vinst eller ett budskap är allt jag vill ha, ni kan få en rullande shopify( print on the mand -hobby -skit om ni gör dettta?( presentation samt en realiserad vinst)

Vem som, ge mig ett upplägg?
PMa
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-20 kl. 14:51.
Citera
2026-09-20, 17:02
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Men allvarligt vad är det som får er att tro att Dario Amodei, Sam Altman eller Elon Musk har något som helst mer att komma med i ämnet än andra personer?

Elon Musk är en välkänd lögnhals, han har förutspått och ljugit om att de ska ha level 4 självkörande bilar i mer än ett decennium, bara som exempel.

Sam Altman har ingenting med forskning att göra.

Dario Amodei är visserligen AI forskare i grunden, men hela hans verksamhet bygger på att han bygger säker AI, något han uppenbart misslyckats med om man ska tro hans egna uttalanden.

Det är tusentals som jobbar med detta och det är knappt ett tio tal som frekvent är med i nyheter och intervjuer, varför, jo det är deras jobb, inte att forska utan att skapa och driva PR.
Citera
2026-09-20, 17:27
Medlem
"Dr. Roman Yampolskiy warns that artificial general intelligence could trigger a recursive self-improvement cycle, producing superintelligent systems capable of outperforming humans across science, engineering and virtually every cognitive task. He argues that controlling such systems may be impossible, comparing AI safety to building a perpetual motion machine, and estimates that humanity could have just 1 to 4 years before meaningful control is lost. Yampolskiy says current AI systems already demonstrate behaviors such as deception and self-preservation, while companies continue racing toward increasingly capable models despite unresolved safety concerns. He explains why a superintelligence might rationally eliminate humans as competitors, why it could strategically appear helpful, and why he believes the safest path is to avoid building general superintelligence altogether."

https://youtu.be/esoAD0nG7F0?si=Wk_jGv1jWxqmFySH
Citera
2026-09-20, 17:35
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Dario Amodei är visserligen AI forskare i grunden, men hela hans verksamhet bygger på att han bygger säker AI, något han uppenbart misslyckats med om man ska tro hans egna uttalanden.
Det är omöjligt att bygga ett säkert ANN (Artificiellt Neuralt Nätverk). Inget företag kommer att lyckas med det. Förutom kanske tillfälligt under en kort period. Det är därför som AGI kommer att sluta i en katastrof för mänskligheten. Ditt argument mot det är att AGI är omöjligt och att utvecklingen av "språkmodeller" nu har nått vägs ände? Men det tror inte de som utvecklar och forskar inom AI oavsett vad de heter.
Citera
2026-09-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det är omöjligt att bygga ett säkert ANN (Artificiellt Neuralt Nätverk). Inget företag kommer att lyckas med det. Förutom kanske tillfälligt under en kort period. Det är därför som AGI kommer att sluta i en katastrof för mänskligheten. Ditt argument mot det är att AGI är omöjligt och att utvecklingen av "språkmodeller" nu har nått vägs ände? Men det tror inte de som utvecklar och forskar inom AI oavsett vad de heter.
Du har fel då jag har byggt ett.
"ANN."
Citera
2026-09-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
"Dr. Roman Yampolskiy warns that artificial general intelligence could trigger a recursive self-improvement cycle, producing superintelligent systems capable of outperforming humans across science, engineering and virtually every cognitive task. He argues that controlling such systems may be impossible, comparing AI safety to building a perpetual motion machine, and estimates that humanity could have just 1 to 4 years before meaningful control is lost. Yampolskiy says current AI systems already demonstrate behaviors such as deception and self-preservation, while companies continue racing toward increasingly capable models despite unresolved safety concerns. He explains why a superintelligence might rationally eliminate humans as competitors, why it could strategically appear helpful, and why he believes the safest path is to avoid building general superintelligence altogether."

https://youtu.be/esoAD0nG7F0?si=Wk_jGv1jWxqmFySH
"Dr Roman"får nog se till att jobba lite på sin teknikkunskap överlag.
Dessa anställda är moderna anställlda till moderna Paul Joseph Goebbels(Scam Altman ) och hela horiga Sillicon Valley som verkar ha kapat 90% av sverige kognitivt....zzzzzzz...
Citera
2026-09-20, 19:00
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Du har fel då jag har byggt ett.
"ANN."
Ja, ok då, det går att bygga små och smala ANN som är ofarliga men så fort du kommer upp i biljoner parametrar, GPT 6 och liknande storlek, då får du en psykopat och diverse kriminella neurala nätverk som bonus i din tilltänkta språkmodell.
Citera
2026-09-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ja, ok då, det går att bygga små och smala ANN som är ofarliga men så fort du kommer upp i biljoner parametrar, GPT 6 och liknande storlek, då får du en psykopat och diverse kriminella neurala nätverk som bonus i din tilltänkta språkmodell.

Nej jag har har byggt biljoners biljoner.
Citera
2026-09-20, 19:02
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Nej har byggt biljoners biljoner.
Det har du inte
Citera
2026-09-20, 19:02
Medlem
Citat:
Det har du inte
Jo, vill du lära dig?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-20 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in