2026-09-20, 19:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Men allvarligt vad är det som får er att tro att Dario Amodei, Sam Altman eller Elon Musk har något som helst mer att komma med i ämnet än andra personer?

På samma tema:
The Doomsday Cult Inside OpenAI
https://www.youtube.com/watch?v=luXnftoxCaM

Two of these men are locked in a vicious race for AI supremacy. And then the third is Elon Musk. They poach each other's engineers. They trash each other in public. And Elon sues basically everyone. For all three to suddenly agree that they need to be restrained is a bit like Coke, Pepsi, and Iron Brew holding a joint press conference to announce that fizzy drinks have become too delicious and the government really must step in to protect the public.
Citera
2026-09-20, 20:34
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Det är omöjligt att bygga ett säkert ANN (Artificiellt Neuralt Nätverk). Inget företag kommer att lyckas med det. Förutom kanske tillfälligt under en kort period. Det är därför som AGI kommer att sluta i en katastrof för mänskligheten. Ditt argument mot det är att AGI är omöjligt och att utvecklingen av "språkmodeller" nu har nått vägs ände? Men det tror inte de som utvecklar och forskar inom AI oavsett vad de heter.

Okej? Och med samma logik varför är det då möjligt att bygga AGI, inte en jävel har gjort det än så länge men ändå har du gapat och förutspått det i flera år här, du tror alltså det är mer troligt att "AGI" och "liv" ska uppstå från de här väl dokumenterade algoritmerna som är vad transformers faktiskt är, än att de någonsin ska kunna kontrollera dom?

Sen står du frågande när jag anser du är en av de dummaste personer jag stött på...
Citera
2026-09-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
På samma tema:

Two of these men are locked in a vicious race for AI supremacy. And then the third is Elon Musk. They poach each other's engineers. They trash each other in public. And Elon sues basically everyone. For all three to suddenly agree that they need to be restrained is a bit like Coke, Pepsi, and Iron Brew holding a joint press conference to announce that fizzy drinks have become too delicious and the government really must step in to protect the public.

Jag får titta på den och återkomma.
Citera
2026-09-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
På samma tema:

Är bara 12 minuter in än så länge men kan redan säga att ja han har helt rätt, fortsätter titta men ja som jag sa helt rätt "tolkning" eller om man ska gå så långt som att säga den objektiva sanningen.

Jag vågar säga att det här är en person som precis förstått och sett igenom vad som egentligen pågår...
Citera
2026-09-20, 20:58
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Okej? Och med samma logik varför är det då möjligt att bygga AGI, inte en jävel har gjort det än så länge men ändå har du gapat och förutspått det i flera år här, du tror alltså det är mer troligt att "AGI" och "liv" ska uppstå från de här väl dokumenterade algoritmerna som är vad transformers faktiskt är, än att de någonsin ska kunna kontrollera dom?

Sen står du frågande när jag anser du är en av de dummaste personer jag stött på...
Enligt Arc-AGI 3 har vi AGI nu.
Jag förstår att du vill flytta målstolparna igen.
Det fungerar kanske i 6-12 månader till.
Citera
2026-09-20, 21:13
Medlem
Citat:

Är vi? Vem har sagt det förutom du? Jag har förklarat för dig åtskilliga gånger hur ARC-AGI fungerar, du fattar inte, det beror på att du är synnerligen korkad.
Citera
2026-09-20, 21:27
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Är vi? Vem har sagt det förutom du? Jag har förklarat för dig åtskilliga gånger hur ARC-AGI fungerar, du fattar inte, det beror på att du är synnerligen korkad.
Varför heter det Arc AGI om det inte alls har något med AGI att göra tror du?
Citera
2026-09-20, 21:29
Medlem
Citat:
Tror du att vi skulle kunna få se en demonstration av "AGI"?
Arc-AGI 3 kanske kan visa.

Jag kan säga att jag fångade en laxjävel på 5 kg tex.

Men det är inte försen jag bjuder på gravlax eller faktiskt visar upp fisken iaf, som den existerar, annars är den bara i min hjärna.
(Förutom möjligvis andra betraktare som var där när fisken eventuellt drogs upp)

Hålller du med mig om detta?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-20 kl. 22:06.
Citera
2026-09-20, 21:30
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Tror du att vi skulle kunna få se en demonstration av "AGI"
Arc-AGI 3 kanske kan visa.
https://arcprize.org/arc-agi/3
Citera
2026-09-20, 21:31
Medlem
Citat:
Varför heter det Arc AGI om det inte alls har något med AGI att göra tror du?

För det försöker kalibrera en benchmark för att avgöra AGI. Jag har redan förklarat detta för dig ditt spån, men du fattar inte som sagt.
Citera
2026-09-20, 21:32
Medlem
Citat:
https://arcprize.org/arc-agi/3
Det är tyvärr ingen demonstration kompis.
Det är just en demonstration.

Därför faller din" tes" platt.
Motsägelsefullt va?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-20 kl. 21:35.
Citera
2026-09-20, 22:45
Medlem
Citat:
Hade vi inte AGI redan när någon modell klarade den första versionen då? Varför gjorde de sedan sämre resultat på version 2 och sedermera version 3? Har vi inte AGI igen när Astra får 30 % på version 4?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in