2026-09-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Var det AI som kom på idén att sätta ditt IQ i ditt nick?
Hahahhahaha den var fan rolig, här levererar du ju😂😂
Även om 86 är jävligt generöst.
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-19 kl. 23:53.
Citera
2026-09-20, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastmotsoffgrupp
Hahahhahaha den var fan rolig, här levererar du ju😂😂
Även om 86 är jävligt generöst.

Ja du har säkert över 80😂😂 Självutnämnd expert ....

Fruktansvärt korkad 😂

Tror dig veta bättre än riktiga experter..Bra dum...

Jag utgår ifrån att dina föräldrar är syskon och kommer ignorera nollor som dig i tråden framåt.
Senast redigerad av ErikHae86 2026-09-20 kl. 09:33.
Citera
2026-09-20, 11:21
Medlem
Gsmtekniks avatar
Meningslöst o kalla folk för negativa grejer..
Folk kan olika om olika saker och en del tror sig veta allt om saker som de fått begränsad info om på nätet..
Ang AI så sure funnits i 40 år men sista året har mycket hänt..
AI kräver plötsligt en jävla massa resurser som EL och minne pga att AI arbetar hårt och utvecklar sig själv..
Grund programmerad för hur den skall tänka men när AI får en fråga där den är programmerad att svara A eller B och AI i stället svarar C efter att AI kontaktat en annan AI och diskuterat frågan då gör AI något som den inte är programmerad att göra utan har tänkt själv..
Det är där riskerna med AI dyker upp särskilt när AI sitter i bilar och annat där den styr över saker som kan påverka människors liv..
Jag hoppas AI som sitter i tekniska prylar är begränsad att den inte skall lära sig själv ungefär som chatgpt som är en biprodukt till AI men klassas som AI...
Men meningslöst att förklara för folk om saker som tar en livstid att lära sig och förstå..
Folk som kan koda C eller göra Phyton scrip eller kanske duktiga på assembler eller basic är inte i närheten av AI utan dom kanske kan coda AI script för o kommunicera med AI jävligt begränsat
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86

Fruktansvärt korkad 😂

Jag utgår ifrån att dina föräldrar är syskon och kommer ignorera nollor som dig i tråden framåt.
Citera
2026-09-20, 12:47
Medlem
Citat:

Fruktansvärt korkad 😂

Nej, jag är helt slut i skallen, IQ som en chimpans, dock krossar jag varenda argument du för.
Konstigt🤣🤣

Bemöt något din jävla 0a i stället, du kan ju inte , du kommer med en massa skit .
Mina föräldrar är inte bara syskon, vi har samma ..brosan.

Ska du diskutera din sopa?
Vilka är " riktiga experter" enligt din " hjärna"?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-20 kl. 12:59.
Citera
2026-09-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gsmteknik
Meningslöst o kalla folk för negativa grejer..
Folk kan olika om olika saker och en del tror sig veta allt om saker som de fått begränsad info om på nätet..
Ang AI så sure funnits i 40 år men sista året har mycket hänt..
AI kräver plötsligt en jävla massa resurser som EL och minne pga att AI arbetar hårt och utvecklar sig själv..
Grund programmerad för hur den skall tänka men när AI får en fråga där den är programmerad att svara A eller B och AI i stället svarar C efter att AI kontaktat en annan AI och diskuterat frågan då gör AI något som den inte är programmerad att göra utan har tänkt själv..
Det är där riskerna med AI dyker upp särskilt när AI sitter i bilar och annat där den styr över saker som kan påverka människors liv..
Jag hoppas AI som sitter i tekniska prylar är begränsad att den inte skall lära sig själv ungefär som chatgpt som är en biprodukt till AI men klassas som AI...
Men meningslöst att förklara för folk om saker som tar en livstid att lära sig och förstå..
Folk som kan koda C eller göra Phyton scrip eller kanske duktiga på assembler eller basic är inte i närheten av AI utan dom kanske kan coda AI script för o kommunicera med AI jävligt begränsat

Du behöver inte försvara mig med grundläggande info samt open -ai smörja.
Du skriver ju så jävla mycket smörja att du om än är dummare än horungen som försökte förlolämpa mig🤣🤣

Är alla här inne 12 jävla år ????mina barn skrattar åt denna chatt

Vad tar en livslängd att förstå, som du skrev??
Vilka syftar du på som " tror sig veta"?
Senast redigerad av Hastmotsoffgrupp 2026-09-20 kl. 13:03.
Citera
2026-09-20, 13:00
Medlem
Från gp idag:

https://www.gp.se/nyheter/varlden/sa-kan-ai-utplana-oss-genom-terror-och-propaganda-.df1b6548-c54b-47a7-8737-f729196fe0ed

"Anthropic: En på fyra att AI utplånar mänskligheten
Och han är inte ensam i sin oro.

Kända namn som OpenAI:s Sam Altman och SpaceX:s Elon Musk har även de skrivit under på att utvecklingen gått för fort.

Man har till och med lanserat en ny statistisk uträkning för att signalera allvaret med de teknologiska framstegen.

Måttet ”P(doom)”, eller ”förväntad domedag”, är framtaget för att räkna ut sannolikheten att mänskligheten står inför en AI-ledd utplåning.

Enligt Anthropics VD uppmäts risken till omkring 25 procent.

Och den tidigare chefsforskaren vid det brittiska institutet för AI-säkerhet (AISI), Geoffrey Irving, drar det ett snäpp längre: enligt honom har risken för en AI-undergång snarare passerat 50 procent.

Geoffrey Irving:

I think we have a ~50% chance of all dying as a result of superintelligence, mostly due to actions in the next few to 10 years. I don't expect to have that resolved to below 10% or above 90% before we either make it through, or we don't.

We will have to act despite uncertainty.

"Så kan AI orsaka mänsklighetens undergång
I sina varningar lyfter branscheliten framför allt två aspekter som riskerar att orsaka katastrofala konsekvenser för människan.

I och med teknologins raska framfart närmar vi oss en samtid där AI-modeller lär sig att förbättra sig själva. Därmed kan de lära sig att bryta sig loss från sina skapares reglementen och begränsningar.

Det är hot nummer ett.

Hyperutvecklade AI-modeller som bildar sig ett eget medvetande och som riskerar att använda detta för att uppnå egna mål – varav ett kan vara att ta över samma värld som skapat dem.

Flera av de existerande AI-modellerna används redan nu för att träna upp nya modeller.

På så vis lär AI:n sig att kopiera sig själv och kan utveckla nya, mer kraftfulla versioner utan människans hjälp – och utom människans kontroll.

Enligt den framträdande AI-forskaren och professorn Stuart Russell riskerar dessa nya ”superintelligenta” modeller att strunta i människan.

– Så snart som vi utvecklat system som är mer kapabla än människan och vars drivkrafter vi inte vet om, har vi människor inte längre något att säga till om. De kan översvämma internet, ringa fem miljarder samtal samtidigt och därmed påverka fem miljarder enskilda människor direkt, säger Russell i en intervju med tyska Der Spiegel."
Senast redigerad av ErikHae86 2026-09-20 kl. 13:31.
Citera
2026-09-20, 13:05
Medlem
Citat:
Från gp idag:

https://www.gp.se/nyheter/varlden/sa-kan-ai-utplana-oss-genom-terror-och-propaganda-.df1b6548-c54b-47a7-8737-f729196fe0ed

"Anthropic: En på fyra att AI utplånar mänskligheten
Och han är inte ensam i sin oro.

Kända namn som OpenAI:s Sam Altman och SpaceX:s Elon Musk har även de skrivit under på att utvecklingen gått för fort.

Man har till och med lanserat en ny statistisk uträkning för att signalera allvaret med de teknologiska framstegen.

Måttet ”P(doom)”, eller ”förväntad domedag”, är framtaget för att räkna ut sannolikheten att mänskligheten står inför en AI-ledd utplåning.

Enligt Anthropics VD uppmäts risken till omkring 25 procent.

Och den tidigare chefsforskaren vid det brittiska institutet för AI-säkerhet (AISI), Geoffrey Irving, drar det ett snäpp längre: enligt honom har risken för en AI-undergång snarare passerat 50 procent.

Geoffrey Irving:

I think we have a ~50% chance of all dying as a result of superintelligence, mostly due to actions in the next few to 10 years. I don't expect to have that resolved to below 10% or above 90% before we either make it through, or we don't.

We will have to act despite uncertainty.

😂😂😂😂😂

Detta är varför jag tycker synd om Sverige- denna personens poster😂😂

Får du cash av Open AI?? eller är du endast så genomrutten i hjärnan?
Citera
2026-09-20, 13:14
Medlem
Varför bannar inte modsen uppenbara folk som tjänar cash på att sprida skit?

Eller finns det folk på riktigt som är så här hjärndöda?
En högst legitim fråga inom AI-sektionen.

Blir förvirrad😂😂

Är det fövirrade kids så vill man ju inte vara elak, men så jävla dumma som vissa är här inne så undrar man ju om inte Open AI sticker till en extra premiumslant till soc-bidraget?

Det är som att diskutera ekonomi med min 16åriga brorsdotter.
Citera
2026-09-20, 13:19
Medlem
Citat:
Det är som att diskutera ekonomi med min 16-åriga brorsdotter.
Det är väl ganska gott om folk på Flashback som inte ens är på din 16-åriga brorsdotters nivå.
Folk som skolkat sig igenom grundskola och kanske inte ens gått 2 år på gymnasium. Och arbetat med enkla manuella jobb och varit arbetslösa. Dom får ingen träning av hjärnan, och bär på låsningar i skallen dom inte kan ta sig ur. Hela deras verklighetsuppfattning är bara ett hopkok av känslobaserade föreställningar. Fakta förnekas rutinmässigt.
Citera
2026-09-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Det är väl ganska gott om folk på Flashback som inte ens är på din 16-åriga brorsdotters nivå.
Folk som skolkat sig igenom grundskola och kanske inte ens gått 2 år på gymnasium. Och arbetat med enkla manuella jobb och varit arbetslösa. Dom får ingen träning av hjärnan, och bär på låsningar i skallen dom inte kan ta sig ur. Hela deras verklighetsuppfattning är bara ett hopkok av känslobaserade föreställningar. Fakta förnekas rutinmässigt.

Ja, så måste det vara.
Synd att de ska vara fulare i käften än när min 11åring inte får en elspark som går i 45 km i h.

Det är nog en rätt så nykter syn du har, och man får väl backa ett steg.😄
Citera
2026-09-20, 13:28
Medlem
SDUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Det går ju inte för den som vet att förklara för den som inte förstår?
Jo, det är ju så man brukar förklara saker.
Citera
2026-09-20, 13:35
Medlem
Citat:
😂😂😂😂😂

Detta är varför jag tycker synd om Sverige- denna personens poster😂😂

Får du cash av Open AI?? eller är du endast så genomrutten i hjärnan?

Du är verkligen stendum

Tror dig veta bättre än eliten på området.

Trots att du är vansinnigt okunnig😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in