• 3
  • 4
2014-04-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av szatan
Många gånger känner jag som dig TS.

Jag har väl rökt i ett år ca 5-7 cigaretter om dagen, men känner inget beroende.
Ibland röker jag inte på flera dagar, märks inte...
Flera gånger undrar jag om all typ av beroende bara är "påhitt" eller psykologiskt?
Dock förstår jag att det inte är fallet, men det kan kännas så.

"Jag har väl rökt i ett år ca 5-7 cigaretter om dagen, men känner inget beroende. " Var exakt likadan när jag började röka för snart 9 år sen. Första året så tänkte jag att allt var skitsnack, men nu sitter man i skiten. Det går ju att sluta men jag känner iaf ett psykiskt beroende, fysiskt är svårt att säg men har hänt iaf, sen om det har med det psykologiska att göra låter jag vara osagt. Däremot så är det för tidigt att säg efter 5-7 cigg/dan i ett år där du ibland dessutom inte röker på ett par dagar. Sluta nu är mitt tips i alla fall.
Citera
2014-04-29, 13:44
Medlem
Klart du kan vara beroende. Hur beroende du är beror ju också till stor del hur starka cigaretterna du röker är. Varifrån tror du att det där "suget" kommer ifrån? Varför är det så sjukligt tillfredsställande att ta en cigg på morgonen?

Själv snusade jag i flera år, för att för några månader sedan ta beslutet att sluta. Bytte till cigaretter, vilket fick mig att sluta med snusandet helt, men istället blev jag cigarettberoende under några månader. Trappade dock under denna tid systematiskt ner sett till både antalet cigaretter per dag och nikotinstyrkan. Nu är jag helt tobaksfri.

Sammanfattningsvis var det sjuhelsikes jobbigt pga nikotinabstinensen, men nu mår jag fint och tänker inte ens på tobak särskilt ofta.
Citera
2014-04-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaikz
"Jag har väl rökt i ett år ca 5-7 cigaretter om dagen, men känner inget beroende. " Var exakt likadan när jag började röka för snart 9 år sen. Första året så tänkte jag att allt var skitsnack, men nu sitter man i skiten. Det går ju att sluta men jag känner iaf ett psykiskt beroende, fysiskt är svårt att säg men har hänt iaf, sen om det har med det psykologiska att göra låter jag vara osagt. Däremot så är det för tidigt att säg efter 5-7 cigg/dan i ett år där du ibland dessutom inte röker på ett par dagar. Sluta nu är mitt tips i alla fall.

Kände precis likadant i början, har rökt i nästan 7 år, dock jobbar jag på att sluta nu, rökfri 23dagar just nu
Citera
2014-04-29, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettanskrek
märkligt! är det inte WT att röka!?

Och hur ska jag bemöta det? Vad du tycker är "WT" får väl stå för dig.
Citera
2014-04-29, 16:59
Medlem
ponnylover99s avatar
Har rökt 40 cigaretter om dagen de senaste månaderna, och jag känner inget som helst "nikotinsug" när jag är ute på dagarna. Enda minus är att min lägenhet stinker som ett krematorium.
Senast redigerad av ponnylover99 2014-04-29 kl. 17:03.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in