2014-12-04, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
+1 pa Franklin citatet.

Jag laste FUPen snabbt. Flera sager att dom vet vem skytten ar, t.o.m. AH. Forutan B ar det ingen som har droppat ett namn och det tog han tillbaka senare pga av trauma + mediciner.

Det jag har last ar knappast golningar. Forutsatt att jag inte missat nagot. D t.ex sager att GM far trada fram sjalv.

M hade blivit hotad innan, sa det ar plausibelt att han var dar pga nagon fiktiv skuld.

AH har konsekvent havdat att han inte var pa platsen. Ingen kan bevisa att han var narvarande.

Om det ens teoretiskt ar mojligt att det existerar en annan GM, da skall AH frikannas.

Slutligen, om jag tolkar dig ratt har du varit pa rattegangen eller har inside info. Sa det ar ju mycket mojligt det framkommer nya fakta dar som gor att jag ar helt ute och cyklar.

Dr#scu säger i förhör att polisen ska lita på B för att det inte finns någon anledning för B att ljuga.
Citera
2014-12-04, 06:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gravenbredvid
Dr#scu säger i förhör att polisen ska lita på B för att det inte finns någon anledning för B att ljuga.

Oxymoron
Citera
2014-12-04, 07:10
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gravenbredvid
KonstapelKlang, Nu får du ju sluta vara så jävla bitter. Du sitter där bakom en skärm och spelar fett häftig. Hahaha! Vad du än säger så skiner din bitterhet igenom och vi kommer alla tro att det egentligen var du som fick stryk i Nacka. Du måste råkat ut för något allvarligt. Man sitter inte och hatar på någon så som du gör annars. Hahaha AH har uppenbarligen varit livrädd för B då han hellre sitter livstid än träffar på honom.

Ditt skitsnack om att alla medel är tillåtna kan du lägga ner direkt. Vad var det inne på krogen? 30-40 Pers? Hur många bor i huset de sköt emot? Vad har Micke gjort dessa pundare?

Den enda som gör något rakryggad i detta fall är B.
Resten av dem golar varandra. Indirekt och direkt utan att ens stå för det.
Ska man tro på de 3 andra åtalade så är AH beredd att låta sina vänner få livstid för något han gjort utan att de gått med på det. Där kan man snacka om en riktig fitta i min mening.

Jag är inte ett dugg bitter! Däremot hatar jag pack! Och nått stryk av Bartek har jag aldrig fått och kommer aldrig få! Bartek rakryggad ? Hahahahaha Tillåt oss småle! Tydligen tvingade han ju med sig den här Micke dit med , dina värderingar om vad som är rakt/bra/tufft luktar PISS vännen
Citera
2014-12-04, 07:14
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
Många blir farliga när dom är påverkade av olika substanser och Bartek har ju som han själv sa knarkat så hårt att allt är en dimma för honom sen flera år tillbaka. Han är som vem som helst utan dom där lugnande medlen han överdoserar. Så visst på tabletter blir han oberäknelig och farlig men utan är han som oss andra vanliga dödliga. Killarna som mötte upp dom och sköt var allt hårt bedövade av roppar så utan allt knark och piller hade detta aldrig hänt. Pungkulorna går från små oliver till vrålpumpade vattenmeloner efter 10 roppar. Dessa galenpannors upptåg är alltid under påverkan så de är inga tuffingar utan tvärtom fegisar som måste bedöva sig för att klara av att leva upp till deras rykten. Dom tuffa killarna är dom som är klara i skallen och vet vad som är rätt och fel och inte går loss som vettvillingar utan planerar snyggt sen tar dom rätt person och skadar ingen oskyldig.

Sunt resonemang , men det är ingen ursäkt för hur han jönsat runt och fittat sig med folk under 10 års tid. En kniv träffar alltid förr eller senare en sten som uttrycket heter. Vi har säkert inte sett slutet för dessa herrar ännu , det kommer mer uppförsbacke för dessa pundare.
Citera
2014-12-04, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makrame
Många blir farliga när dom är påverkade av olika substanser och Bartek har ju som han själv sa knarkat så hårt att allt är en dimma för honom sen flera år tillbaka. Han är som vem som helst utan dom där lugnande medlen han överdoserar. Så visst på tabletter blir han oberäknelig och farlig men utan är han som oss andra vanliga dödliga. Killarna som mötte upp dom och sköt var allt hårt bedövade av roppar så utan allt knark och piller hade detta aldrig hänt. Pungkulorna går från små oliver till vrålpumpade vattenmeloner efter 10 roppar. Dessa galenpannors upptåg är alltid under påverkan så de är inga tuffingar utan tvärtom fegisar som måste bedöva sig för att klara av att leva upp till deras rykten. Dom tuffa killarna är dom som är klara i skallen och vet vad som är rätt och fel och inte går loss som vettvillingar utan planerar snyggt sen tar dom rätt person och skadar ingen oskyldig.

Mycket sant om vilken penisförlängare roppar ger. En del av grabbarna kanske behöver det, men inte alla. Råkar känna till en av söderortarna väldigt bra, och den killen vågar ta för sig, påverkad eller inte. Har sett med egna ögon där denna kille gör saker inte många andra hade vågat sig på. Försvarar inte dom för att jag känner honom, hans handlingar för stå för honom, men man ska aldrig dra alla över en kam Du säger att dom hellre skjuter än att "facea" B utan droger. Men vem var det som pratade först till polisen, vem var det som satt och peka under rättegången? Hade han inte känt en viss rädsla så hade han tigit, och klippt dom efter. Mvh
Citera
2014-12-04, 13:15
Medlem
Enligt rykten som gå var det B*rtek som var misstänkt för detta mord:

http://www.tv3play.se/program/efterl...autostart=true

Någon som har mer koll på om det stämmer ?
Citera
2014-12-04, 13:18
Medlem
Vem är denna Seba*tijan Beri*a som nämns i FUP:n?

Han dömdes nyligen i Hovrätten till 10 år för medhjälp till mord på Ad*m Ben *li

Kan han ha vari med och planerat eller möjligtvis deltagit i det här attentatet mot B*rtek?

Domen finns att läsa på denna tråd:
(FB) 26-årig man ihjälskjuten, Stamgatan, Östberga Sthlm 15/9 -13
Senast redigerad av vbybronx14 2014-12-04 kl. 13:23.
Citera
2014-12-04, 14:01
Medlem
gravenbredvid
din bitterhet igenom och vi kommer alla tro att det egentligen var du som fick stryk i Nacka. Du måste råkat ut för något allvarligt. Man sitter inte och hatar på någon så som du gör annars. Hahaha AH har uppenbarligen varit livrädd för B då han hellre sitter livstid än träffar på honom.

Ditt skitsnack om att alla medel är tillåtna kan du lägga ner direkt. Vad var det inne på krogen? 30-40 Pers? Hur många bor i huset de sköt emot? Vad har Micke gjort dessa pundare?

Den enda som gör något rakryggad i detta fall är B.
Resten av dem golar varandra. Indirekt och direkt utan att ens stå för det.
Ska man tro på de 3 andra åtalade så är AH beredd att låta sina vänner få livstid för något han gjort utan att de gått med på det. Där kan man snacka om en riktig fitta i min mening.

Svar: Håller med dig till 99%
Citera
2014-12-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vbybronx14
Enligt rykten som gå var det B*rtek som var misstänkt för detta mord:

http://www.tv3play.se/program/efterl...autostart=true

Någon som har mer koll på om det stämmer ?

Vrf länkar du ett helt avsnitt? Vilket mord pratar du om? Han har varit misstänkt för många...
Citera
2014-12-04, 17:05
Bannlyst
Intressant för Er som tror att det här fallet är någon "slam-dunk" för Åklagaren.
6 månaders häktning är exceptionellt.

Polisförhör – sökande efter fakta eller erkännande?
En studie av polisförhör i två mordutredningar
Christer Nyberg

http://lnu.se/polopoly_fs/1.25846!we...ion%201001.pdf

"Tidigare forskning har visat att polisens perspektiv är dominerande i polisförhör samt att förhörsledare tenderar att söka information som bekräftar egna hypoteser om vad som hänt.

Analysen visar att polisens version ges företräde i förhören. Med hjälp av olika handlingsstrategier försöker förhörsledarna få sin version bekräftad och förmå den misstänkte att erkänna brottet.

Under åren 2002 till 2005 har minst tre personer varit frihetsberövade och förhörts av polisen som misstänkta för mycket allvarliga brott (mord) där det senare visat sig att de varit oskyldiga till de
brott de misstänkts för. Under polisförhören har två av dessa personer inte bara förnekat brottet, utan även uttalat att de själva börjat tvivla på sitt eget minne och sin egen oskuld.

Om en misstänkt person inte får alternativa hypoteser prövade under utredningen kan han eller
hon mycket väl göra det under domstolsförhandlingen eller senare i samband med en resningsansökan efter fällande dom. Detta har skett ett flertal gånger i uppmärksammade mål där Högsta Domstolen friat tidigare dömda personer från brottsmisstankar och stora skadestånd har dömts ut till deras förmån."
Citera
2014-12-04, 17:12
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Intressant för Er som tror att det här fallet är någon "slam-dunk" för Åklagaren.
6 månaders häktning är exceptionellt.

Vad är exceptionellt med 6 månaders häktning?

Det är väl snarare regel än undantag att folk sitter häktade längre än så för grova brott.

Herr D kommer dömas till 10 år i Hovrätten är mitt tips.

Om de grejar A är lite mer tveksamt även om han sitter dåligt till med ett direkt utpekande och vad D sagt i förhör.
Citera
2014-12-04, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Vad är exceptionellt med 6 månaders häktning?

Det är väl snarare regel än undantag att folk sitter häktade längre än så för grova brott.

Herr D kommer dömas till 10 år i Hovrätten är mitt tips.

Om de grejar A är lite mer tveksamt även om han sitter dåligt till med ett direkt utpekande och vad D sagt i förhör.

http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.10...-stort-lidande

"I Sverige beräknas snittiden som häktad vara tre till fyra månader."

Dom åtalade har väl suttit 7 månader....

Utveckla hur D skall bli dömd? Vad är hans motiv? Ponera att D inte hade vetskap att en GM skulle komma in och knäppa 2 st. Teoretiskt är ju inte han ansvarig för det. Allt han har gjort är deltaga/bekräfta ett möte.

Om nu D ville ville röja B ur vägen, förutsätter jag att lite mer planering hade skett. B arrangerade väl mötet. Tror D hade haft ett vapen också, vilket han ej hade.

"Guilt by Association" är ju knappast ett hållbart juridiskt argument.
Senast redigerad av PAC12 2014-12-04 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in