2014-12-21, 18:56
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
"Kanske" och "Hoppas"

Mojligen vad Aklagaren gor. Att jag anammar rollen som djavulens advokat ar pga att jag inte har speciellt mycket till overs for rattsliga overgrepp.

Sakert ar snubbarna skyldiga till allehanda garningar.

Men inget jag har last bevisar det...sedan om jag ute cyklar far domstolen och hogre instanser bevisa.

Ur ett samhallsekonomiskt perspektiv ar det bast att dom ej falls. Sparar otroligt med skattemedel. Dessutom kanske dom styr upp sina liv.

Alternativt tar dom livet av lite kriminella i framtiden.

En win-win sits
Det där har du fått om bakfoten. Om de frias och omedelbart upphör med sitt kriminella liv och skaffar arbete är det som du säger. Men statistiskt har de bara börjat sin brottsliga banor och även visat sig beredda att begå mycket grova samt kostsamma brott. Så samhällsekonomiskt lönar det sig att låsa in dem.
Citera
2014-12-21, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Det där har du fått om bakfoten. Om de frias och omedelbart upphör med sitt kriminella liv och skaffar arbete är det som du säger. Men statistiskt har de bara börjat sin brottsliga banor och även visat sig beredda att begå mycket grova samt kostsamma brott. Så samhällsekonomiskt lönar det sig att låsa in dem.

Har du empiriska bevis/studier som bekraftar den tesen?

"Lies, damned lies, and statistics"

Sa 2 pundare skall se till att ett gang grabbar far livstid? Baserat pa deras vittnesmal och utan nagot annan bevisning.
Citera
2014-12-21, 19:24
Medlem
Citat:
Har du empiriska bevis/studier som bekraftar den tesen?

"Lies, damned lies, and statistics"

Sa 2 pundare skall se till att ett gang grabbar far livstid? Baserat pa deras vittnesmal och utan nagot annan bevisning.

Har du bevis för motsatsen?
Citera
2014-12-21, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyEarl
Har du bevis för motsatsen?

Ingen forlust om B hade dott.
Hade nagon varit duglig inom sitt gebit hade det skett.
Nu skall samhallet forsorja avskummet istallet genom sjukskrivningar etc + massa offentligt anstallda.

Survival of the fittest.

Vad betraffar S...om jag inte minns fel akte han in for att ha spoat upp en sexforbrytare. Personligen har svart att se vad han gjorde fel.

Sa han falldes for brott och blev fangslad. Hur det sparade samhallet skattemedel begriper inte jag.

Skar ned pa resurserna hos polis och aklagare och satsa dom pengarna pa brottforebyggande atgarder.

For jag har iallafall inte sett nagon skillnad som Polisen gor med dom har grabbarna eller andra som liknar dom.
Senast redigerad av PAC12 2014-12-21 kl. 19:47.
Citera
2014-12-21, 23:13
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ingen forlust om B hade dott.
Hade nagon varit duglig inom sitt gebit hade det skett.
Nu skall samhallet forsorja avskummet istallet genom sjukskrivningar etc + massa offentligt anstallda.

Survival of the fittest.

Vad betraffar S...om jag inte minns fel akte han in for att ha spoat upp en sexforbrytare. Personligen har svart att se vad han gjorde fel.

Sa han falldes for brott och blev fangslad. Hur det sparade samhallet skattemedel begriper inte jag.

Skar ned pa resurserna hos polis och aklagare och satsa dom pengarna pa brottforebyggande atgarder.

For jag har iallafall inte sett nagon skillnad som Polisen gor med dom har grabbarna eller andra som liknar dom.
Kan inte finnas många större idioter än du på Flashback. Du verkar inte ens fatta vad du själv skriver. Kostnaderna för Bs sjukhusvistelse är förorsakade av vem menar du? Jag betalar ganska mycket skatt och att en ansenlig andel går till att låsa in dessa inavlade jävla halvapor från Mellanöstern och Afrika känns bara bra. Ännu bättre blir det av att du verkar ta illa upp av saken.
Citera
2014-12-22, 05:55
Medlem
yasers avatar
Citat:
Sa vad ar oddsen att Aklagaren star med neddragna brallor imorgon och ser ut som en fantratt?

Jag ger hyggliga odds...

T.o.m. B kanske vill betta pa dom...forsta gangen kanske han hade insider info....

Du har stora drömmar som tyvärr inte kommer uppfyllas... Jag är rätt säker på fällande dom..
Satsar mina pengar på livstid för Absh#r.....

Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Hennes pojkvän kanske var öppen inför henne kring allt om denna konflikt och vad dem planerade att göra. Hon kanske t o m var med i planeringsfasen av hela saken. Eller så vet hon knappt någonting alls av värde. Vi vet ju ingenting om vad denna person känner till eller inte.

Tycker att det verkar som att du i den här tråden mest hoppas på att det ska bli en friande dom, snarare än att du faktiskt argumenterar utifrån någon sorts juridisk insikt.

Håller helt med dig, i fup finns konversation mellan Absh#rs tjej om jag inte tar fel på flickvän , där hon skriver att han innan "träffen" sagt att han ska avrätta dom och att dom ska leva ett bra liv sedan. Kan ha fel i småsaker men nåt liknande stod det minns jag... Flickvännens vittnesmål är verkligen inte till de åtalades fördel, annars hade åklagaren inte lagt ner resurser på att vilja ha henne till vittnesbåset tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Kan inte finnas många större idioter än du på Flashback. Du verkar inte ens fatta vad du själv skriver. Kostnaderna för Bs sjukhusvistelse är förorsakade av vem menar du? Jag betalar ganska mycket skatt och att en ansenlig andel går till att låsa in dessa inavlade jävla halvapor från Mellanöstern och Afrika känns bara bra. Ännu bättre blir det av att du verkar ta illa upp av saken.

Gillar inte alltid alla dina åsikter men du har rätt om mycket måste jag säga och har "fötterna på jorden" till skillnad från många andra...
Citera
2014-12-23, 15:23
Bannlyst
Skvaller...frisläppta
Citera
2014-12-23, 17:09
Medlem
Citat:
Skvaller...frisläppta
Vadå frisläppta?
Citera
2014-12-23, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrill3n
Vadå frisläppta?

Rumour mill.
Kan ej bedöma sanningshalten.
Om man vill bekräfta är det nog bara att ringa häktet i Flempan.
Citera
2014-12-23, 17:29
Medlem
Citat:
Rumour mill.
Kan ej bedöma sanningshalten.
Om man vill bekräfta är det nog bara att ringa häktet i Flempan.
Vart fick du denna information ifrån? Alltså frisläppta
Citera
2014-12-23, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrill3n
Vart fick du denna information ifrån? Alltså frisläppta

Ring och fråga...

Häktet Huddinge - Tel. 08-559 390 00
Citera
2014-12-23, 18:55
Medlem
Alla är på olika häkten PAC är en sån jävla pajas så klockorna stannar
finns ju grymma sidor att fixa support söderort tröjor annars kanske? en jävla mupp är och förblir du sug din mammas kuk och slicka din pappas fitta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in