2014-04-30, 18:23
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Det r inte diskriminering att lta ngon skta disken, kom in i matchen!
Leker du trg eller har du bara svrt att frst? Diskrimineringen ligger i att den timanstlld behandlas annorlunda gentemot de tillsvidareanastllda bara baserat p sin anstllning, det r inte ok. De r frvrigt inte mina ord utan lagens sluta frska missfrst mig nu tomte.
Citera
2014-04-30, 22:50
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Leker du trg eller har du bara svrt att frst? Diskrimineringen ligger i att den timanstlld behandlas annorlunda gentemot de tillsvidareanastllda bara baserat p sin anstllning, det r inte ok. De r frvrigt inte mina ord utan lagens sluta frska missfrst mig nu tomte.

Nu har du smakat p farfars hostmedicin igen.
Hon behandlas inte annorlunda p.g.a. sin timanstllning utan hon fr ta hand om disken eftersom hon r lgst ner i hierarkin.
Vi snackar om ett litet fretag med ett par anstllda, vi snackar max 15min disk om dagen.

Det r HELT SINNESJUKT att ens klaga. Oavsett om hennes "kollegor" (som har riktiga anstllningar) slipper diska eller inte.
Citera
2014-04-30, 23:14
Medlem
GoFuckADucks avatar
Kanske en diskmaskin r billigare i lngden d dom kan skra ner p en anstlld d.
Skmt sido.
Citera
2014-05-01, 01:41
Medlem
Klopeks avatar
Jag frstr dig TS. Diska lunchldor?! Diskar ju fr fan sin egna lunchlda eller tar med den hem och diskar. Skulle aldrig diska ngon annans lunchlda. r bara ett stt fr att chefen att visa att han r boss och trycka ner dig. Och i 15r lste jag hade de likt frbannat diskat sin egen disk men helt pltsligt s ska du brja skta disken. Chefen leker ju med dig, testar dina grnser fr vad du r beredd att gra. Vem vet vad som hnder hrnst, stda toaletten p jobbet?

Handlar mkt mer n att skta disken tycker jag, det r synsttet det handlar om. Jag tycker du ska sga ifrn att du r dr fr att skta dina arbetsuppgifter och att disken fr var och en ta hand om. Tar han illa vid sig, och? Inte direkt s du fr sparken om du vgrar att diska, str det inget om att jobbet ska innebra hushllsnra tjnster s ska du inte knna dig tvingad.

Lmna disken och lt den vxa och diska bara ditt eget. Se vad som sgs.

Sedan r det ett stressmoment att du ska diska fr du vill hinna med s mkt som mjligt.

Gr helt enkelt s att du tar det extra lugnt nr du diskar, maska s det tar tid. Stressa inte. r chefen som satt dig p disken. Frgar han varfr du inte hunnit med ngot skyll p att du har ju diskat.
Citera
2014-05-01, 09:36
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Nu har du smakat p farfars hostmedicin igen.
Hon behandlas inte annorlunda p.g.a. sin timanstllning utan hon fr ta hand om disken eftersom hon r lgst ner i hierarkin.
Vi snackar om ett litet fretag med ett par anstllda, vi snackar max 15min disk om dagen.

Det r HELT SINNESJUKT att ens klaga. Oavsett om hennes "kollegor" (som har riktiga anstllningar) slipper diska eller inte.
Frgan r vem som vrkt i sig hostmedicin, ls det du skrev igen och kan du inte utlsa att det du skrev r en negativ srbehandling fr henne s r du precis s dum som du framstr.
Citera
2014-05-01, 10:16
Medlem
terigen, min kollega r ven han anstlld med lnebidrag. Dock s har han varit anstlld betydligt lngre n mig. De stter jag mig inte emot. Nej jag r inte timanstlld, utan visstidsanstlld tom Februari 2015. D lnebidraget ska omfrhandlas.

Ska ha mte med min handlggare och cheferna p tisdag om hur jag blivit behandlad av dem sista tiden, beslutade dock att sjukskriva mig tills dess d jag fick reda p att cheferna gtt bakom ryggen p mig o frskt f min kollega att ljuga om mig infr min handlggare. D min kollega sagt nej till chefern a att han inte tnker ljuga fr deras skull om mig s sa den till honom att bara s du vet har hon snackat skit om dig!

Vilket naturligtvis inte r sant!!!

Mr jtte dligt pga allt som hnt och de hr med diskningen r egentligen bara en liten del av vad som faktiskt frsiggr p detta fretag.
Citera
2014-05-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Hur gr man "rtt fr sig" nr en robot redan gr det? Genom att frska tvla mot den verlgsna roboten av arbetsmoraliska skl? Genom att "visa driv"? Genom att visa sin vrdnad och underkastelse infr den evige arbetsledaren och den eviga arbetslinjen?

ver 90 % av befolkningen klarar det trots maskinerna. Du enbart dem som en urskt fr att sitta p din feta rv och suga ut oss andra.
Citera
2014-05-01, 12:24
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
ver 90 % av befolkningen klarar det trots maskinerna. Du enbart dem som en urskt fr att sitta p din feta rv och suga ut oss andra.
Du lter nrmast (arbets-)religis. Rkar du va medlem i ngon form av (arbets-)sekt?
Senast redigerad av KonungHonung 2014-05-01 kl. 12:33.
Citera
2014-05-01, 18:46
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stripped82
terigen, min kollega r ven han anstlld med lnebidrag. Dock s har han varit anstlld betydligt lngre n mig. De stter jag mig inte emot. Nej jag r inte timanstlld, utan visstidsanstlld tom Februari 2015. D lnebidraget ska omfrhandlas.

Ska ha mte med min handlggare och cheferna p tisdag om hur jag blivit behandlad av dem sista tiden, beslutade dock att sjukskriva mig tills dess d jag fick reda p att cheferna gtt bakom ryggen p mig o frskt f min kollega att ljuga om mig infr min handlggare. D min kollega sagt nej till chefern a att han inte tnker ljuga fr deras skull om mig s sa den till honom att bara s du vet har hon snackat skit om dig!

Vilket naturligtvis inte r sant!!!

Mr jtte dligt pga allt som hnt och de hr med diskningen r egentligen bara en liten del av vad som faktiskt frsiggr p detta fretag.

Sa du till din handlggare att chefen ville mata dig med apelsinklyftor? Det r ju frnedrande haha. Sorry att jag skrattar men en seris chef sitter inte och matar sina kollegor med apelsinklyftor om det nu inte var p ett skmtsamt stt. Men med tanke p allt du upplevt s knns det bara som en maktdemonstration frn chefen. "Tar min lilla piga apelsinklyftan".
Citera
2014-05-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Sa du till din handlggare att chefen ville mata dig med apelsinklyfta. Det r ju frnedrande haha. Sorry att jag skrattar men en seris chef sitter inte och matar sina kollegor med apelsinklyftor om det nu inte var p ett skmtsamt stt. Men med tanke p allt du upplevt s knns det bara som en maktdemonstration frn chefen. "Tar min lilla piga apelsinklyftan".

Nej har faktiskt inte berttat de. Just fr att jag tycker det knns frnedrande och att de var en vldigt obekvm situation som jag helst vill glmma faktiskt. Berttade de dock fr min kollega precis nr de hade skett.
Citera
2014-05-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Du lter nrmast (arbets-)religis. Rkar du va medlem i ngon form av (arbets-)sekt?

Arbete skiter jag faktiskt i kan du frsrja dig sjlv p annat stt s inte mig imot arbete har inget sjlvrde i sig. Men att sitta och skyla p maskiner och det ena och det andra som alibi fr att slippa jobba nr du i sjva verkret r fr lat fr att frsrja dig sjlv det r det jag har problem med.

Som sagt ge grna fan i att arbeta jag bryr mig inte, men kom inte till mig och tigg om pengar sen.
Citera
2014-05-02, 10:07
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Arbete skiter jag faktiskt i kan du frsrja dig sjlv p annat stt s inte mig imot arbete har inget sjlvrde i sig. Men att sitta och skyla p maskiner och det ena och det andra som alibi fr att slippa jobba nr du i sjva verkret r fr lat fr att frsrja dig sjlv det r det jag har problem med.

Som sagt ge grna fan i att arbeta jag bryr mig inte, men kom inte till mig och tigg om pengar sen.
Det r snarare du som skyller ifrn dig p min pstdda lathet nr maskiner, datorer och automatiserade system i hysterisk fart reducerar det obligatoriska lnearbetet till ngot mer och mer verfldigt.

Levnadsstandarden hade kunnat hllas p samma niv med flera gnger hgre arbetslshet n nu. Religioner som "arbetslinjen" och "sysselsttningsfasen" hller fortfarande drmmen om arbetet som sjlvndaml vid liv.
Senast redigerad av KonungHonung 2014-05-02 kl. 10:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in