2014-04-28, 14:15
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Vad r det som r diskriminerande?

Att kvinna diskar?

Vad har du fr kvinnosyn egentligen??? Att kvinnor skter disken?

Kom in i matchen nu, sjlvfallet r det inte fr att hon r kvinna, utan fr att de ger en negativ srbehandling mot timanstlld/deltidsanstlld vilket inte r ok, har man ftt sin anstllning med samma kriterier som vriga anstllda s fr man inte diskriminera den timanstllda vad fan r problemet?
Citera
2014-04-28, 16:23
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Kom in i matchen nu, sjlvfallet r det inte fr att hon r kvinna, utan fr att de ger en negativ srbehandling mot timanstlld/deltidsanstlld vilket inte r ok, har man ftt sin anstllning med samma kriterier som vriga anstllda s fr man inte diskriminera den timanstllda vad fan r problemet?

Det r inte diskriminering att lta ngon skta disken, kom in i matchen!
Citera
2014-04-28, 22:16
Medlem
jegerkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
"Arbetsgivaren ger ensam rtt att leda och frdela arbetet"

Citatet ovan talar om en gammal praxis p svensk arbetsmarknad och skrivningen terfinns ven i en hel del kollektivavtal. Du fr finna dig i att gra som arbetsgivaren sger ven om det r trist.

Det stmmer inte rikigt! 29/29 principen gller s dr har du fel!
Citera
2014-04-28, 23:49
Medlem
Gr som chefen sger tills du hittat nytt jobb - bsta alternativet i 99/100 fall.

Uselt beteende r det iaf, det hller jag med om. Sin egen kaffekopp diskar man fan sjlv svida man inte r p nivn att det r catering som gller.
Citera
2014-04-29, 11:20
Medlem
Pungen-s avatar
Var glad du har ett jobb, r du fr "fin" fr jobbet s sk annat d... Buhuuhu.. Stackars dig. Idiot.
Citera
2014-04-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stripped82
Precis, och jag kom nd med frslaget att jag och min manliga kollega kunde dela p disken, kra varannan dag.
Men kollegan hade viktigare saker att gra, de va svaret jag fick!

Haha en lnebidragsanstlld som stter sig upp mot andra reguljrt anstllda efter kompetens, du blir inte lngvarig p denna arbetsplats det kan jag lova.

Anledningen till att du har hamnat i disken br du greppa p egen hand. Du r i princip en lnebidragsanstlld som de gr precis vad de vill med, de anser att de gr ngot gott som verhuvudtaget har ltit dig f en anstllning. Om du nu kommer stta dig emot disken s tar det nog inte lng tid innan du fr kngan i rven och sen r det tillbaka till det arbetsmarknadspolitiska programmet och frnedringen dr. S vad vljer du helst, 5000kr i mnaden p vuxendagis eller anstrnga dig lite och ta lite disk?
Citera
2014-04-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungen-
Var glad du har ett jobb, r du fr "fin" fr jobbet s sk annat d... Buhuuhu.. Stackars dig. Idiot.

r du helt tappad eller. Ls HELA trden innan du kommenterar IDIOT!

Ja, s jvla fin r jag som spenderar mina sndagar p att bla. skura toaletter, stdar och DISKAR fr ett annat fretag!
Citera
2014-04-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Haha en lnebidragsanstlld som stter sig upp mot andra reguljrt anstllda efter kompetens, du blir inte lngvarig p denna arbetsplats det kan jag lova.

Anledningen till att du har hamnat i disken br du greppa p egen hand. Du r i princip en lnebidragsanstlld som de gr precis vad de vill med, de anser att de gr ngot gott som verhuvudtaget har ltit dig f en anstllning. Om du nu kommer stta dig emot disken s tar det nog inte lng tid innan du fr kngan i rven och sen r det tillbaka till det arbetsmarknadspolitiska programmet och frnedringen dr. S vad vljer du helst, 5000kr i mnaden p vuxendagis eller anstrnga dig lite och ta lite disk?

nnu en som r helt efterbliven och inte bemdat sig med att lsa HELA trden. SUCK!
Citera
2014-04-29, 13:38
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegerkat
Det har du naturligtvis rtt i men min bedmning r nd att om Arbetsdomstolen skulle avgra rendet s skulle man finna att arbetsuppgifterna faller inom avtalsomrdet och d blir TS arbetsskyldig.
Citera
2014-04-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jegerkat

29/29-principen gller ja, men i detta fall r det irrelevant d det gller uppgifter som man normalt kan frvnta sig frekommer i en mindre butik/ramverkstad och d har arbetsgivaren rtt att sga t en av sina anstllda att den fr ta disken.
Citera
2014-04-29, 14:14
Medlem
Pungen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stripped82
r du helt tappad eller. Ls HELA trden innan du kommenterar IDIOT!

Ja, s jvla fin r jag som spenderar mina sndagar p att bla. skura toaletter, stdar och DISKAR fr ett annat fretag!

Lste ett par sidor det rckte. Du r bortskmd.
Citera
2014-04-30, 15:26
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
"frtjnar ekonomisk avkastning p sitt humankapital" ja det var en fin omskrivning p att du r en lat jvla parasit som inte vill behva gra rtt fr dig sjlv.
Hur gr man "rtt fr sig" nr en robot redan gr det? Genom att frska tvla mot den verlgsna roboten av arbetsmoraliska skl? Genom att "visa driv"? Genom att visa sin vrdnad och underkastelse infr den evige arbetsledaren och den eviga arbetslinjen?
Senast redigerad av KonungHonung 2014-04-30 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in