2014-04-30, 18:23
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Det är inte diskriminering att låta någon sköta disken, kom in i matchen!
Leker du trög eller har du bara svårt att förstå? Diskrimineringen ligger i att den timanställd behandlas annorlunda gentemot de tillsvidareanaställda bara baserat på sin anställning, det är inte ok. De är förvrigt inte mina ord utan lagens sluta försöka missförstå mig nu tomte.
Citera
2014-04-30, 22:50
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Leker du trög eller har du bara svårt att förstå? Diskrimineringen ligger i att den timanställd behandlas annorlunda gentemot de tillsvidareanaställda bara baserat på sin anställning, det är inte ok. De är förvrigt inte mina ord utan lagens sluta försöka missförstå mig nu tomte.

Nu har du smakat på farfars hostmedicin igen.
Hon behandlas inte annorlunda p.g.a. sin timanställning utan hon får ta hand om disken eftersom hon är lägst ner i hierarkin.
Vi snackar om ett litet företag med ett par anställda, vi snackar max 15min disk om dagen.

Det är HELT SINNESJUKT att ens klaga. Oavsett om hennes "kollegor" (som har riktiga anställningar) slipper diska eller inte.
Citera
2014-04-30, 23:14
Medlem
GoFuckADucks avatar
Kanske en diskmaskin är billigare i längden då dom kan skära ner på en anställd då.
Skämt åsido.
Citera
2014-05-01, 01:41
Medlem
Klopeks avatar
Jag förstår dig TS. Diska lunchlådor?! Diskar ju för fan sin egna lunchlåda eller tar med den hem och diskar. Skulle aldrig diska någon annans lunchlåda. Är bara ett sätt för att chefen att visa att han är boss och trycka ner dig. Och i 15år läste jag hade de likt förbannat diskat sin egen disk men helt plötsligt så ska du börja sköta disken. Chefen leker ju med dig, testar dina gränser för vad du är beredd att göra. Vem vet vad som händer härnäst, städa toaletten på jobbet?

Handlar mkt mer än att sköta disken tycker jag, det är synsättet det handlar om. Jag tycker du ska säga ifrån att du är där för att sköta dina arbetsuppgifter och att disken får var och en ta hand om. Tar han illa vid sig, och? Inte direkt så du får sparken om du vägrar att diska, står det inget om att jobbet ska innebära hushållsnära tjänster så ska du inte känna dig tvingad.

Lämna disken och låt den växa och diska bara ditt eget. Se vad som sägs.

Sedan är det ett stressmoment att du ska diska för du vill hinna med så mkt som möjligt.

Gör helt enkelt så att du tar det extra lugnt när du diskar, maska så det tar tid. Stressa inte. Är chefen som satt dig på disken. Frågar han varför du inte hunnit med något skyll på att du har ju diskat.
Citera
2014-05-01, 09:36
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Nu har du smakat på farfars hostmedicin igen.
Hon behandlas inte annorlunda p.g.a. sin timanställning utan hon får ta hand om disken eftersom hon är lägst ner i hierarkin.
Vi snackar om ett litet företag med ett par anställda, vi snackar max 15min disk om dagen.

Det är HELT SINNESJUKT att ens klaga. Oavsett om hennes "kollegor" (som har riktiga anställningar) slipper diska eller inte.
Frågan är vem som vräkt i sig hostmedicin, läs det du skrev igen och kan du inte utläsa att det du skrev är en negativ särbehandling för henne så är du precis så dum som du framstår.
Citera
2014-05-01, 10:16
Medlem
Återigen, min kollega är även han anställd med lönebidrag. Dock så har han varit anställd betydligt längre än mig. De sätter jag mig inte emot. Nej jag är inte timanställd, utan visstidsanställd tom Februari 2015. Då lönebidraget ska omförhandlas.

Ska ha möte med min handläggare och cheferna på tisdag om hur jag blivit behandlad av dem sista tiden, beslutade dock att sjukskriva mig tills dess då jag fick reda på att cheferna gått bakom ryggen på mig o försökt få min kollega att ljuga om mig inför min handläggare. Då min kollega sagt nej till chefern a att han inte tänker ljuga för deras skull om mig så sa den till honom att bara så du vet har hon snackat skit om dig!

Vilket naturligtvis inte är sant!!!

Mår jätte dåligt pga allt som hänt och de här med diskningen är egentligen bara en liten del av vad som faktiskt försiggår på detta företag.
Citera
2014-05-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Hur gör man "rätt för sig" när en robot redan gör det? Genom att försöka tävla mot den överlägsna roboten av arbetsmoraliska skäl? Genom att "visa driv"? Genom att visa sin vördnad och underkastelse inför den evige arbetsledaren och den eviga arbetslinjen?

Över 90 % av befolkningen klarar det trots maskinerna. Du enbart dem som en ursäkt för att sitta på din feta röv och suga ut oss andra.
Citera
2014-05-01, 12:24
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Över 90 % av befolkningen klarar det trots maskinerna. Du enbart dem som en ursäkt för att sitta på din feta röv och suga ut oss andra.
Du låter närmast (arbets-)religiös. Råkar du va medlem i någon form av (arbets-)sekt?
Senast redigerad av KonungHonung 2014-05-01 kl. 12:33.
Citera
2014-05-01, 18:46
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stripped82
Återigen, min kollega är även han anställd med lönebidrag. Dock så har han varit anställd betydligt längre än mig. De sätter jag mig inte emot. Nej jag är inte timanställd, utan visstidsanställd tom Februari 2015. Då lönebidraget ska omförhandlas.

Ska ha möte med min handläggare och cheferna på tisdag om hur jag blivit behandlad av dem sista tiden, beslutade dock att sjukskriva mig tills dess då jag fick reda på att cheferna gått bakom ryggen på mig o försökt få min kollega att ljuga om mig inför min handläggare. Då min kollega sagt nej till chefern a att han inte tänker ljuga för deras skull om mig så sa den till honom att bara så du vet har hon snackat skit om dig!

Vilket naturligtvis inte är sant!!!

Mår jätte dåligt pga allt som hänt och de här med diskningen är egentligen bara en liten del av vad som faktiskt försiggår på detta företag.

Sa du till din handläggare att chefen ville mata dig med apelsinklyftor? Det är ju förnedrande haha. Sorry att jag skrattar men en seriös chef sitter inte och matar sina kollegor med apelsinklyftor om det nu inte var på ett skämtsamt sätt. Men med tanke på allt du upplevt så känns det bara som en maktdemonstration från chefen. "Tar min lilla piga apelsinklyftan".
Citera
2014-05-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Sa du till din handläggare att chefen ville mata dig med apelsinklyfta. Det är ju förnedrande haha. Sorry att jag skrattar men en seriös chef sitter inte och matar sina kollegor med apelsinklyftor om det nu inte var på ett skämtsamt sätt. Men med tanke på allt du upplevt så känns det bara som en maktdemonstration från chefen. "Tar min lilla piga apelsinklyftan".

Nej har faktiskt inte berättat de. Just för att jag tycker det känns förnedrande och att de var en väldigt obekväm situation som jag helst vill glömma faktiskt. Berättade de dock för min kollega precis när de hade skett.
Citera
2014-05-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Du låter närmast (arbets-)religiös. Råkar du va medlem i någon form av (arbets-)sekt?

Arbete skiter jag faktiskt i kan du försörja dig själv på annat sätt så inte mig imot arbete har inget självärde i sig. Men att sitta och skyla på maskiner och det ena och det andra som alibi för att slippa jobba när du i sjäva verkret är för lat för att försörja dig själv det är det jag har problem med.

Som sagt ge gärna fan i att arbeta jag bryr mig inte, men kom inte till mig och tigg om pengar sen.
Citera
2014-05-02, 10:07
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Arbete skiter jag faktiskt i kan du försörja dig själv på annat sätt så inte mig imot arbete har inget självärde i sig. Men att sitta och skyla på maskiner och det ena och det andra som alibi för att slippa jobba när du i sjäva verkret är för lat för att försörja dig själv det är det jag har problem med.

Som sagt ge gärna fan i att arbeta jag bryr mig inte, men kom inte till mig och tigg om pengar sen.
Det är snarare du som skyller ifrån dig på min påstådda lathet när maskiner, datorer och automatiserade system i hysterisk fart reducerar det obligatoriska lönearbetet till något mer och mer överflödigt.

Levnadsstandarden hade kunnat hållas på samma nivå med flera gånger högre arbetslöshet än nu. Religioner som "arbetslinjen" och "sysselsättningsfasen" håller fortfarande drömmen om arbetet som självändamål vid liv.
Senast redigerad av KonungHonung 2014-05-02 kl. 10:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in