2026-08-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vet du amputerade kukar inte sprider några könssjukdomar alls? Är det en medicinsk grund att amputera hela kuken?
Det vore ju lite dåligt ur befolkningshänseende dock.

Larvigt svar av dig.
Citera
2026-08-15, 10:37
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det vore ju lite dåligt ur befolkningshänseende dock.

Larvigt svar av dig.

Det var ett larvigt svar eftersom du ställde en larvig fråga.

Den kroppsliga integriteten är grundlagsskyddad. Påtvingade kroppsliga ingrepp görs i vissa fall som vid vaccinering, på medicinsk grund.

Ska du expandera den motiveringen till att innefatta medicinska skäl för en eventuell tredjepart någon gång i framtiden så bör du fundera på vad ett sådant resonemang skulle innebära för gravida kvinnor.

Dessutom är den minskade risken för spridning av könssjukdomar och livmoderhalscancer knappast glasklar, och gäller främst ohygieniska negrer i afrika.
Citera
2026-08-15, 10:39
Avstängd
LKKINGENs avatar
Överge svenska kvinnor till förmån för vad?

I princip kan jag väl hålla med om trådstarten, kvinnor i Sverige förstår inte att dom har det dom har för att männen skapat och gett dom det. Allt från frihet till dagens digitala värld som konsumerar dem helt.
Hade männen inte velat ha kvinnorna i samhället så hade det inte varit några som helst problem att låsa in dom i köket, hur skulle dom kunna göra något åt det?
Kvinnan tror att dom har någon sorts födslrätt till allt medans männen förväntas fortsätta sträva framför dem utan att få något ut av allt som låter kvinnorna ta del av efter deras framfart.

Man behöver bara åka ner till Tyskland för att se tydligt och klart att kvinnan där inte överhuvudtaget tillåts ta samma plats i som i Sverige. Det är dock inte likställt med att hon behandlas illa, dom har i princip samma friheter som här men samhället ser mångt och mycket ut som Sverige innan du reformen, kvinnor vet sin plats och det gör allt mer homogent och enklare.
Sen att det finns många bittra fetton där det får vi ta i en annan tråd.

Nu finns det män också men det är till övervägande kvinnor på de platser i samhället där invandringen inte är lika med resultatet av denna invandring, typ gruppvåldtäkter, organiserad brottslighet och islams allt fler anhängare pga av födslotalen vs svenskar samt importen av fler.
Att kvinnan släppts in i politiken är en stor anledning till att Sverige står på avgrundens rand för dom kan helt enkelt inte koppla ihop tagna beslut med konsekvenser utan då är det bara fråga om insatser dvs våra skattepengar ner i ett svart hål.
Detta är inget kvinnohat, jag tycker inte illa om kvinnor men dom har många gånger inte den kapacitet som behövs på de platser där dom blir inkvoterade och allt är verkligen männens fel som dom brukar påminna oss om, fast dom begriper inte var felet ligger.

Sen TS att köpa hit thailändskor, sydamerikanskor och allt du yrar om kommer knappast att göra att den svenska rasen frodas.
Har själv knullat alla de sorter från alla våra världsdelar, till och med en grönländska, det är stor skillnad på det och att gänga sig med en och avla på henne.
Då är det bättre vi ser till att bli av med de politiker som sitter idag, rensa upp i woke lagstiftningen och visa svenska kvinnor var skåpet ska stå.
Rösta AfS är en god början.
Citera
2026-08-15, 13:13
Medlem
Citat:
Sen undrar jag vilket patriarkat du syftar på? Sedan 1921 när kvinnor fick rösträtt har de enda kvarvarande särlagstiftningarna varit till mäns nackdel. Lagen om omskärelse av pojkar klubbades 2001 av en jämställd riksdag.

En liten hint, jag skrev om patriarkatet i väst i imperfekt form.

Resten är bara undanflykter. Troligen bryr du dig inte ett skit om varken obligatorisk värnplikt eller alla pojkar som blir omskurna.
Citera
2026-08-15, 14:15
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Resten är bara undanflykter. Troligen bryr du dig inte ett skit om varken obligatorisk värnplikt eller alla pojkar som blir omskurna.

Undanflykter för vad?

Merapi hävdar att det inte finns något förtryck av män någonstans i världen idag, vilket uppenbarligen är fel eftersom alla särlagsiftningar i väst är till mäns nackdel.

Är det något annat du vill diskutera?
Citera
2026-08-15, 15:52
Medlem
Citat:
Undanflykter för vad?

Merapi hävdar att det inte finns något förtryck av män någonstans i världen idag, vilket uppenbarligen är fel eftersom alla särlagsiftningar i väst är till mäns nackdel.

Är det något annat du vill diskutera?

Jag trodde ni diskuterade manlig omskärelse med mera......

Det finns knappt några diskriminerande lagar mot män i väst, inte alls så många och omfattande lagar som fanns mot kvinnor förr.

Till och med värnplikten, iallafall här i Sverige är könsneutral nuförtiden. Och manlig omskärelse är nån rest från gamla unkna patriarkala idéer.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-15 kl. 15:54.
Citera
2026-08-15, 16:33
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag trodde ni diskuterade manlig omskärelse med mera......

Det finns knappt några diskriminerande lagar mot män i väst, inte alls så många och omfattande lagar som fanns mot kvinnor förr.

Till och med värnplikten, iallafall här i Sverige är könsneutral nuförtiden. Och manlig omskärelse är nån rest från gamla unkna patriarkala idéer.

Nämn en lag som är diskriminerande mot kvinnor.

Det kanske finns i andra västländer som jag inte känner till, men i Sverige finns det inte.
Citera
2026-08-15, 17:41
Medlem
Citat:
Nämn en lag som är diskriminerande mot kvinnor.

Det kanske finns i andra västländer som jag inte känner till, men i Sverige finns det inte.

Lägg märke till hur jag skriver om detta i dåtid: "inte alls så många och omfattande lagar som fanns mot kvinnor förr".

Det finns mig veterligen inga lagar som diskriminerar mot varken män eller kvinnor i Sverige idag. Förutom då just manlig omskärelse, som bara judar och muslimer ägnar sig åt här i Sverige.
Citera
2026-08-15, 18:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det gör det inte.
Fast där har du inte helt rätt. Omskärelse innebär för de allra flesta en minskad känslighet vad gäller sex, och kräver ofta rätt mycket glidmedel vid onani. Självklart är kvinnlig könsdtympning värre vid jämförelse men att det inte skulle ha negativa konsekvenser för män stämmer inte. Tycker att det ska totalförbjudas att skära i småpojkar om det inte är medicinskt nödvändigt.
Citera
2026-08-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du vet att oomskurna kukar sprider mer könssjukdomar och livmoderhalscancer än omskurna va? Vad skulle du kalla det om inte medicinsk grund?
Ja och rekommenderas av WHO som ett sätt att minska spridningen av HIV.
Citera
2026-08-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fast där har du inte helt rätt. Omskärelse innebär för de allra flesta en minskad känslighet vad gäller sex, och kräver ofta rätt mycket glidmedel vid onani. Självklart är kvinnlig könsdtympning värre vid jämförelse men att det inte skulle ha negativa konsekvenser för män stämmer inte. Tycker att det ska totalförbjudas att skära i småpojkar om det inte är medicinskt nödvändigt.
Fast säger du detta skriker nästan samtliga av den tredjedel av jordens män som ÄR omskurna i högan sky för att de så gärna vill fortsätta att göra detta.

Det är alltså skillnaden - stympade kvinnor skrek på att få det förbjudet, omskurna män på att få fortsätta.

Om det är så illa kan de ju bara säga det det själva.
Citera
2026-08-15, 20:20
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Fast säger du detta skriker nästan samtliga av den tredjedel av jordens män som ÄR omskurna i högan sky för att de så gärna vill fortsätta att göra detta.

Det är alltså skillnaden - stympade kvinnor skrek på att få det förbjudet, omskurna män på att få fortsätta.

Om det är så illa kan de ju bara säga det det själva.
Absolut eftersom de inte vet något annat. Ungefär som med vuxna som försvarar barnaga med att ”jag börjar minsann bra”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in