Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
En kropp är fysiskt en del av en person. Om kvinnan jobbar, har pengar, social status, är totalt irrelevant för män. Hon behöver bara erbjuda sig själv. Anmärkningsvärt att du inte förstår skillnaden här.
Männen måste inte nödvändigtvis tjäna mer än kvinnan. Men slår du dig ihop med honom så nästan dubblar du ju din inkomst, ofta blir ju mannens inkomst hushållets gemensamma medan kvinnans är hennes egen. Haha jag har inget belägg för det men det låter inte osannolikt
Skulle du kunna tänka dig en arbetslös man? Tror du män skulle kunna tänka sig ha sex med en arbetslös kvinna?
Om inte hat så förakt. Kvinnor föraktar generellt mäns sexualitet. Den vetskapen räcker för att jag inte ska orka bry mig.
Jag tycker inte alls att det är skillnad som du påstår. Ytlighet som ytlighet, om det sen är en kropp eller om det är pengar, det kvittar. Du vill nog mest bara försvara mannen här.
En kropp är en del av en person? Vilket skitsnack!
Om du har en fet människa och denne bantar bort allt överflöd, då är det fortfarande samma person.
Att ha sex med en arbetslös man kan nog de flesta, men som Jenny skriver så är det en annan sak att skaffa familj.
Du behöver inte bry dig, det väljer du helt själv. Men inbilla dig inte att män skulle vara mindre ytliga eller gilla kvinnor mer än vad kvinnor gillar män, det är bara ett sätt för dig att rättfärdiga att du inte "orkar bry dig".