2020-02-21, 15:13
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför svarar du själv om du inte bemöter argumenten som framförs?
Du började yra om Gambia och flygplan med 94% kärringar. Det var överhuvudtaget inte vad jag diskuterade.
Det är riktigt och du ger mig massor av bra exempel på varför Svenska kvinnor helt tappat bollen.
Du har ingen aning om vilken roll du har eller ska ha i samhället.
Så du köper det billigaste alternativet, bli papegoja i feminismens jihad.
Det är den grupp du visat att du vill tillhöra och all kritik går du på personangrepp mot.

Jag är inte bekymrad över huruvida du begriper kopplingen till Gambia eller inte. Jag vet vad du har för inställning till köp av sexuella tjänster.
Jag vet att din koppling börjar slira så fort jag pekar ut att svenska kvinnor köper massor av sex av de unga gambiska storkukarna, men du kan inte koppla ihop två och två ens. För dig finns det bara en dimension. Kvinnor är offren, männen är förövarna.
Inga andra narrativ får ens yppas.
Citera
2020-02-21, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jodu. Inga dåliga krejjer. Drivor av kvinnlighet förpackad i kultur och stolthet. Gillar en Svensk man för vår jämställda syn mellan könen men håller sin roll på sin sida och förväntar oss att hålla vår.

Funkar väldigt bra.

Citat:
Jag trillade över följande inlägg. Det är givetvis en debattör som står för åsikterna men de härör ur empiriska studier av enskilda aktörer.
Jag vet att ni kommer att förkasta detta genom att vräka ur er att det är propaganda, rena lögner och att jag är en extemvänsterfeminist så det behöver ni inte bemöda er med att skriva överhuvudtaget.
Vad jag hade tyckt varit intressant är om ni på allvar kunde läsa och begrunda det som står där utan att omedelbart reagera med hela känsloregistret och slå bakut. Kan ni försöka?
Se det som ett försök från min sida att föra en vuxen och ordentlig diskussion med er två.

https://arbetet.se/2019/09/18/de-flyr-pk-sverige-for-att-kopa-sex-i-thailand/

Jag har väldigt svårt att se hur ditt och mitt inlägg är relaterat??

..jag tror faktiskt du mest är avundsjuk och projicerar.
Citera
2020-02-21, 19:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är riktigt och du ger mig massor av bra exempel på varför Svenska kvinnor helt tappat bollen.
Du har ingen aning om vilken roll du har eller ska ha i samhället.
Så du köper det billigaste alternativet, bli papegoja i feminismens jihad.
Det är den grupp du visat att du vill tillhöra och all kritik går du på personangrepp mot.

Jag är inte bekymrad över huruvida du begriper kopplingen till Gambia eller inte. Jag vet vad du har för inställning till köp av sexuella tjänster.
Jag vet att din koppling börjar slira så fort jag pekar ut att svenska kvinnor köper massor av sex av de unga gambiska storkukarna, men du kan inte koppla ihop två och två ens. För dig finns det bara en dimension. Kvinnor är offren, männen är förövarna.
Inga andra narrativ får ens yppas.

Nej. Återigen är allting i din inbillade värld.
Citera
2020-02-21, 19:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har väldigt svårt att se hur ditt och mitt inlägg är relaterat??

..jag tror faktiskt du mest är avundsjuk och projicerar.

Avundsjuk på vadå...?
Citera
2020-02-21, 19:54
Avslutad
Citat:
Avundsjuk på vadå...?

På den tjejen som har mig.
Citera
2020-02-21, 22:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
På den tjejen som har mig.

Jag får väl se det som att det är positivt att du har ett gott självförtroende (samt en något uppförstorad självbild).
Citera
2020-02-21, 23:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag tänker snarare att det är effekten av lika och allmä rösträtt vi ser. Man skulle behöva skärpa upp rösträtten på ett par punkter. Exempelvis att åldern bör höjas till iallafall 23 år, fängelsekunder röstar ej, bidragstagare på 100% röstar ej.
Då hade man blivit av med en del olika röster som inte själva kan hjälpa till att driva samhället och välfärden framåt. Åldersgräns bör höjas helt enkelt pga att det finns belägg för att människans konsekvenstänk inte är färdigutvecklat förrän uppnåd ålder av cirka 25 år.

Nu börjar du närma dig det jag skrivit tidigare, personer som inte har och tar ansvar över sin handlingar borde inte få rösta. Dvs. varken barn eller feminister som inte accepterar konsekvenserna av sin handlingar t.ex.

Att vara myndig är att ha och ta eget ansvar så gör man inte det erkänner man sig själv inte som myndig och då borde rösträtten falla.
Citera
2020-02-22, 00:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag trillade över följande inlägg. Det är givetvis en debattör som står för åsikterna men de härör ur empiriska studier av enskilda aktörer.
Jag vet att ni kommer att förkasta detta genom att vräka ur er att det är propaganda, rena lögner och att jag är en extemvänsterfeminist så det behöver ni inte bemöda er med att skriva överhuvudtaget.
Vad jag hade tyckt varit intressant är om ni på allvar kunde läsa och begrunda det som står där utan att omedelbart reagera med hela känsloregistret och slå bakut. Kan ni försöka?
Se det som ett försök från min sida att föra en vuxen och ordentlig diskussion med er två.

https://arbetet.se/2019/09/18/de-flyr-pk-sverige-for-att-kopa-sex-i-thailand/

Att du citerar en extremvänstertidning talar ju sitt tydliga språk. Sedan, att du inte ser att artikeln syftar till att ytterligare stigmatisera den här gruppen är ju beklagligt. Jag har en del gemensamt med dessa herrar, men överlag inte. Det här handlar om lågutbildade. Men de har rätt ändå: varför inte överge ett land som inte på något sätt kan uppfylla ens egna mänskliga behov, och där du betraktas som värdelös? Det finns många som kommer att skita på matriarkatet Sverige, inklusive undertecknad, det kan du ge dig fan på.
Citera
2020-02-22, 00:10
Medlem
WordWarriors avatar
Sedan måste ni läsa detta:

https://www.friatider.se/unga-kvinnor-vill-ha-mer-vansterpolitik-och-mangkultur
Citera
2020-02-22, 00:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sedan måste ni läsa detta:

https://www.friatider.se/unga-kvinnor-vill-ha-mer-vansterpolitik-och-mangkultur

Då får vi hoppas att alla kvinnor 18-29 år tar sig till vallokalerna 2022 då
Citera
2020-02-22, 00:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Att du citerar en extremvänstertidning talar ju sitt tydliga språk. Sedan, att du inte ser att artikeln syftar till att ytterligare stigmatisera den här gruppen är ju beklagligt. Jag har en del gemensamt med dessa herrar, men överlag inte. Det här handlar om lågutbildade. Men de har rätt ändå: varför inte överge ett land som inte på något sätt kan uppfylla ens egna mänskliga behov, och där du betraktas som värdelös? Det finns många som kommer att skita på matriarkatet Sverige, inklusive undertecknad, det kan du ge dig fan på.

Nä OK, det gick inte att diskutera alltså.
Citera
2020-02-22, 00:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag bemötte dig sakligt, när du citerade ännu en partsinlaga som hjärntvättat dig. Så vad är problemet egentligen?

Du illustrera väldigt väl, vad som är problemet med svenska kvinnor.

Och där kom den också. Hur många gånger tror du att man läst den i feministforumet på Flashback?
"Du illustrerar väldigt väl vad som är problemet med svenska kvinnor"
Ni är alltså värre än a broken record här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in