2020-02-20, 22:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Gör det.

Att artikeln är ännu ett i raden av försök att shame:a olydiga svenska män till lydnad. Det är ju själva andemeningen i alla fall. Eller åtminstone skrämma de män slm funderar på att gå samma väg. En bitter feminist definitivt. Det kanske har blivit en klyscha men ska vi bara därför undvika att påtala det även fast det är sant? Sen är det klart att skribenten inte heller förstår hur män och kvinnor fungerar, hur dynamiken mellan könen ser ut, hon visar en stor oförmåga att tänka utanför boxen utan hon håller allting inom ramarna för det feministiska Sverige hon växt upp i, och vad hon lärt sig på hemmaplan. Mellanstadienivå som sagt.

Men du kanske hakade upp dig på några detaljer i texten som jag inte tänkte på?

Citat:
Svenska män som lever i Thailand har skapat en subkultur med egna normer där de förväntar sig tacksamhet av kvinnorna de köper sex av.

Här citeras en bok "Thailandssvenskarna" som är skriven av en man.
”Till exempel så behöver du inte ens gå in i köket. Thaitjejer är som svenska tjejer brukade vara fram till för 50, 60 år sedan”, säger Mats – som själv inte levde för 50 år sedan.

De senaste sex åren har den 47-åriga göteborgaren rest till Pattaya för att köpa sex. Han beskriver transaktionen som att ”köpa ett kilo fläskkött” ovetande om att hans ord spelas in.

Detta är väl inte bara att avskriva som trams. Menar du att det inte ligger ett uns av sanning i detta? Jag tycker att man läser det nästan dagligen på detta forumet.
Jag tycker att det föreligger en seriös brist på empati för andra människor när man uttrycker sig på detta sätt. Ungefär som att världen finns till för att tillfredsställa ens egna behov - skit i vad den andra parten vill.

Citat:
Män i övre medelåldern som bosatt sig mer eller mindre permanent i turiststaden Hua Hin, och såg Sverigedemokraterna som den enda räddningen för det Sverige de påstår sig älska.

Det har varit lite av ett stående skämt bland oss som haft koll på rörelsen. De där männen som sitter i Thailand och ojar sig över den dåliga integrationen.Samtidigt som de själva bara umgås med andra svenskar, äter pannbiff och vill ha julgran i sin bunga-low.

Medin har tillbringat flera månader som wallraffande journalist i Thailand, för att skildra de svenska män som åker till landet för att sexturista.
De gemensamma nämnarna hos männen han blir kompis med, undercover som festande sexköpare, blir snabbt tydliga. Män som delar åsikten att Sverige tagits över av invandrat våld, extremfeminism och muslimer.
Som saknar tiden då kvinnor passade upp på män istället för att kräva att själva bli uppassade.

Detta är inte heller taget ur luften. En del användare här bekräftar precis detta, rätt så ofta dessutom. Det klagas oerhört på hur svenska kvinnor förstört landet, hur svenska kvinnor älskar invandrare och hur förstörda alla svenskar har blivit plötsligt.
Sedan åker man själv och bänkar sig på horstråken i Thailand utan en tanke på att lämna den svenska kulturen hemma. Som om man vore nån jädra Gudagåva till det thailändska folket och framförallt kvinnorna då.

Citat:
Kvinnorna ska vara glada över att svenskar, som trots allt respekterar dem mer än vissa andra folkslag, kommer dit och köper sex av dem. Utan de snälla svenska torskarna skulle de ju inte få några pengar, eller tvingas tjäna dem genom sex med värre män.
Hon uttrycker sig provocerande och tillspetsat, absolut, men det betyder inte att det inte ligger något i det. Detta har man också läst otaliga gånger här på forumet, hur thailändska kvinnor älskar svenska män för att de är jämställda. Som om det vore nån bedrift att vara jämställd? Som om det vore en bedrift att se på en människa som en person med ett värde?
Av allt att döma så gör dessutom en del av torskarna inte det ens. Detta är INTE den första och definitivt inte den sista artikel eller debatt som kommer att presenteras om svenska män som torskar runt i Thailand, och samtliga reportage jag har kommit i kontakt med har i stora drag berättat samma sak. Och det är inte särskilt svårt att tro.
Vad som däremot är svårt att tro är att de män som åker till Thailand och köper sex skulle hysa största respekt och kärlek för de thailändska kvinnorna, som en del här ibland vill få en att tro.
Citera
2020-02-20, 22:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Att kalla det bestraffning är väl ändå en kraftig överdrift.

Jag betraktar kvinnlig rösträtt som en reform och konstaterar att utfallet är dåligt. Däremot är jag inte en uttalad motståndare till det.

Feminism är norm i Sverige idag, ja.

Du behöver dessutom bredda din analys. Du uttrycker dig här ungefär som att kvinnlig rösträtt skulle vara hela orsaken till det Sverige vi har idag. Det är jag inte alls säker på att det är. Är du det?
Citera
2020-02-20, 22:57
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är väl för fasen en form av bestraffning att bli fråntagen sin möjlighet att få påverka politiken i landet.
Det är då lika mycket en reform att fattiga män och män i fängelse får rösta, så då ryker deras rösträtt också. Den "reformen" skedde ungefär samtidigt som kvinnor fick rösträtt.

Jag har inte försvarat allmän rösträtt heller.

Citat:
Du behöver dessutom bredda din analys. Du uttrycker dig här ungefär som att kvinnlig rösträtt skulle vara hela orsaken till det Sverige vi har idag. Det är jag inte alls säker på att det är. Är du det?

Det är din tolkning. Jag påstår det jag påstår och menar det jag skriver.
Citera
2020-02-20, 23:00
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Om du hade länkat en artikel här om Gambia så hade jag inte gått i försvarsposition en sekund, likt du och apan gör.
Men jag förväntade mig ingenting annat, ni har aldrig klarat av att diskutera nånting här utifrån ett objektivt perspektiv utan ni är fullkomligt känslostyrda gällande dessa frågor.
Om artikeln kommer från arbetet eller annan plats har inte någonting med saken att göra då jag bad två användare att begrunda vad där står så att man eventuellt skulle kunna ha en vettig diskussion. Jag påstod inte att varenda ord var 100% sanning men det är väl värt att diskutera. Och då börjar du gaffla om Gambia och såssar.
Din nivå är på dagisnivå, som vanligt.
Det kallas "confirmation bias".
Du söker efter den verklighet du själv stöder när du letar information.
Det riktiga sanningen verkar ointressant.
Hade du brytt dig om objektivitet eller fakta hade du inte betett dig som ett bortskämt barn. Ditt google funkar alldeles utmärkt. Testa "svenska kvinnor sex Gambia" och få över 100 000 träffar.
Du kan också åka, men de närmaste flera veckorna är fullbokade både från Landvetter och Kastrup. Priser finns runt 5k.
94% kärringar på planet ner.
Citera
2020-02-20, 23:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag har inte försvarat allmän rösträtt heller.

Det är din tolkning. Jag påstår det jag påstår och menar det jag skriver.

Nä du har faktiskt inte varken försvarat eller förklarat dina argument med någonting utöver att du tycker så. Och det är väl fine, men det blir något svårt att använda som grund i någon seriös diskussion kring ämnet.
Citera
2020-02-20, 23:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det kallas "confirmation bias".
Du söker efter den verklighet du själv stöder när du letar information.
Det riktiga sanningen verkar ointressant.
Hade du brytt dig om objektivitet eller fakta hade du inte betett dig som ett bortskämt barn. Ditt google funkar alldeles utmärkt. Testa "svenska kvinnor sex Gambia" och få över 100 000 träffar.
Du kan också åka, men de närmaste flera veckorna är fullbokade både från Landvetter och Kastrup. Priser finns runt 5k.
94% kärringar på planet ner.

Oj, du pratar visst om dig själv?
Du lever i nån sorts alternativ verklighet fylld av vanföreställningar och det har du visat många gånger genom dina inlägg.
Citera
2020-02-20, 23:03
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Är feminismen norm i Sverige, ja eller nej?
Jag kan bevisa att feminismen inte har något alls med jämställdhet att göra.
Kan du bevisa att den inte har allt med tron på den inbillade könsmaktsordningen att göra?

Slutsats: Eftersom feminismen är en falsk dikotomi (läs fet lögn) är den cancer för det svenska samhället. Den gör oss dummare och ju dummare vi blir, desto svårare blir det att göra rätt.
Citera
2020-02-20, 23:05
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Oj, du pratar visst om dig själv?
Du lever i nån sorts alternativ verklighet fylld av vanföreställningar och det har du visat många gånger genom dina inlägg.
Herrrrpdidööörp. Varför svarar du om du inte bemöter argumenten som framförs?
Det du skriver är dessutom vääääldigt tjatigt. Jag kommer inte sluta göra inlägg här för att du blir kränkt, lilla stumpan.

Visa att jag har fel i stället.
Citera
2020-02-21, 00:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Herrrrpdidööörp. Varför svarar du om du inte bemöter argumenten som framförs?
Det du skriver är dessutom vääääldigt tjatigt. Jag kommer inte sluta göra inlägg här för att du blir kränkt, lilla stumpan.

Visa att jag har fel i stället.

Varför svarar du själv om du inte bemöter argumenten som framförs?
Du började yra om Gambia och flygplan med 94% kärringar. Det var överhuvudtaget inte vad jag diskuterade.
Citera
2020-02-21, 01:43
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Detta är väl inte bara att avskriva som trams. Menar du att det inte ligger ett uns av sanning i detta? Jag tycker att man läser det nästan dagligen på detta forumet.
Jag tycker att det föreligger en seriös brist på empati för andra människor när man uttrycker sig på detta sätt. Ungefär som att världen finns till för att tillfredsställa ens egna behov - skit i vad den andra parten vill.
.

Att svenska män i Thailand skapat sig en egen subkultur med egna normer - Ja, vad är problemet med det? "Förväntar sig tacksamhet" är skribentens egen formulering/tolkning. Men det är väl egentligen självklart att kvinnor bör vara tacksamma om män är villiga att ge dem pengar/finansiera deras liv. Detta är förstås svårt att greppa när man som kvinna växt upp i det feministiska Sverige. Här ska män betala skatt och hålla käften, rätta in sig i ledet och absolut aldrig förvänta sig något av någon medan hela samhället rättar sig efter kvinnors känslor och vilja. Tacksamhet mot män finns inte på kartan i Sverige.

Vad är empatilöst med Mats uttalande om thaitjejer och svenska tjejer för 50 år sedan menar du? Hans uttalande om sexköp är lite svårt att veta vad han menar med. Jag tolkar det som att han menar att köpa sex är som vilken transaktion som helst. Inget konstigt med det i så fall.

Nej jag ser inte vad du menar skulle visa seriös brist på empati här.

Kom ihåg att "De förväntar sig tacksamhet" som sagt är skribentens tolkning, inte något som dessa män själva har sagt.

Citat:
Detta är inte heller taget ur luften. En del användare här bekräftar precis detta, rätt så ofta dessutom. Det klagas oerhört på hur svenska kvinnor förstört landet, hur svenska kvinnor älskar invandrare och hur förstörda alla svenskar har blivit plötsligt.
Sedan åker man själv och bänkar sig på horstråken i Thailand utan en tanke på att lämna den svenska kulturen hemma. Som om man vore nån jädra Gudagåva till det thailändska folket och framförallt kvinnorna då.

Att Sverige har stora problem med invandrat våld, feminism och islam ligger det ju väldigt mycket sanning i, det kan ingen förneka. Självklart är det goda skäl till att lämna landet. Man har bara ett liv. Vad är så konstigt med att bänka sig på horstråken i Thailand när Sverige ser ut som det gör? Varför skulle man inte göra det?

Jag läste dock ingenting där om att dessa män anklagar svenska kvinnor för att förstört landet, så där gör du egna tillägg.

Och vadå "utan en tanke på att lämna den svenska kulturen hemma"?. Det är väl just det de gör? De umgås med thailändska kvinnor, de äter thailändsk mat, de solar, badar etc. De sitter på barer och snackar med alla möjliga, turister och inhemska. Jag har aldrig varit i Thailand själv men känner många som varit och inte åker de dit och äter pannbiff och köttbullar i alla fall. Men visst, håna dem gärna för att de fixar en liten svensk julgran där nere på julafton. Alltså hela artikeln är ju totalt oseriös, full av patetiska billiga poänger. Mycket låg nivå.

Det där med gudagåva vet jag inte vad du menar med.

Citat:
Hon uttrycker sig provocerande och tillspetsat, absolut, men det betyder inte att det inte ligger något i det. Detta har man också läst otaliga gånger här på forumet, hur thailändska kvinnor älskar svenska män för att de är jämställda. Som om det vore nån bedrift att vara jämställd? Som om det vore en bedrift att se på en människa som en person med ett värde?
Av allt att döma så gör dessutom en del av torskarna inte det ens. Detta är INTE den första och definitivt inte den sista artikel eller debatt som kommer att presenteras om svenska män som torskar runt i Thailand, och samtliga reportage jag har kommit i kontakt med har i stora drag berättat samma sak. Och det är inte särskilt svårt att tro.
Vad som däremot är svårt att tro är att de män som åker till Thailand och köper sex skulle hysa största respekt och kärlek för de thailändska kvinnorna, som en del här ibland vill få en att tro.

Thailändska kvinnor älskar svenska män för att de är jämställda? Det tror jag inte. Jag tror de älskar svenska män för att de anser att svenska män står över dem/har högre status än dem. Kvinnor har en tendens att göra det. Det är jättesvårt för er svenska kvinnor att förstå eftersom svenska män i era ögon absolut inte står över er på något sätt. Tvärtom. De flesta svenska män har lägre status än de flesta svenska kvinnor idag, och svenska kvinnor ser därför generellt ner på svenska män. I synnerhet dessa olydiga fula gubbar som åker till Thailand.

Vad menar du tyder på att dessa män inte hyser någon kärlek och respekt för de thailändska kvinnorna?

Och så är jag intresserad av ditt svar på den här frågan:

Kan du ge svenska män EN enda bra anledning att stanna kvar i mörka kalla Sverige fullt med mena-invandrare och feminism (fantastisk kombination), där kvinnorna hatar dem eller iaf ser på dem som skräp, istället för att åka till ett varmt och skönt land fullt med feminina kvinnor som uppskattar dem och tar hand om dem?

VARFÖR ska svenska män slösa bort sina liv i det eländiga landet Sverige? För att vara feminister till lags? Snälla.
Citera
2020-02-21, 07:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jo visst så kan man ju också se på det. Dock så är alternativet att alla rår om sitt eget hus, ingen hjälper någon. Och vem är de huvudsakliga förlorarna i en sån värld?
Precis. Alltså bör alla få rösta, även de vars åsikter jag inte håller med om.
Citera
2020-02-21, 08:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Precis. Alltså bör alla få rösta, även de vars åsikter jag inte håller med om.

Jo men då får vi också skörda som vi sår.
Sverige idag (som majoriteten av Flashback verkar missnöjda med), är en konsekvens av lika och allmän rösträtt. Så om man nu är öppen för att ha kvar det systemet då får man nog försöka vidga sina vyer och iallafall försöka få ett litet mått av förståelse för att människor tycker olika. Då bör man också lägga ner beskyllarmentaliteteten gentemot vissa specifika grupper, samhället är en konsekvens av samtliga människors tyckande för sitt eget bästa i den kontext de befinner sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in