Citat:
Ursprungligen postat av
Mjäll
Nja, jag tar dig på orden nu när du rättar dig men det du skrev betyder på svenska att de som har egenskapen avsaknad av logiskt tänkande även är män, dvs att alla som saknar logiskt tänkande är män. Det var du som uttryckte dig fel, inte jag som behövde läsa igen.
Jag har ingen som helst lust att definiera ett begrepp som alla inblandade redan förstår bara för att hjälpa dig förskjuta diskussionen. Du försvarar feminismen mot all tänkbar kritik. Jag känner inte dig som person men ditt konto fungerar som feminist.
Jag argumenterar emot dessa åsikter i huvudsak:
- kvinnor ska inte ha rösträtt
- prostitution ska vara lagligt hursomhelst och utan större kontroller
- sexköpslagen är en lag skapad med syftet att sätta dit män svenska män
- allting som går dåligt i samhället idag går att härleda till kvinnor, på ett eller annat sätt är det kvinnor som grupp som är orsaken
Ovanstående åsikter håller jag inte med om. Det är dessa som antifeminister brukar framföra här, eller iallafall de som jag har diskuterat med.
Vad av detta gör mig till en feminist? Är det att jag tycker att kvinnor ska ha lagliga rättigheter i samhället likväl som män har det? Är det rösträtten? Eller sexköpslagen? När man argumenterar emot den sistnämnda brukar det få en del att se rött.
Jag tycker faktiskt att det är mycket tråkigt att du inte vill eller kan föra en saklig diskussion här angående feminismen
Hur ska man kunna diskutera någonting när vi inte ens har klart för oss vad den andra syftar på?
Jag förstår inte vad du menar, jag brukar nämligen snarare bli kallad för konservativ. Icke PK. En typisk "det var bättre förr" gaggekärring.
Av feminister på forumet, Merapi med flera har jag blivit kallad både kvinnohatare och sexist.
Så, jag undrar verkligen vad du menar när du skriver så.
Vad gäller syftningsfelet i meningen gällande logiskt tänkande så kan det vara så att du har rätt, jag är dock inte säker. Möjligtvis är meningen felformulerad överhuvudtaget, alltså den syftar varken på män eller kvinnor om man ska vara riktigt riktigt petig.