2019-06-08, 08:53
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja men då ska ju inte barnen ha rätt att träffa männen precis som männen inte ska ha rätt att träffa barnen.

Inga tillbaka-kakor tack.
Det finns 100 000 pappor i Sverige som inte får träffa sona barn.
Allt som behövdes var en liten strategisk lögn.

När mamma hittar en ny och mer spännande pappa kan det gå som för Bobby.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/738978
Citera
2019-06-08, 08:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad skulle bevisats?

Om inte mannen vill ha barnet och kvinnan väljer att behålla det ändå så anser jag inte att pappan har skyldighet att närvara nej. Jag skulle aldrig själv kräva det. Är det så att mannen i fråga är ett så pass stort stolpskott att han inte vill ha med sitt barn att göra så har barnet det bättre utan den så kallade pappan.
En pappa handlar mer om att finnas där och faktiskt agera pappa än vad det handlar om spermien som förenades med ägget.

Läget är dock annorlunda ifall de två partnerna har varit sambo eller gifta och bestämt sig för att skaffa barn, och så skiter det sig när barnet är nyfött. Då är det ingen som friskrivs från någonting.

Nu vill jag ha svar på vad du själv tycker?!
Du svarar inte på frågan.
I Sverige har vi ett system för underhållsbidrag som pappor får betala oavsett vart i världen han befinner dig. Det måste du betala vare sig du träffar eller inte träffar barnet. Det här är lag.
Den behöver ingens "åsikt".
Det är irrelevant om han är stolpskott. I så fall är det mammans egenhändigt handplockade stolpskott.
Mamman får väl ta lite eget ansvar för att hon valt ett stolpskott i så fall? Man kan inte bara tänka med mufflan.
Svenska kvinnor är inte alltid särskilt smarta när det gäller att hitta ett bra parti. Deras kognitiva dissonans gör att de tittar antingen på väldigt ytliga egenskaper, eller inbillar sig något helt annat under skalet och kan absolut inte ens tolka rödflaggor.
Man kallar en hustrumisshandlare för passionerad osv. Man se sjuklig svartsjuka som "djup kärlek" osv.
Senast redigerad av Flickfotograf 2019-06-08 kl. 09:03.
Citera
2019-06-08, 09:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ja men då ska ju inte barnen ha rätt att träffa männen precis som männen inte ska ha rätt att träffa barnen.

Inga tillbaka-kakor tack.
Har någon "rätt" till en annan människa? Har ingen nånting att säga till om det?
Jag vet att många kvinnor gärna tar ägarskap av både sin man och sina barn, och att äktenskapet uppstått av den anledningen, men eftersom äktenskapet mer och mer framstår som något gammalt mossigt som kan arkiveras tillsammans med bibeln och "moralstaten" vi växte upp med. Kvinnor och främst feminister och andra socialkonstruktivister håller på att demontera den gamla ordningen för att ge kvinnorna ännu mer makt i utbytet.
Inte ens smulor av en kaka erbjuder man män för bytet.
Citera
2019-06-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det finns 100 000 pappor i Sverige som inte får träffa sona barn.
Allt som behövdes var en liten strategisk lögn.

När mamma hittar en ny och mer spännande pappa kan det gå som för Bobby.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/738978

Ja för Bobbys biologiska pappa var ju en av dessa män...

Intressant att kvinnor även ska skambeläggas för att försöka hitta en ny fadersroll för barnen som övergetts av sina fäder, kan vi bara inte göra det enklare och helt enkelt förbjuda folk från att skaffa barn?
Citera
2019-06-08, 09:21
Medlem
Citat:
Har någon "rätt" till en annan människa? Har ingen nånting att säga till om det?
Jag vet att många kvinnor gärna tar ägarskap av både sin man och sina barn, och att äktenskapet uppstått av den anledningen, men eftersom äktenskapet mer och mer framstår som något gammalt mossigt som kan arkiveras tillsammans med bibeln och "moralstaten" vi växte upp med. Kvinnor och främst feminister och andra socialkonstruktivister håller på att demontera den gamla ordningen för att ge kvinnorna ännu mer makt i utbytet.
Inte ens smulor av en kaka erbjuder man män för bytet.

Juridisk abort skulle vara ett val män gör. Det är ju just det ni tjatar om att få, ett val.
Citera
2019-06-08, 09:33
Avslutad
Citat:
Juridisk abort skulle vara ett val män gör. Det är ju just det ni tjatar om att få, ett val.

Ja! Jag bjussar gärna på allt annat (eftersom jag är man) om jag/vi kan få det mandatet.

Tveksam dock. 'systrarna' släpper nog inte gärna det trumfkortet.
Citera
2019-06-08, 09:59
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ja för Bobbys biologiska pappa var ju en av dessa män...

Intressant att kvinnor även ska skambeläggas för att försöka hitta en ny fadersroll för barnen som övergetts av sina fäder, kan vi bara inte göra det enklare och helt enkelt förbjuda folk från att skaffa barn?
Eller man får ansöka om att ska få skaffa barn, där bägge partner går med det. När bägge har godkänt det, så blir det bägges ansvar, då också underhållsbidraget kan ej kringgås vid ev skilsmässa.
Citera
2019-06-08, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Eller man får ansöka om att ska få skaffa barn, där bägge partner går med det. När bägge har godkänt det, så blir det bägges ansvar, då också underhållsbidraget kan ej kringgås vid ev skilsmässa.

Det blir nog alldeles för krångligt för de flesta svenska män att leva efter, det låter ju lite som sexkontrakten jag föreslog vilket många ställde sig negativa till. Herrskapets i trådens mål är ju att ha maximal frihet och minimalt ansvar.

Annars är ju förslagen de mest realistiska då kvinnor kan gå runt havande utan männens vetskap, men det har ju naturligtvis inte tomtarna i tråden tänkt på.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-06-08 kl. 10:37.
Citera
2019-06-08, 10:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du svarar inte på frågan.
I Sverige har vi ett system för underhållsbidrag som pappor får betala oavsett vart i världen han befinner dig. Det måste du betala vare sig du träffar eller inte träffar barnet. Det här är lag.
Den behöver ingens "åsikt".
Det är irrelevant om han är stolpskott. I så fall är det mammans egenhändigt handplockade stolpskott.
Mamman får väl ta lite eget ansvar för att hon valt ett stolpskott i så fall? Man kan inte bara tänka med mufflan.
Svenska kvinnor är inte alltid särskilt smarta när det gäller att hitta ett bra parti. Deras kognitiva dissonans gör att de tittar antingen på väldigt ytliga egenskaper, eller inbillar sig något helt annat under skalet och kan absolut inte ens tolka rödflaggor.
Man kallar en hustrumisshandlare för passionerad osv. Man se sjuklig svartsjuka som "djup kärlek" osv.
Jag tyckte jag svarade på frågan så som jag uppfattade den.
Du får tydliggöra vad du menar för situation. Menar du om mannen lämnat sitt barn efter födseln eller om kvinnan födde barnet mot hans vilja?

Sen får du fokusera bättre om vi ska diskutera. Du svarar inte på någonting jag frågar dig utan pratar bort det med ditt sedvanliga bittra skitprat om kvinnor. Skärp dig eller så avslutar vi diskussionen.
Citera
2019-06-08, 11:09
Medlem
Har man läst evolutionspsykologi och vad män och kvinnor attraheras av och varför det svenska samhället är på väg att kollapsa sen får feminister och andra kulturmarxtiska individer säga vad de vill och det går aldrig förneka vad vi människor är programmerade till.

Män attraheras av undergivna kvinnor och kvinnor attraheras av starka, dominanta män nu menar jag inte fysisk men psykisk. Med stark menar jag mentalitet är han stark och orädd för hot, dominant både socialt och att han kan leda kvinnan.

Inget av det har varken svenska kvinnor eller män kvar idag, detta tack vare feminismen och de ideologier som väst håller på experimentera.

Det är inte kvinnorna ni ska skylla på varför det ser ut som gör utan ni MÄN är orsaken. Män är orsaken till allt och bär ansvaret. Så skyll aldrig på kvinnorna beter sig si och så eller hur samhället ser ut idag.
Citera
2019-06-08, 11:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Man kan avskaffa många lagar och regler med den här inställningen. Nu är jag inte mot avskaffande av regler som så, är rätt liberal av mig, problemet här är att en individ får ansvara för ett beslut denne inte hade något som helst inflytande över.

Folk får gärna ha alla möjliga rättigheter, så länge de inte har rätten att potentiellt förstöra eller i varje fall radikalt förändra mitt liv oavsett vad jag vill.

Du har alltid möjlighet att använda kondom och skydda dig själv. Det går alltså inte att skylla alltihop på någon annan. Du eller vilken annan man som helst som deltar i samlaget är EN DEL av situationen och bär en del av ansvaret. Tycker man borde vara fullständigt självklart.
Citera
2019-06-08, 11:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja! Jag bjussar gärna på allt annat (eftersom jag är man) om jag/vi kan få det mandatet.

Tveksam dock. 'systrarna' släpper nog inte gärna det trumfkortet.
Vem ska betala för mäns eventuella lösaktiga leverne och bristande ansvar tycker du? Skattepengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in