Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-17, 03:20
  #1
Medlem
Jag känner att det är relevant att skriva om hur ologiska och oförnuftiga ateister tycker är i grund och botten. Jag har kommit fram till den slutsatsen att ateister har personliga anledningar till att inte tro på Gud. Det handlar således inte om att vetenskapen har bevis på att Gud inte existerar, inte heller handlar det om att Evolution i den bemärkelsen som Darwinismen påstår, har ägt rum. Det handlar vidare inte om att de vet bättre än troende eller att de förstår Darwinistiska teorier bättre än troende. Det hela är på en personligt plan. Det kan vara någon som har förlorat en mor, en far ett syskon, en vän eller någon som bara tycker att livet är hårt och orättvist. I sin frustration börjar de att gapa och skrika åt himlen och åt källan som allting är beroende av. Men källan skulle aldrig lägga på oss människor bördor som vi inte kan bära. Vi kan bli nedstämda och ledsna över morfars eller någon annan anhörig eller väns bortgång men bördan kan vi bära, livet går vidare, vi blir starkare och uthärdar. Det finns och har aldrig funnits någon teori som har kunnat omkullkasta religioner. Det är bara en illusion och önskan från ateisterna. De använder uttryck som '' En gubbe som sitter på molnen'', ''skydaddy'', '' en person'', eller andra attribut som de själva har hittat på om Gud. Ateister är väldigt dåliga på att förstå filosofiska argument och reflektera över dem.

Hela tiden pratar ateister om vetenskap och att de är de enda som de förlitar sig på men vad de inte förstår eller vägrar att erkänna och medge är att även vetenskap är en tro på den personliga planet. Låt oss ta ett exempel; Om en vetenskapsman säger att de har hittat en partikel som färdas snabbare än ljusets hastighet och detta undersöks vidare och till slut så hittar man flera andra källor som bekräftar samma påstående så innebär det alltså att ateisten har förlitat sig på vetenskapsmannen och de andra källorna. ateisten har inte sett eller undersökt med egna ögon om det verkligen existerar en partikel som färdas snabbare än ljusets hastighet, inte heller har han experimenterat om så är fallet. Alltså handlar det om att tro på vad andra källor säger om ämnet. Ateismen är en ideologi och en tro, precis som religion, detta oavsett om ateisterna själva påstår att ateismen innebär just motsatsen, nämligen frånvaro av tron på Gud och att ordet härstammar från grekiskan osv. Det är en tro och det förstår ateisten men vägrar medge.


Ateisten tycker att Gud är orättvis eftersom världen är orättvis. Men vi människor skapar vår värld. Vi har inte fått bära en börda som är tyngre än vad vi kan bära. Vi kan göra mycket bättre själva för att få bort orättvisorna i världen. Gud behöver inte ingripa här eftersom vi själva kan med hjälp av kunskapen och förnuftet vi har fått från Gud, alltså argumentet om att Gud existerar inte eftersom världen är ond håller inte i längden. Vidare säger ateisten för sig själv samtidigt som han putar med läpparna och kliar sig i nacken och för att avsäga sig allt ansvar som Gud har ålagt henne och för att slippa oroa sig för denna tanke; fortsätter ateisten hävda och säga för sig själv att eftersom Gud straffar en i en evighet är en sådan Gud inte värd att dyrka eller tro på. Men en rättvis Gud måste straffa lika mycket som han ger kärlek. En Gud som behandlar en mördare och en munk tex för att illustrera det hela, är en orättvis Gud. En människa som har tagit en annan oskyldig människas liv jämställs inte med en som ägnar hela sitt liv för Gud. Behandlar Gud både lika så är Gud orättvis och Gud är rättvis. Den bästa domaren! En som hjälpar andra i nöd kan inte jämställas med en som tar från andra genom att lura och bedra. En Gud som behandlar de lika är inte rättvis men Gud är rättvis. Gud är den bästa domaren!

Ateister är väldigt snabba i sin arrogans att påpeka om storlek och avstånd när de hänvisar till Gud. Men de ateisten inte förstår är att tid och rum är fenomen som vi lever och verkar i och i enlighet med. Till sist ställer ateisten en fråga som är helt obetydlig och irrelevant. De frågar; vem har skapat skaparen? Först och främst innebär detta att de, om det är för en stund, leker med tanken att skaparen finns endast för att få ställa denna torftiga fråga. Först förnekar de skaparen för att sen erkänna honom endast för att ställa frågan. Men det enda svaret på frågan är att Gud har inte skapats utan har alltid funnits och detta kan man bygga vidare på så att man faktiskt får tyst på ateisten här. Om ateisten ändå fortsätter och vill argumentera vidare så är det enkelt. Säg att det är X som har skapat skaparen men vem har då skapat X? Om Y har skapat X, vem har då skapat Y? Detta kan man fortsätta med i alloändlighet om man inte vill sluta vid en punkt och medger att visst skaparen till X, Y och alla andra skapelser måste alltid ha funnits bortom tid och rum.

Det finns mycket ateismen inte medger men min slutsats är ändå att de hela beror på trauma som de har varit med om och de flesta av ateisterna har personliga anledningar till sin Gudsförnekelse. Det som är glädjande är att andlighet är ett fenomen som håller på att komma tillbaka och ateisterna håller på att tappa fotfästet trots ivrigt försök från individer som Dawkins och några andra till att sprida sin tro och ideologi men godheten kommer besegra ondskan. Ibland tar det tid men sanningen kommer alltid att segra och detta är något som historien, religionen och förnuftet kan bekräfta.
2014-04-17, 03:33
  #2
Medlem
Du projekterar din tro på ateister. Människor är inte så simpla som du försöker beskriva. Jag är ateist och inget av det du säger är det som övertalar mig om att gud inte finns. Jag säger inte att gud inte finns, men jag tror helt enkelt inte det. Jag känner att det finns mer rimliga teorier än en gud. Dina simpla idéer gör att du framstår som ett troll tbh.
2014-04-17, 03:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qn
Du projekterar din tro på ateister. Människor är inte så simpla som du försöker beskriva. Jag är ateist och inget av det du säger är det som övertalar mig om att gud inte finns. Jag säger inte att gud inte finns, men jag tror helt enkelt inte det. Jag känner att det finns mer rimliga teorier än en gud. Dina simpla idéer gör att du framstår som ett troll tbh.

Det är väldigt märkligt att man beskylls för att vara troll ditten som datten. Vilka teorier handlar det om? Alla existerande teorier är orimligare och mer absurd än tanken på att en allsmäktig Gud har skapat allt.
2014-04-17, 03:55
  #4
Medlem
Fan va man spyr när man läser sånt här, du får tro va du vill, vi ateister bryr oss inte om era fantasier
2014-04-17, 04:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sykdmonkey
Fan va man spyr när man läser sånt här, du får tro va du vill, vi ateister bryr oss inte om era fantasier

Ska jag tolka det som att du bär inom dig hat, avog och illvilja? Eller oroas du som ateist över tanken på att en allsmäktig skapare existerar trots allt? Beror oron i så fall på vad dina händer har fört före dig till domen?
2014-04-17, 04:14
  #6
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/s...h-intelligens/

Ett logiskt resultat. Tror man på det som står i tusentals år gamla skrifter i modern tid så kan man ju inte förvänta sig ett annat resultat?
__________________
Senast redigerad av DaCrap 2014-04-17 kl. 04:17.
2014-04-17, 04:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/s...h-intelligens/

Ett logiskt resultat. Tror man på det som står i tusentals år gamla skrifter i modern tid så kan man ju inte förvänta sig ett annat resultat?


Är du helt seriös? Vem har gjort studien? Vilken religion hade deltagarna? Vilket område bodde de? Vilka förutsättningar hade varje enskild deltagare? Detta är ett gott exempel på mitt påstående att ni ateister tror på nåt som presenteras av en vetenskapsman. Undersök frågorna som jag ställde och du kommer säkert komma till en annan slutsats.
2014-04-17, 05:11
  #8
Medlem
Gefos avatar
Citat:
Ateismen är en ideologi och en tro, precis som religion, detta oavsett om ateisterna själva påstår att ateismen innebär just motsatsen, nämligen frånvaro av tron på Gud och att ordet härstammar från grekiskan osv. Det är en tro och det förstår ateisten men vägrar medge.

Jag tror inte längre på att jultomten finns, är det också en tro?

Påskharen?

Spöken?

Kristaller, healing, aromaterapi?

Robert Lind i Kramfors?

Det finns mycket trams man kan låta bli att tro på, avser du att ha synpunkter på allt?
2014-04-17, 05:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sykdmonkey
Fan va man spyr när man läser sånt här, du får tro va du vill, vi ateister bryr oss inte om era fantasier

Men då ska man heller inte kommenterara eller kritisera religion !
2014-04-17, 05:51
  #10
Medlem
demotrams

din text är för lång, kan du korta av den lite, för man orkar inte läsa allt.
Men det jag läste höll jag med dig om.
2014-04-17, 06:48
  #11
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Men då ska man heller inte kommenterara eller kritisera religion !

Religion ska kritiseras precis som allt annat. Det finns ingenting som är så farligt som mänskligheten som organiserad religion. Religion skadar mänskligheten med kunskapsförakt, kvinnoförtryck, homofobi, könsstympning, heliga krig, rasism, indoktrinering, terrorism, skyddande av pedofiler, exorcism, hedersmord, healing, idiotiska dogm o.s.v. Varför skulle religion inte ifrågasättas?

Nej du, religion SKA kritiseras och ifrågasättas!

TS:

Du projekterar ditt naiva synsätt och gör dig bara till åtlöje.

"Ateisten tycker att Gud är orättvis eftersom världen är orättvis."

Eeh, ateister tror inte på nån gud så hur kan man då tycka att det man inte tror på är orättvis?

"Om en vetenskapsman säger att de har hittat en partikel som färdas snabbare än ljusets hastighet och detta undersöks vidare och till slut så hittar man flera andra källor som bekräftar samma påstående så innebär det alltså att ateisten har förlitat sig på vetenskapsmannen och de andra källorna. ateisten har inte sett eller undersökt med egna ögon om det verkligen existerar en partikel som färdas snabbare än ljusets hastighet, inte heller har han experimenterat om så är fallet. Alltså handlar det om att tro på vad andra källor säger om ämnet. Ateismen är en ideologi och en tro, precis som religion, detta oavsett om ateisterna själva påstår att ateismen innebär just motsatsen, nämligen frånvaro av tron på Gud och att ordet härstammar från grekiskan osv. Det är en tro och det förstår ateisten men vägrar medge. "

Trams, du blandar ihop fakta och tro. Dessutom är det fruktansvärt arrogant av dig att berätta åt ateister vad dom tror och hur det klassificeras.
__________________
Senast redigerad av kef71 2014-04-17 kl. 07:35.
2014-04-17, 08:01
  #12
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag känner att det är relevant att skriva om hur ologiska och oförnuftiga ateister tycker är i grund och botten.


Kör på. Det ska bli intressant att höra.

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag har kommit fram till den slutsatsen att ateister har personliga anledningar till att inte tro på Gud.

Alla ateister eller bara en del?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det handlar således inte om att vetenskapen har bevis på att Gud inte existerar, inte heller handlar det om att Evolution i den bemärkelsen som Darwinismen påstår, har ägt rum. Det handlar vidare inte om att de vet bättre än troende eller att de förstår Darwinistiska teorier bättre än troende. Det hela är på en personligt plan.

Igen, generaliserar du inte lite väl mycket?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det kan vara någon som har förlorat en mor, en far ett syskon, en vän eller någon som bara tycker att livet är hårt och orättvist. I sin frustration börjar de att gapa och skrika åt himlen och åt källan som allting är beroende av.


Varför skulle man göra det? Bygger du det här på dig själv eller?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Men källan skulle aldrig lägga på oss människor bördor som vi inte kan bära. Vi kan bli nedstämda och ledsna över morfars eller någon annan anhörig eller väns bortgång men bördan kan vi bära, livet går vidare, vi blir starkare och uthärdar.


Jaha

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Det finns och har aldrig funnits någon teori som har kunnat omkullkasta religioner. Det är bara en illusion och önskan från ateisterna. De använder uttryck som '' En gubbe som sitter på molnen'', ''skydaddy'', '' en person'', eller andra attribut som de själva har hittat på om Gud. Ateister är väldigt dåliga på att förstå filosofiska argument och reflektera över dem.


Det går inte att motbevisa nåt som inte är bevisbart.

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Hela tiden pratar ateister om vetenskap och att de är de enda som de förlitar sig på men vad de inte förstår eller vägrar att erkänna och medge är att även vetenskap är en tro på den personliga planet.


På vilket sätt då? Om jag tar en multimeter och mäter spänningen i vägguttaget till 230 volt, är det en tro då?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Låt oss ta ett exempel; Om en vetenskapsman säger att de har hittat en partikel som färdas snabbare än ljusets hastighet och detta undersöks vidare och till slut så hittar man flera andra källor som bekräftar samma påstående så innebär det alltså att ateisten har förlitat sig på vetenskapsmannen och de andra källorna.


Vad får dig att tro det? Jag skulle vilja påstå att en ateist inte tror utan bevis, så om nån hittar en partikel som kan färdas snabbare än ljusets hastighet så vill jag ha bevis för det påståendet tack, det räcker inte att förlita sig på vetenskapsmannen utan bevis. Ditt naiva koncept är inget annat än ytterligare ett magplask.

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
ateisten har inte sett eller undersökt med egna ögon om det verkligen existerar en partikel som färdas snabbare än ljusets hastighet, inte heller har han experimenterat om så är fallet.


Är det SM i generaliseringar? Igen än gång, bevis krävs av vetenskapen för att så är fallet, ingen auktoritet som säger att så här är det.

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Alltså handlar det om att tro på vad andra källor säger om ämnet. Ateismen är en ideologi och en tro, precis som religion, detta oavsett om ateisterna själva påstår att ateismen innebär just motsatsen, nämligen frånvaro av tron på Gud och att ordet härstammar från grekiskan osv. Det är en tro och det förstår ateisten men vägrar medge.


Trams, det är religiösa som tror.

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Ateisten tycker att Gud är orättvis eftersom världen är orättvis.

Det här måste vara ett nytt lågvatten-märke. Hur f-n ska en ateist tycka att gud är orättvis när man inte köper guds-konceptet?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Men vi människor skapar vår värld. Vi har inte fått bära en börda som är tyngre än vad vi kan bära. Vi kan göra mycket bättre själva för att få bort orättvisorna i världen. Gud behöver inte ingripa här eftersom vi själva kan med hjälp av kunskapen och förnuftet vi har fått från Gud, alltså argumentet om att Gud existerar inte eftersom världen är ond håller inte i längden. Vidare säger ateisten för sig själv samtidigt som han putar med läpparna och kliar sig i nacken och för att avsäga sig allt ansvar som Gud har ålagt henne och för att slippa oroa sig för denna tanke; fortsätter ateisten hävda och säga för sig själv att eftersom Gud straffar en i en evighet är en sådan Gud inte värd att dyrka eller tro på. Men en rättvis Gud måste straffa lika mycket som han ger kärlek. En Gud som behandlar en mördare och en munk tex för att illustrera det hela, är en orättvis Gud. En människa som har tagit en annan oskyldig människas liv jämställs inte med en som ägnar hela sitt liv för Gud. Behandlar Gud både lika så är Gud orättvis och Gud är rättvis. Den bästa domaren! En som hjälpar andra i nöd kan inte jämställas med en som tar från andra genom att lura och bedra. En Gud som behandlar de lika är inte rättvis men Gud är rättvis. Gud är den bästa domaren!

Har du predikat klart snart?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Ateister är väldigt snabba i sin arrogans att påpeka om storlek och avstånd när de hänvisar till Gud.

Det har jag inte sett till. Kan du visa?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Men de ateisten inte förstår är att tid och rum är fenomen som vi lever och verkar i och i enlighet med.


Det menar du inte? På riktigt??? Har du fler plattityder på lager?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Till sist ställer ateisten en fråga som är helt obetydlig och irrelevant.

Suck, bara projektioner. Är det alla ateister som ställer den frågan eller bara dom vänsterhänta som går upp före kl 6 på morgonen under vinter halvåret?

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
De frågar; vem har skapat skaparen?


Det är en motfråga till kreationistisk trams.

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Först och främst innebär detta att de, om det är för en stund, leker med tanken att skaparen finns endast för att få ställa denna torftiga fråga. Först förnekar de skaparen för att sen erkänna honom endast för att ställa frågan. Men det enda svaret på frågan är att Gud har inte skapats utan har alltid funnits och detta kan man bygga vidare på så att man faktiskt får tyst på ateisten här.


Mera trams. Se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Om ateisten ändå fortsätter och vill argumentera vidare så är det enkelt. Säg att det är X som har skapat skaparen men vem har då skapat X? Om Y har skapat X, vem har då skapat Y? Detta kan man fortsätta med i alloändlighet om man inte vill sluta vid en punkt och medger att visst skaparen till X, Y och alla andra skapelser måste alltid ha funnits bortom tid och rum.

Det finns mycket ateismen inte medger men min slutsats är ändå att de hela beror på trauma som de har varit med om och de flesta av ateisterna har personliga anledningar till sin Gudsförnekelse. Det som är glädjande är att andlighet är ett fenomen som håller på att komma tillbaka och ateisterna håller på att tappa fotfästet trots ivrigt försök från individer som Dawkins och några andra till att sprida sin tro och ideologi men godheten kommer besegra ondskan. Ibland tar det tid men sanningen kommer alltid att segra och detta är något som historien, religionen och förnuftet kan bekräfta.

Gääsp... Mer predikande av tämligen sinnessvag karaktär.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback