Rubriken är helt missvisande och bevisligen felaktig och jag har bett mods att ändra den med hänvisning till forumreglerna. (Är det SiegFried som modererar här också eller har min begäran en möjlighet att behandlas i enlighet med Flashbacks regler ?)
Citatet är taget ur sitt sammanhang; Det Åsa syftar på är alltså att MP numera vill att Förtal skall gälla som ett åtal under BBS-lagen, i likhet med t.ex. KD.
Att det är detta och inget annat som åsyftas framgår av det pressmeddelande som MP skickade ut ganska omgående.
Se t.ex.
http://www.idg.se/2.1085/1.556823/miljopartiets-stora-klavertramp?queryText=romson
Man kan ju tycka att det var lite slarvigt av Åsa att uttycka sig på det här sättet.
Att några nättroll på FB inte tar MP på allvar är verkligen inte någon nyhet och jag inte tänka mig att det finns någon som skulle ha ändrat uppfattning om MP pga detta. Är man en rasistisk näthatare så tyckte man såklart illa om MP redan innan. Är man vettig så inser man att det var lite klantigt formulerat av Åsa men att MP inte har några särskilt radikala åsikter i frågan (tyvärr).
Att tycka att MP tappat förtroende pga att man vill förbjuda anonyma bloggare är ungefär som att inte ha förtroende för SD för att de vill bygga upp nya koncentrationsläger. Dvs man bygger på sitt ställningstagande på något som vid enkelt koll visar sig vara klart överdrivet.