2014-04-16, 21:47
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Krenz
MP har helt klart gjort en tabbe, men de miljöpartistiska journalisterna på SR, DN och så vidare kommer aldrig att rapportera om det.

Ska bli mycket intressant att se hur Media-eliten behandlar sitt egna lilla favvoparti i detta läge. Jämför med hur centern förföljdes i veckor efter att Stureplansgänget lanserat månggifte mm.
Citera
2014-04-16, 23:10
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Detta! Det här klavertampet rinner av miljöpartister som vatten på en gås. De jag känner som är miljöpartister är ufon, dumma brudar och rena känslomänniskor.
Det kommer att ha noll effekt på väljarskaran.

Precis som när fru Romson "tänkte till" framför Arschelbergs dynga på trean och ville stoppa det hemska näthatet med ett penndrag och glömde bort yttrandefriheten.
Noll konsekvensanalys är standard för den här sortens känslomänniskor och deras politik.

Ja de flesta verkar vara helt borta (konstigt att de får rösta, omyndigförklarade får ju inte rösta så varför skulle UFO:n få rösta, egentligen) men poängen är att man måste få så alla som INTE röstar MP att inse att man inte kan lita på MP och att ingen kan sammarbeta med det partiet så kan de sitta där med sina UFO:n och ingen samarbetar med de, det gäller att bryta deras grepp om partierna helt enkelt göra de till persona non grata, och det gör man bäst genom att visa upp vad MP är i verkligheten, inte den lögnaktiga bild som massmedia har matat alla med i många år. Finns så mycket skandaler runt MP att det är helt otroligt att någon kan ens överväga att samarbeta med grönmögelkommunisterna, gröna khmererna, vattenmelonerna.
Citera
2014-04-16, 23:19
Medlem
Rubriken är helt missvisande och bevisligen felaktig och jag har bett mods att ändra den med hänvisning till forumreglerna. (Är det SiegFried som modererar här också eller har min begäran en möjlighet att behandlas i enlighet med Flashbacks regler ?)
Citatet är taget ur sitt sammanhang; Det Åsa syftar på är alltså att MP numera vill att Förtal skall gälla som ett åtal under BBS-lagen, i likhet med t.ex. KD.
Att det är detta och inget annat som åsyftas framgår av det pressmeddelande som MP skickade ut ganska omgående.
Se t.ex. http://www.idg.se/2.1085/1.556823/miljopartiets-stora-klavertramp?queryText=romson
Man kan ju tycka att det var lite slarvigt av Åsa att uttycka sig på det här sättet.

Att några nättroll på FB inte tar MP på allvar är verkligen inte någon nyhet och jag inte tänka mig att det finns någon som skulle ha ändrat uppfattning om MP pga detta. Är man en rasistisk näthatare så tyckte man såklart illa om MP redan innan. Är man vettig så inser man att det var lite klantigt formulerat av Åsa men att MP inte har några särskilt radikala åsikter i frågan (tyvärr).

Att tycka att MP tappat förtroende pga att man vill förbjuda anonyma bloggare är ungefär som att inte ha förtroende för SD för att de vill bygga upp nya koncentrationsläger. Dvs man bygger på sitt ställningstagande på något som vid enkelt koll visar sig vara klart överdrivet.
Citera
2014-04-16, 23:39
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldskool
Rubriken är helt missvisande och bevisligen felaktig och jag har bett mods att ändra den med hänvisning till forumreglerna. (Är det SiegFried som modererar här också eller har min begäran en möjlighet att behandlas i enlighet med Flashbacks regler ?)
Citatet är taget ur sitt sammanhang; Det Åsa syftar på är alltså att MP numera vill att Förtal skall gälla som ett åtal under BBS-lagen, i likhet med t.ex. KD.
Att det är detta och inget annat som åsyftas framgår av det pressmeddelande som MP skickade ut ganska omgående.
Se t.ex. http://www.idg.se/2.1085/1.556823/miljopartiets-stora-klavertramp?queryText=romson
Man kan ju tycka att det var lite slarvigt av Åsa att uttycka sig på det här sättet.

Att några nättroll på FB inte tar MP på allvar är verkligen inte någon nyhet och jag inte tänka mig att det finns någon som skulle ha ändrat uppfattning om MP pga detta. Är man en rasistisk näthatare så tyckte man såklart illa om MP redan innan. Är man vettig så inser man att det var lite klantigt formulerat av Åsa men att MP inte har några särskilt radikala åsikter i frågan (tyvärr).

Att tycka att MP tappat förtroende pga att man vill förbjuda anonyma bloggare är ungefär som att inte ha förtroende för SD för att de vill bygga upp nya koncentrationsläger. Dvs man bygger på sitt ställningstagande på något som vid enkelt koll visar sig vara klart överdrivet.
Där kom den! "Den som har rent mjöl i påsen, etc..." Ja, självklart är alla vi som upprörs av det idiotiska och ogenomtänkta förslaget smygrasister och näthatare.

Hur tror du att MP tänkt sig genomdriva 4a utan att ha en total koll på vem som driver en viss blogg eller sida? Hur har dom tänkt genomdriva punkt 5 utan att all möjlighet till anonymitet på nätet tas bort? http://www.mp.se/just-nu/atgarder-mot-nathat

Och detta ska ske samtidigt som de vill "skriva in ett skydd för allas rätt till anonymitet i grundlagen" http://www.mp.se/politik/internet-och-integritet

Förstår du inte att du allierar dig med ett gäng som i bästa fall är dumma, men mer troligt är totalitära antidemokrater.
Citera
2014-04-17, 00:37
Moderator
impieteers avatar
Lite off topic raderat.
/ Mod
Citera
2014-04-17, 01:32
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Inte för att försvara MP men gick de inte ut och dementera det hon sa samt att hon gjorde en pudel och sa att hon sa fel?

Ja hon råkade bara säga vad hon egentligen tänker....vilket kommunistsvin.
Citera
2014-04-17, 01:57
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Grönmögelkommunisterna har sluppit lindrigt undan i meda. Journalister, dessa marxist-nissar, svarar mot en stor del av detta skamliga partis medlemmar och supporters. Icke-kommunist? Grönmögelpartist.
Citera
2014-04-17, 01:59
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Du missar poängen, det Lexbase publicerar skulle vara olagligt utan utgivningsbevis. Det MP vill är att det Lexbase gör inte skulle bli lagligt även om de har utgivningsbevis eftersom det utan utgivningsbevis bryter mot lag. Ett slags moment 22 kan man säga... Problemet är att det samma gäller AB, Expressen och många fler tjänster på nätet som även de skulle vara olagliga utan utgivningsbevis.

MP har i vanlig ordning utformat politiken efter magkänslan utan kontakt med verkligheten.

Utgivningsbeviset gör inte en sajt laglig eller olaglig. Utgivningsbeviset gör att en sajt får ett grundlagsskydd och att endast JK kan åtala sajt ägare.

Nu var Lexbase en dålig tjänst, men om någon hade lanserat en tjänst där man kunde spåra dömda pedofiler? Hade de varit lika illa? Nu är många MP politiker dömda pedofiler , så ifrån MP synvinkel så hade sådan tjänst varit fruktsvärd.
Citera
2014-04-17, 06:09
Medlem
Jag har väl delade meningar om detta. Ur ett bredare perspektiv, och inte just bloggare utan hela internet.

1. Vore rätt skönt att slippa alla "troll" och "internet-hatare" som inte direkt fanns på nätet när man själv var ung. Skillnaden på kommentarerna på YouTube när sidan lanserades och idag är som natt och dag.

2. En ganska sjuk tanke att inte kunna välja att vara anonym om man så vill, då det finns många olika anledningar till att man väljer att vara just anonym.

Så ska det verkligen behövas? Kanske. Men vill jag det? Egentligen inte.
Citera
2014-04-17, 09:00
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Kanske bör byta rubrik till "ville"?

Dom vill garanterat fortfarande. Medborgarna var bara inte mogna för att bli lurade än..
Citera
2014-04-17, 09:16
Medlem
Ode-Ns avatar
Ska man kunna skicka vanliga brev (snigelpost) anonymt?
Citera
2014-04-17, 09:19
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Nu börja stöveltrampen höra ifrån miljömupparna, nu vill man förbjuda det öppna och anonyma internet. Skrämmande utveckling som MP står för.

– Den som ansvarar för en blogg kan inte vara anonym. Det måste finnas någon att vända sig till som tar ansvar för att stänga av personer som använder sajter för att begå brott. Det tycker vi är ett grundläggande krav, säger Miljöpartiets språkrör Åsa Romson.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5832795

Stöveltrampen var väl att ta i, vi använder faktiskt sandaler. Och vad är det för fel om alla skulle vara öppna med vilka dem är? Jag hade gärna varit öppen om alla andra också varit det. Tänk va? Att få ett ansikte till alla dessa åsikter.

Men samtidigt kan jag känna med folk som vill hålla sig anonyma, det finns ju skäl ibland. Och för att inte tala om all den undertryckta ilska som kommer byggas upp hos somliga som har för vana att vräka ur sig saker över internet för att stilla sitt lystmäte.

FORCA FRIDOLINO!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in