2014-04-17, 09:29
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Stöveltrampen var väl att ta i, vi använder faktiskt sandaler. Och vad är det för fel om alla skulle vara öppna med vilka dem är? Jag hade gärna varit öppen om alla andra också varit det. Tänk va? Att få ett ansikte till alla dessa åsikter.

Men samtidigt kan jag känna med folk som vill hålla sig anonyma, det finns ju skäl ibland. Och för att inte tala om all den undertryckta ilska som kommer byggas upp hos somliga som har för vana att vräka ur sig saker över internet för att stilla sitt lystmäte.

FORCA FRIDOLINO!!!

Det skall väl inte ett gestapo parti som MP bestämma om ens åsikt skall vara öppen eller anonymous. Rätten att vara anonym bör grundlagsskyddas, särskilt i det samhälle vi lever idag där man inte få tycka vad man vill utan riskera att bli trakasserad av arbetsgivare och extrema grupper på vänsterkanten.

FORCA FRIDOLINO??

Ja, på 1930 talet sa man Heil Hitler eller tilltalade varandra med ordet kamrat, same shit....
Citera
2014-04-17, 09:57
Medlem
imperatrixs avatar
Har inte läst mig in så mycket på förslagets innehåll eller omfattning (lyssnade på klippet i länken i trådstarten), men det enda jag ser som problematiskt är om folk som av någon anledning måste vara anonyma även i verkligheten (t.ex folk med dold eller skyddad identitet) skulle tvingas vara icke-anonyma på bloggar etc. Men förhoppningsvis är det inte dessa personer som skulle drabbas av lagförslaget, utan folk som begår, eller hjälper andra att begå, lagbrott.
Citera
2014-04-17, 10:08
Medlem
SaftMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
De driver klimatfrågan som ett led i att inrätta en världsregering. Ett globalt styrsystem som skall sköta "miljöfrågor" och frågor relaterade till "hållbar utveckling" (vilket är ett luddigt begrepp som inbegriper i stort sett allt). De ämnar ta sig rätt att utkräva skatter relaterat till sådant för att sedan expandera systemets inflytande till andra områden tills världsherravälde är inrättat. New World Order brukar det kallas. MP är globalistelitens (ofta duperade) knähundar, liksom alla andra partier i sjuklövern är.

MP skriver bland annat såhär i sitt partiprogram:

"Vi kan tänka oss överstatliga beslut angående miljöskyddande åtgärder. Dessa bör tas av en organisation som enbart hanterar dylika frågor, förslagsvis på global nivå."

Lite sådär i förbifarten, utan att nämna det, så tar de sig rätt att styra och ställa över alla folk och nationer på hela planeten.

Bra idé! Det skulle ju innebära att man satte globala utsläppsnivåer, globala miljömål och globala utsläppsrätter. Sverige och Kalifornien skulle dominera stort och tjäna grova pengar på att sälja sina USR till fattigare länder med sämre utvecklad miljöteknologi

Det måste ju vara det MP vill? Suga ut fattiga länder i miljöns namn. På samma infantila nivå som Greenpeace med sin jävla palmoljekampanj, förstår inte hur normalbegåvade personer kan rösta på MP.
Citera
2014-04-17, 11:07
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Har inte läst mig in så mycket på förslagets innehåll eller omfattning (lyssnade på klippet i länken i trådstarten), men det enda jag ser som problematiskt är om folk som av någon anledning måste vara anonyma även i verkligheten (t.ex folk med dold eller skyddad identitet) skulle tvingas vara icke-anonyma på bloggar etc. Men förhoppningsvis är det inte dessa personer som skulle drabbas av lagförslaget, utan folk som begår, eller hjälper andra att begå, lagbrott.
De som skulle drabbas är vanliga hederliga medborgare som hade fått hembesök av kommunister som Aschberg, anledningen att anonymitet är så viktigt är eftersom svensk media bara accepterar vissa åsikter. Sedan är skit som hets mot folkgrupp bara censur.
Citera
2014-04-17, 12:08
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
MP är folkförrädare som inte skall blandas samma med marxismen och än mindre med de läror som av marxist-leninistisk art kommer att leda det eniga svenska folkets kamp mot befrielse.

Den anonyma bloggen är i det sammanhanget ett vapen i kampen för folkets revolutionära medvetandegörande och en revolutionär pil in i den kapitalistiska statens centrala nervsystem av hegemonisk åsiktskontroll.

I den mån som delar av massan uttrycker sig olämpligt eller i övrigt visar prov på odisciplinerat och respektlöst uppförande i sitt bloggande, skall de revolutionära kontrollorganen i form av den revolutionära organisationens hemliga polis ta hand om dessa renegater och på lämpligt sätt uppfostra dem och föra dem in på den väg som vid det framtida bloggandet kommer att utgöra inte ett borgerligt ordskval, utan ett fast och pedagogiskt redskap i den eniga kampen för befrielse genom revolutionär medvetandegörande.

Sammanfattningsvis, MP är borgerligt-kapitalistiska lakejer som vid revolutionen kommer att ställas inför folkdomstol som förrädare vilka motverkat den folkliga självupplysningen via ett försök att underkasta bloggosfären ytterligare kapitalist-imperialistiska begränsningar.

Tack kamrater för att ni lyssnade och leve det fria och anonyma bloggandet!

Alltså det sämsta från båda lärorna?,tja jag är i princip böjd att hålla med.
Iden bakom dårarna är typ religiös vidskepelse om kärnkraft,sedan så har typ bolsjeviker kidnappat miljöpartiet.
men ser man den politik man stöttat så är det ju oftast det som varit negativt för de stora massorna,typ de grupper vänstern påstår sig värna om,så att partiet ens har underlag att sitta i riksdagen kan endast bero på att folk är idioter,eller som stickan Anderson sa:-Folk är inte så dumma som man kan tro,dom är dummare...
Citera
2014-04-17, 13:12
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
De som skulle drabbas är vanliga hederliga medborgare som hade fått hembesök av kommunister som Aschberg, anledningen att anonymitet är så viktigt är eftersom svensk media bara accepterar vissa åsikter. Sedan är skit som hets mot folkgrupp bara censur.
Varför kan folk inte stå för vad de gör och säger istället? Tror du inte folk skulle bli tagna mer på allvar om de kunde stå bakom det de säger? Eller just det; de begår ju lagbrott. Klart man inte vill bli dömd för brott man begår. Vad dum jag är!

Svensk media (räknar in ALL media nu) accepterar ju allt som inte bryter mot lagen? Att sedan folk klagar om "censur" säger ju mer om dem än om median i fråga. Varför skulle lagbrott tillåtas? Blir det inte lite väl paradoxalt där?
Citera
2014-04-17, 14:01
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Varför kan folk inte stå för vad de gör och säger istället? Tror du inte folk skulle bli tagna mer på allvar om de kunde stå bakom det de säger? Eller just det; de begår ju lagbrott. Klart man inte vill bli dömd för brott man begår. Vad dum jag är!

Svensk media (räknar in ALL media nu) accepterar ju allt som inte bryter mot lagen? Att sedan folk klagar om "censur" säger ju mer om dem än om median i fråga. Varför skulle lagbrott tillåtas? Blir det inte lite väl paradoxalt där?

Ja, nog är du inte smart.
Jag antar dock som moderator att du har samtliga dina uppgifter om namn, adress osv här, var finner jag dessa? (bara nyfiken)

En lag som är skapad för att censurera. Det är klart att det är bekvämt att argumentera för en lag som är skapad för just densamma.
Media är bra på att använda lagen till sin fördel också, censur i tex SVT (eller tystnad) är också ett medel.

Mp, att det är så många som kan rösta på detta parti är sjukt.
Citera
2014-04-17, 14:15
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:

Hets mot folkgrupp är en lag vars enda uppgift är att censurera obekväma åsikter.
Citera
2014-04-17, 14:43
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Det skall väl inte ett gestapo parti som MP bestämma om ens åsikt skall vara öppen eller anonymous. Rätten att vara anonym bör grundlagsskyddas, särskilt i det samhälle vi lever idag där man inte få tycka vad man vill utan riskera att bli trakasserad av arbetsgivare och extrema grupper på vänsterkanten.

Öh.. För att inte tala om väktare och polisen? Jag har fan blivit arresterad för att man tyckte jag verkade ha "dålig attityd" genom att titta på när någon blev gripen?! (direktiven blir så klart hårdare när det befinner sig lite högre grader av bankmarionetter i stan, men det understryker bara vad jag säger)

Systemet är Problemet
Permakultur är Svaret
Citera
2014-04-17, 15:14
Medlem
Somatons avatar
Nu måste jag stå rätt fram och rakryggat be om förlåtelse!

Jag är nämligen en av dem som röstat på miljöpartiet, mot bättre vetande och utan eftertanke föll jag för tanken "miljöaspekten bör representeras av ett parti i riksdagen". Den handlingen ångrar jag nu bittert och jag lovar på allt heligt att bot och bättring kommer ske till årets val.

Vad håller MP på med? Att gång efter annan lägga fram förslag som skulle te sig märkliga i Alice Underland, är en bedrift lika fascinerande som obehagligt illavarslande. Åsa Romson framstår mer och mer som ondskan själv och jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men jag saknar Birger Schlaug.

Det är nästan så illa att ett helt parti är uppe på Beatrice Ask-nivå... stanna upp och fundera över det en gång extra, för det är faktiskt i den häraden Romson & co vandrar.

Förbjuda anonymitet? Ja jag säger då det. Hej Sverige - en axelmakt uppstånden.
Citera
2014-04-17, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Där kom den! "Den som har rent mjöl i påsen, etc..." Ja, självklart är alla vi som upprörs av det idiotiska och ogenomtänkta förslaget smygrasister och näthatare.
Var kom den ? Jag ihar inte någonstans skrivit någonting om "Rent mjöl i påsen" eller något likvärdigt med detta, det får stå för dig. Däremot så är jag säker på att rasseskallarna som påstår att de tidigare röstat på MP troligtvis aldrig gjort det; Iaf är jag helst säker på att ingen avstår från att rösta på MP just pga av den här halmgubben som den här tråden utgör.

Citat:
Hur tror du att MP tänkt sig genomdriva 4a utan att ha en total koll på vem som driver en viss blogg eller sida?
Just det! Visst är det uppenbart att den här tråden och dess rubrik är ett enda stort ljug, som är uppenbart för alla som kan googla
Citat:
Och detta ska ske samtidigt som de vill "skriva in ett skydd för allas rätt till anonymitet i grundlagen" http://www.mp.se/politik/internet-och-integritet
Inte alls. Detta är den första riktiga länken i sammanhanget.
Citera
2014-04-17, 16:50
Medlem
canibuss avatar
Citat:

Nej tack, mina åsikter om politik och droger vill jag inte lägga ut sökbart och indexerat i eget namn. Det är en stor skillnad mellan att stå för sina åsikter och att lägga in dom i en stor databas, som ju internet med google blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in