2014-04-15, 13:53
Medlem
Att detta förslag framfördes nu kom inte som någon överraskning. Starka politiska och mediala krafter gillar inte att folk har friheten att kunna kritisera fritt på nätet. MP är tätt sammankopplat med Expo/Aschberg som ju är i full gång med att jaga människor på nätet. Dessa aktörer använder alla tillåtna maktmedel som står till buds för att tysta vanliga medborgare, d.v.s, sina kritiker på nätet. Utöver detta har vi Expressen och Researchgruppen som jagat och offentligt hängt ut vanligt folk, och som också kan kopplas till tidigare nämnda aktörer. Vidare har Bengt Westerberg gjort en utredning till regeringen om svenskars främlingsfientlighet då han gick till hårt angrepp mot det fria nätets betydelse.
Senast redigerad av Pazzamo 2014-04-15 kl. 14:07.
Citera
2014-04-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cuntbag
Hur fan kan en människa rösta på detta parti?
För att det är miljöpartiet. De är för miljön. Det måste betyda att alla andra partier är emot miljön!

Skulle vara väldigt intressant att se intelligens/allmänbildningtest på respektive partis väljare. Tror utan tvekan att MP:s väljare är de dummaste och minst politiskt insatta. Detta säger jag inte för att jag själv ogillar deras politik (vilket jag iofs gör), utan för att de i min närhet som röstar MP ger mig det intrycket.
Citera
2014-04-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Som vanligt när det gäller MP kan intentionen från början vara god,men sedan blir det som vanligt Glappkontakt och brända proppar när det fortlöper.
Man saknar totalt verklighetsinsikt och har ingen som helst samhällsanalys,fast å andra sidan skiljer ju inte det här mot något annat i MP,s politik...

Nej, de har inga goda intentioner.
Vad får dig att tro det?

Finns väl som någon sa ingen diktator någonstans som någonsin öppet haft onda avsikter med sina gärningar.
Citera
2014-04-15, 14:07
Medlem
Detta ska genast skickas till min närmaste vän som stödjer detta parti. Intressant att se vad han tycker
Citera
2014-04-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagnen
Haha, nu verkar det som att de drog tillbaka sitt uttalande. Jävla muppar...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5837530

haha ok lol. Men ändå intressant att dom velar.
Citera
2014-04-15, 14:10
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Att detta förslag framfördes nu kom ju inte som någon överraskning. Starka politiska och mediala krafter gillar inte att folk har friheten att kunna kritisera fritt på nätet. MP är tätt sammankopplat med Expo/Aschberg som ju är i full gång med att jaga människor på nätet. Dessa aktörer använder alla tillåtna maktmedel som står till buds för att tysta vanliga medborgare, d.v.s, sina kritiker på nätet. Utöver detta har vi Expressen och Researchgruppen som jagat och offentligt hängt ut vanligt folk, och som också kan kopplas till tidigare nämnda aktörer. Vidare har Bengt Westerberg gjort en utredning till regeringen om svenskars främlingsfientlighet då han gick till hårt angrepp mot det fria nätets betydelse.

Jag håller med, man måste se det i sitt sammanhang. Det är verkligen sjukt hur fientligt etablissemanget har blivit mot det fria ordet på internet. De känner sig genuint hotade, det är väl det, det handlar om. Snart finns stora delar av den mediala rösten inte kvar - i synnerhet tidningarna. Det enda de kommer ha är sina egna sajter och vara jämbördiga med alla andra bloggar och webbsidor. Det är ju noterbart i sammanhanget att hobbysajten Avpixlat (utan redaktion) är större än Sydsvenskan och GP på nätet - så det är klart de är oroliga. Tänk bara vad en sajt med lite resurser i ryggen skulle kunna åstadkomma.

Personligen tror jag att SR kommer klara sig längst av gammelmedia. Papperstidningarna försvinner inom kanske fem år, SVT och TV4 krymper ihop samma dag som nästa generations TV kommer och TV-programmen blir fristående från TV-kanalen (när du vill se t.ex. Two and a half men, eller Big bang theory så kommer det streamas direkt från den amerikanska tillverkarens servrar, och reklamintäkterna går till dem). Radion kommer nog finnas kvar ett tag när det inte finns något direkt hot och folk gillar att lyssna på någonting i bilen.

Men i vilket fall som helst så håller den gammelmediala rösten på att krokna betänkligt, samtidigt som nya aktörer tar över. Det gillar man inte.
Citera
2014-04-15, 14:10
Medlem
Tycker det är ett bra förslag. Det bästa vore att ut öka det ännu mer så att man förjuder anonyma användare på internet forum också. t.ex. att man måste bekräfta sina konton med Bank ID o skulle Polisen behöva något kan dem enkelt få fram personen bakom kontot. Det skulle minska på rasismen och drog användatet.
Senast redigerad av derauto 2014-04-15 kl. 14:17.
Citera
2014-04-15, 14:15
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Tycker det är ett bra förslag. Det bäste vore att ut öka det ännu mer så att man förjuder anonyma användare på internet forum också. t.ex. att man måste bekräfta sina konton med Bank ID o skulle Polisen behöva något kan dem enkelt få fram personen bakom kontot. Det skulle minska på rasismen och drog användatet.

Du menar på Flashback? Här lyder vi under amerikansk lag, inte under svensk - så hur ska det gå till? Jag skulle vilja se Reinfeldt föreslå för Obama att de borde göra inskränkningar i deras heliga first amendment.
Citera
2014-04-15, 14:23
Medlem
Marcus.Antoniuss avatar
Först steget in i det totalitära samhället där vänster-extremister, miljömuppar, radikalfeminister och attack-flator ska bestämma vad som ska tyckas och sägas. Ivrigt påhejade av en samstämmig journalistkår, som för tankarna till gamla (och nu även nygamla) Pravda och TASS.

Dags för en motreaktion för demokrati, yttrandefrihet och värnandet av våra grundlagar?
Citera
2014-04-15, 14:37
Medlem
Detta är totalitarism och något som alla potentiella MP-väljare bör ha i åtanke om man väljer att lägga sin röst på detta extremistparti.

Dessutom är det inte genomförbart på Internet i sin nuvarande form. Dumskallar.
Citera
2014-04-15, 14:44
Medlem
cuntbags avatar
Och såklart inget mot hug från PK-media. Dom bara accepterar att dom "sa fel" och en ursäkt.
Citera
2014-04-15, 14:44
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De flesta bloggportaler är ju redan baserade någon annanstans än i Sverige.
Man undrar hur hon tänkte här, hur skulle Svensk lag kunna komma åt detta?

Jag undrar även om detta var ett genomtänkt planerat uttalande eller om tanten bara råkade lacka ur för att någon hade skrivit att hon var fet eller liknande?
Hon tänkte väl lika mycket som vanligt dvs. inte. Eller så tänkte hon att det här med näthat är ju hippt nu, tänk om man kunde vara lika cool som Aschberg och spendera sina dagar med att jaga "troll".

Nä men seriöst tror jag att det här var ett uttalande av en person som ses som oseriös av många, som testar vattnet liksom, hur mycket folk tål. Om en 3-4 år när samma sak med en annan ordalydelse föreslås av någon mer mainstream, som socialdemokraterna kommer det hela att vara mycket tystare eftersom det redan talats om detta, och det kommer att klubbas igenom i riksdagen utan större bekymmer.

Det vore ju inte första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in