Citat:
Ursprungligen postat av
Parkour
Jag tänkte rulla ett par joppar till Halloween på Lördag.
Men jag röker sällan tobak och vill varken få nikotinkick eller lukta askfat. Därför tänkte jag rulla rent. Men för att slippa fylla 1,2g rent i mina Cones så tänkte jag klippa av Cones'en. Går detta? Eller blir det konstigt?
Alternativ 1: Du fyller hela dina cones men röker inte hela på en gång. Röker lite, släcker och sparar till senare. Nackdel: Du kommer lukta fimp om du ska ha den i fickan hela kvällen. Fördel: Du sparar på dina cones och slipper mecka så mkt.
Alternativ 2: Klipp av dom som du själv sade. Små spliffar är schysst när man är själv. Fördel: Du slipper lukta. Nackdel: Du "slösar" på dina cones.
Alternativ 3: KÖP RULLPAPPER! (ocb, inga jävla rizla). Då kan du själv rulla den storlek du vill ha, problemet löst. Nackdel: Du måste lära dig rulla (enkelt löst genom att bara rulla pappret runt tex. en penna och sedan fylla på, precis som en cone, om man inte orkar lära sig rulla på riktigt). Fördel: Du sparar pengar. Dones är dyra, rullpapper är billiga. Dessutom kan du själv välja hur lång och tjock spliff du vill ha. Det absolut bästa alternativet enligt mig, fan det finns för mycket stoners nuförtiden som inte ens kan rulla en jävla spliff. En vacker dag kommer du kunna rulla samtidigt som du promenerar trots att det är -10 och blåser.