2014-10-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Hur stor mängd cannabis, måste man ha för att dömas till fängelse i Sverige? Jag antar att det minst är ett par hundra, eller?
Beror på om det är innehav eller överlåtelse.
http://knarkkorven.magiskamolekyler....info/lagen.php
Scrolla ner lite på den sidan så har du en tabell
Citera
2014-10-28, 23:00
Medlem
Parkours avatar
Jag tänkte rulla ett par joppar till Halloween på Lördag.
Men jag röker sällan tobak och vill varken få nikotinkick eller lukta askfat. Därför tänkte jag rulla rent. Men för att slippa fylla 1,2g rent i mina Cones så tänkte jag klippa av Cones'en. Går detta? Eller blir det konstigt?
Citera
2014-10-28, 23:09
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Men jag röker sällan tobak och vill varken få nikotinkick eller lukta askfat. Därför tänkte jag rulla rent. Men för att slippa fylla 1,2g rent i mina Cones så tänkte jag klippa av Cones'en. Går detta? Eller blir det konstigt?
Har du möjlighet att köpa något annat att blanda ut med? Själv använder jag den nikotinfria örtmixen Greengo. En kort, avklippt kon skulle sannolikt se ganska skum ut.

Ytterligare en möjlighet är förstås att röka i pipa istället.
Citera
2014-10-29, 16:11
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:

Fyll skiten o spara hälften i en zipplock påse i jackfickan?
Citera
2014-10-29, 18:22
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Alternativ 1: Du fyller hela dina cones men röker inte hela på en gång. Röker lite, släcker och sparar till senare. Nackdel: Du kommer lukta fimp om du ska ha den i fickan hela kvällen. Fördel: Du sparar på dina cones och slipper mecka så mkt.

Alternativ 2: Klipp av dom som du själv sade. Små spliffar är schysst när man är själv. Fördel: Du slipper lukta. Nackdel: Du "slösar" på dina cones.

Alternativ 3: KÖP RULLPAPPER! (ocb, inga jävla rizla). Då kan du själv rulla den storlek du vill ha, problemet löst. Nackdel: Du måste lära dig rulla (enkelt löst genom att bara rulla pappret runt tex. en penna och sedan fylla på, precis som en cone, om man inte orkar lära sig rulla på riktigt). Fördel: Du sparar pengar. Dones är dyra, rullpapper är billiga. Dessutom kan du själv välja hur lång och tjock spliff du vill ha. Det absolut bästa alternativet enligt mig, fan det finns för mycket stoners nuförtiden som inte ens kan rulla en jävla spliff. En vacker dag kommer du kunna rulla samtidigt som du promenerar trots att det är -10 och blåser.
Senast redigerad av parkråtta 2014-10-29 kl. 18:26.
Citera
2014-10-29, 20:37
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Alternativ 1: Du fyller hela dina cones men röker inte hela på en gång. Röker lite, släcker och sparar till senare. Nackdel: Du kommer lukta fimp om du ska ha den i fickan hela kvällen. Fördel: Du sparar på dina cones och slipper mecka så mkt.

Alternativ 2: Klipp av dom som du själv sade. Små spliffar är schysst när man är själv. Fördel: Du slipper lukta. Nackdel: Du "slösar" på dina cones.

Alternativ 3: KÖP RULLPAPPER! (ocb, inga jävla rizla). Då kan du själv rulla den storlek du vill ha, problemet löst. Nackdel: Du måste lära dig rulla (enkelt löst genom att bara rulla pappret runt tex. en penna och sedan fylla på, precis som en cone, om man inte orkar lära sig rulla på riktigt). Fördel: Du sparar pengar. Dones är dyra, rullpapper är billiga. Dessutom kan du själv välja hur lång och tjock spliff du vill ha. Det absolut bästa alternativet enligt mig, fan det finns för mycket stoners nuförtiden som inte ens kan rulla en jävla spliff. En vacker dag kommer du kunna rulla samtidigt som du promenerar trots att det är -10 och blåser.

Tack för alla goda råd!
Jag hinner inte få hem "tillbehör" tills helgen. Så jag får använda Cones, och jag har ingen lust att lukta rök/aska, dessutom smakar de skit om man håller på och tänder/släcker en joppe.

Köpte något 50pack 1,2g Cones för runt 100 pix! Som hittat :=)
Citera
2014-10-29, 22:00
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelJoelJoelJoel
Beror på om det är innehav eller överlåtelse.
http://knarkkorven.magiskamolekyler....info/lagen.php
Scrolla ner lite på den sidan så har du en tabell

Tack för länken, sidan verkar lite "outdated" dock, har även för mig att straffskalan ändrades för ett tag sedan.
Citera
2014-10-29, 23:15
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Tack för alla goda råd!
Jag hinner inte få hem "tillbehör" tills helgen. Så jag får använda Cones, och jag har ingen lust att lukta rök/aska, dessutom smakar de skit om man håller på och tänder/släcker en joppe.

Köpte något 50pack 1,2g Cones för runt 100 pix! Som hittat :=)
Få hem? OCB på din lokala turk-kiosk kostar max en tjuga och du har 30 papper. Fast å andra sidan kanske du bor på landet, då blir det svårt. Men för fan varendå håla med någon typ av kiosk brukar ha ocb, har köpt rullpapper på så jävla udda ställen så det finns inte. T.ex. en mack i en håla med max 1000 invånare eller på min lokala coop-butik som av någon anledning tagit in ocb. Pressbyrån här på hörnet har rizla silver under disken om man frågar efter det. Men som sagt, br du någonstans där det inte finns en enda butik kan det bli svårt.
Citera
2014-10-30, 02:00
Medlem
Mr.Soross avatar
En sak jag undrar över är vad era föräldrar tycker om att ni missbrukar?

Eller vågar ni inte berätta, jäkla haschknarkare?
Citera
2014-10-30, 11:11
Medlem
Slumpvandringens avatar
Kära vänner!

Efter att ha rökt sporadiskt i sisådär ett år får det vara nog! Rädslan inför min egen inkompetens ska nu övervinnas. Jag talar naturligtvis om bedriften som för mig i svårighetsgrad står i partitet med dom obskyrare delarna av den teoretiska astrofysiken - att rulla en hederlig spliff!

Det vara vara nog med äpplen, hemmagjorda pipor, fulbongar och hemliga agenter. Jag har tittat på minst tio (10) instruktionsvideos och jag känner mig nu redo att anta denna i det närmaste episka utmaning och idag är dagen jag glatt tänker stega in i min lokala turkshop och köpa papper.

Min fråga är som följer;

Exakt vad ska jag ha, vad ska jag säga?

Vad säger konsensus?

Härliga hösthälsningar!
/Slumpvandringen
Citera
2014-10-30, 13:27
Medlem
Öva på att rulla med endast tobak först.
Papper du ska köpa är OCB, RAW eller Elements. I nödsituationer funkar rizzla silver eller rizzla röd som finns på pressbyrån och valfri bensinmack.

De riktiga rullpapprena hittar du i turkaffärer och andra skumma attiraljsaffärer.
Citera
2014-10-30, 13:33
Medlem
Slumpvandringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Öva på att rulla med endast tobak först.
Papper du ska köpa är OCB, RAW eller Elements. I nödsituationer funkar rizzla silver eller rizzla röd som finns på pressbyrån och valfri bensinmack.

De riktiga rullpapprena hittar du i turkaffärer och andra skumma attiraljsaffärer.

Tusen tack!

När jag spanade sist i min lokala turkshop vill jag minnas att det fanns flera varianter OCB, är någon speciell att föredra över andra och vad är eventuell skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in