2014-09-05, 15:51
Medlem
GodeGorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chelle2
När jag röker hasch i pipa så brukar det alltid finnas någon/några haschbitar som inte brunnit upp och ibland har det en förmåga att kleta ihop sig till en deg. Hur ska man lösa detta? Mindre bitar och mer tobak? Har ni haft samma problem och hur löste det sig för er?
Du kan även testa att elda på smulorna och sen gnida in det i tobaken, brinner bättre då!
Citera
2014-09-05, 17:50
Medlem
thegreengolds avatar
Hejsan! Har rökt en del i mitt unga liv, både pipa och annat. Men varje gång jag har rökt pipa har det inte varit jag som fixat, därav har jag aldrig riktigt lärt mig. Och nu så har jag gått o köpt mig en härligt liten glaspipa på cirkus 8 cm. Men men, skitsamma. Det jag vill komma till är, har ni lust att hjälpa mig lite genom att svara på frågorna?

*Hur ofta måste man tvätta pipan? Är det efter varje användning?

*Räcker det med ljummet vatten och tvål?

*Näten till pipan, hur många gånger kan man använda ett?

*Sen till användningen, det viktigaste! När jag packar pipan, ska jag "trycka" (packa) rökat mot nätet, eller ska jag bara lägga på det? Om det spelar någon roll så är det rent gräs jag röker ikväll.

Tror nog det var allt, släng gärna in någon rad om det är nått viktigt jag glömt.
Tack på förhand /thegreengold
Citera
2014-09-05, 17:51
Medlem
psykos7s avatar
Vilket brunt hegge i chris skulle ni säga är det bästa? Förutom jätte dyra grejer såsom ice eller liknande. Är kashmir bland de bästa bruna hg man kan få tag på där nere eller?
Citera
2014-09-05, 18:02
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diarama
Varför tänker jag så många nedvärderande tankar om mig själv samtidigt som jag tycker att alla andra personer är så jävla bra när jag röker?

För att svara bra på en sån fråga så vore det bra att veta vad det är för typ av tankar du har om dig själv
Citera
2014-09-05, 18:05
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Hur mycket ska man ha i en joint för tre personer? Tre marijuana debutanter.
Citera
2014-09-05, 18:32
Medlem
thegreengolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Det beror ju lite på vad ni har fått dag i, bra skit eller dåligt skit asså. Men ungefär 0.4/0.5 gram skulle jag tro. Sen är det inte alls säkert att ni känner någonting första gången, det kan ta ett par gånger faktiskt. Men rök en och sen ta det lugnt i nån timme. Känner ni inget kan ni ta lite till.
Ha en skön kväll
Citera
2014-09-05, 20:49
Medlem
Citat:
Har rökt i ett antal år och lägger 0,2-0,3G tillsammans med tobak i en standard gås till mig själv. På tre personer utan tolerans så borde ni landa någonstans mellan 0,4-0,6G. Dock är det inte så noga, då jag antar att ni ändå inte har någon våg.

Ni får lägga upp på ögonmått helt enkelt. Tumregel för debutanter brukar vara att hellre lägga för lite än för mycket, ta hellre ett bloss för lite än ett bloss för mycket osv. Anledningen till detta är att en person som inte är van vid effekterna kan få ett dåligt rus om han får för mycket. Utöver det så brukar många inte känna något de första gångerna, så ju mindre ni lägger i början, desto mer rus/G statistiskt sett

Ta några bloss och vänta lite. Ibland dröjer det upp till 15-30min innan effekterna kickar igång så lugnt tempo gäller. Ifall det gått en kvart och ni fortfarande inte känner något kan ni röka lite till.
Citera
2014-09-06, 00:52
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enslakhest
Har rökt i ett antal år och lägger 0,2-0,3G tillsammans med tobak i en standard gås till mig själv. På tre personer utan tolerans så borde ni landa någonstans mellan 0,4-0,6G. Dock är det inte så noga, då jag antar att ni ändå inte har någon våg.

Ni får lägga upp på ögonmått helt enkelt. Tumregel för debutanter brukar vara att hellre lägga för lite än för mycket, ta hellre ett bloss för lite än ett bloss för mycket osv. Anledningen till detta är att en person som inte är van vid effekterna kan få ett dåligt rus om han får för mycket. Utöver det så brukar många inte känna något de första gångerna, så ju mindre ni lägger i början, desto mer rus/G statistiskt sett

Ta några bloss och vänta lite. Ibland dröjer det upp till 15-30min innan effekterna kickar igång så lugnt tempo gäller. Ifall det gått en kvart och ni fortfarande inte känner något kan ni röka lite till.

Kunde inte sagt det bättre själv!
Se även till att bunkra upp med lite munch och vatten! Tråkigt att må dåligt pga lågt blodsocker.
Citera
2014-09-06, 03:24
Medlem
AnguishNbudwires avatar
Citat:
Proppa så mycket som möjligt, varje gång.
Citera
2014-09-06, 03:33
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire

Har man rizzla på rulle blir det där väldigt svårt
Citera
2014-09-06, 05:56
Medlem
Rök på som vanligt och när allt hopp är förlorat och ekonomin susar nedåt, mekka klegget i pipan och bli något påverkad av resterna.

Kanske världens sunkigaste men mest pålitade "backup"
Citera
2014-09-06, 12:03
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnguishNbudwire
Låter lite konstigt. Slösar man inte bort väldigt mycket då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in