2018-09-10, 21:01
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Tjena.

Blev erbjuden att röka cannabis av en polare, han vill ses ikväll och röka.

Jag har aldrig testat innan men jag har alltid velat prova för att se effekterna.

Jag ska prata med psykolog imorgon vid 11:00-tiden och undrar därför om det finns någon chans att det syns på mig att jag har rökt dagen innan. Eller om man kan känna lukten i kläderna eller liknande. Eller är det lugnt? Finns det någon risk? Osv.

Tacksam för svar

Mvh
Citera
2018-09-10, 21:06
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Tjena.

Blev erbjuden att röka cannabis av en polare, han vill ses ikväll och röka.

Jag har aldrig testat innan men jag har alltid velat prova för att se effekterna.

Jag ska prata med psykolog imorgon vid 11:00-tiden och undrar därför om det finns någon chans att det syns på mig att jag har rökt dagen innan. Eller om man kan känna lukten i kläderna eller liknande. Eller är det lugnt? Finns det någon risk? Osv.

Tacksam för svar

Mvh
Det kommer inte märkas. Kanske att du känner dig lite trött. Börja med några bloss.
Citera
2018-09-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Det kommer inte märkas. Kanske att du känner dig lite trött. Börja med några bloss.

Yes tack!

Då slipper jag nojja inför morgondagen!

Kommer jag känna mig trött imorgon eller efter ruset?
Senast redigerad av AnonymousUser1312 2018-09-10 kl. 21:36.
Citera
2018-09-12, 16:44
Medlem
Tssns avatar
Tja!

Sökt länge och väl efter ifall man kan vejpa CBD/THC olja i "e-cigg vapes" utan att hitta några raka svar.

Vill inte ha någon pyttepenna som man måste byta hela tanken varje gång spolen/coil blir bränd eller en flera tusen kronor dyr apparat. Tänker att man borde kunna använda en vanlig subohm tank (helst med keramisk coil då vid olje vejp?).

Någon som kan vägleda mig?

Vet att man kan spä ut e-juice med olja sådan genom en process. Men det är inte intressant då jag vill ha en olje vape eftersom jag är osäker på om de e-juice vapes jag har kan användas för det.

Tacksam för svar
Citera
2018-09-15, 19:07
Medlem
arabansplitternys avatar
Nu är jag inte nybörjare direkt och lite därav jag har just detta problem. I snart 2,5 år har jag rökt dagligen. Senaste året eller framförallt sedan i Januari i år har jag rökt så in i helvete mycket. Det kan handla om 3-4 påsar om dagen. Ibland när jag köpte heggen för eget bruk kunde jag röka upp skiten på en vecka själv liksom.
Men tyvärr kostar ju cannabis pengar och periodvis blir jag ju utan. Det brukar oftast inte vara mer än några dagar jag lyckas hålla mig ifrån tills jag får tag i pengar eller får lön osv och går och köper direkt det första jag gör.

Mitt problem är att jag älskar att vara bäng för mycket. I och med att jag rökt så in i helvete mycket nu en längre period blir jag ju givetvis inte bäng på det sättet men avslappnad plus att jag kan känna njutning av saker jag tycker om på ett helt annat sätt än annars.
Så fort jag slutar däremot får jag världens jävla abstinens och kan inte tänka på något annat än rökat. Blir rastlös, lättirriterad och mår bara allmänt bajs och tycker allt är tråkigt och kan inte få nöje av någonting.

Så jag har två frågor:
Ni som bara röker periodvis och kan ha uppehåll. Ni som inte sitter fast i skiten på samma sätt som jag. Hur fan gör ni?
Nästa fråga är:
Jag förstår ju givetvis att min 'livsstil' inte alls är hållbar i längden. Jag vet också att jag definitivt borde sluta. Men att trappa ner osv går inte för mig tror jag. Jag måste antingen sluta helt eller så kommer jag fortsätta slösa alla mina jävla pengar på det här. Har provat en jävla massa droger men ingen annan har fått mig att fastna som cannabis.
Samtliga andra droger jag provat har jag tröttnat på efter ett kort tag men hur fan ska ja lägga av med weedet? Hur fan dämpar man abstinensen?
Senast redigerad av arabansplitterny 2018-09-15 kl. 19:11.
Citera
2018-09-15, 19:09
Medlem
arabansplitternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Yes tack!

Då slipper jag nojja inför morgondagen!

Kommer jag känna mig trött imorgon eller efter ruset?

Hur kändes det ?
Citera
2018-09-17, 01:00
Medlem
mr2cools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
Nu är jag inte nybörjare direkt och lite därav jag har just detta problem. I snart 2,5 år har jag rökt dagligen. Senaste året eller framförallt sedan i Januari i år har jag rökt så in i helvete mycket. Det kan handla om 3-4 påsar om dagen. Ibland när jag köpte heggen för eget bruk kunde jag röka upp skiten på en vecka själv liksom.
Men tyvärr kostar ju cannabis pengar och periodvis blir jag ju utan. Det brukar oftast inte vara mer än några dagar jag lyckas hålla mig ifrån tills jag får tag i pengar eller får lön osv och går och köper direkt det första jag gör.

Mitt problem är att jag älskar att vara bäng för mycket. I och med att jag rökt så in i helvete mycket nu en längre period blir jag ju givetvis inte bäng på det sättet men avslappnad plus att jag kan känna njutning av saker jag tycker om på ett helt annat sätt än annars.
Så fort jag slutar däremot får jag världens jävla abstinens och kan inte tänka på något annat än rökat. Blir rastlös, lättirriterad och mår bara allmänt bajs och tycker allt är tråkigt och kan inte få nöje av någonting.

Så jag har två frågor:
Ni som bara röker periodvis och kan ha uppehåll. Ni som inte sitter fast i skiten på samma sätt som jag. Hur fan gör ni?
Nästa fråga är:
Jag förstår ju givetvis att min 'livsstil' inte alls är hållbar i längden. Jag vet också att jag definitivt borde sluta. Men att trappa ner osv går inte för mig tror jag. Jag måste antingen sluta helt eller så kommer jag fortsätta slösa alla mina jävla pengar på det här. Har provat en jävla massa droger men ingen annan har fått mig att fastna som cannabis.
Samtliga andra droger jag provat har jag tröttnat på efter ett kort tag men hur fan ska ja lägga av med weedet? Hur fan dämpar man abstinensen?

Försök att fokusera på ruset när du röker, och gör inte allt för feta jointar. När jag var i träsket rökte jag 1.0.g per joint "bara för att". det räcker gott och väl med 0,4 haha. Man får helt enkelt finna sig i att tiden av super garvande är över och man tar det lite som en bira.Jag brukar hålla mig till att röka på kvällen så att jag har något att se fram emot. Men för rökte jag hela tiden..
Ibland röker jag inte alls på några dagar. men det är svårt.Det brukar ta cirka 3 dygn innan man "mår bra igen"och kan äta o tänka på annat.
Du får ta o "trappa ner" eller sluta tvärt. ifall du känner att det tar över ditt liv.Fridens liljor
Senast redigerad av mr2cool 2018-09-17 kl. 01:03.
Citera
2018-09-17, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
Hur kändes det ?

Det var sådär faktiskt, har alltid velat prova hur det är.

Jag såg upplevelsen som uppdelad i 3 steg

Steg 1: Blev lite smått "lullig", började skratta åt det mesta osv. Började känna mig torr i munnen

Steg 2: Började bli riktigt yr så fort jag rörde huvudet, lite smått illamående samt nån form utav trötthet, blev typ slö. Började bli mycket mer torr i munnen och hade vid detta laget druckit 1L vatten.
Sen kom det värsta, det gjorde skitont i halsen att andas, typ som att jag käkat världens starkaste chili, så kunde inte andas normalt utan fick ta små korta andetag vilket faktsikt kändes hemkst. Hoppades vid det tillfället att ruset skulle försvinna så fort som möjligt. Därför började jag kolla på klockan, och märkte att tiden gick så sjukt långsamt, tio minuter i mitt huvud var en minut i verkligehen.

Jag o polaren satt i hans bil och lyssnade på musik vilket faktiskt var riktigt härligt, bortsett från det jag skrev innan då. Jag låg mest med huvudet mot rutan och lät tankarna snurra.

Steg 3: Jag var fortfarande hög och det hade gått ca 30 minuter sedan ruset kickade in, min polare kör hem mig och jag tänkte sätta mig och spela för att se hur det var när man var hög. Men först "skulle jag bara " lägga mig i sängen en liten stund, resulterade i att jag somnade och sov riktigt jävla gött. Har sömnproblem annars.
Dagen efter var jag ganska seg hela dagen, vet inte om det berodde på rökat eller något annat.

Har kommit fram till att detta inte riktigt var min grej, skulle ge det ett betyg på 4/10 pga de "hemska" upplevelserna jag hade. Utan dem hade jag givit ett betyg på 7.5/10!

Vi rökte alltså ungefär 2g hasch med lite rostat tobak i. Haschet skulle enligt min polare vara "väldigt starkt", jag har ingen aning men jag blev jävligt bäng iaf.

Ska testa grönt någon gång och se hur det är!

Mvh
Citera
2018-09-20, 18:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Om vi leker lite med tanken att jag ska köpa mig 1g för första gången i mitt liv, vad exakt ska jag tänka på vid köp?
Hur ser man skillnad på bra/dåligt gräs?
Kan jag ens köpa mindre än just 1g?

I livet just nu så rör jag mig ljusår från den kriminella världen, jag tror knappt jag ens sett eller hört nått brottsligt på år, så ni kan ju dra slutsatsen själv vilken Svensson jag är
Citera
2018-09-20, 21:43
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Om vi leker lite med tanken att jag ska köpa mig 1g för första gången i mitt liv, vad exakt ska jag tänka på vid köp?

I livet just nu så rör jag mig ljusår från den kriminella världen, jag tror knappt jag ens sett eller hört nått brottsligt på år, så ni kan ju dra slutsatsen själv vilken Svensson jag är

Det är inte så himla lätt, faktiskt. Ok, man kan se om ett gräs är under all kritik, och våga gissa sig till att ett annat kan vara bra - men vet gör man först när man har rökt det.

Skulle rekommendera att du läser recensioner och beställer från någon bra vendor på flugsvamp.
Citera
2018-09-21, 13:25
Medlem
LuckyThirteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

De flesta kranar jag stött på säljer bara 5g som minst. En kan ju alltid dela med en/flera vänner dock. Kan va svårt att få kontakt om du är så långt ifrån sådana kretsar dock.

Som tidigare nämt finns ju flugsvamp. Ladda hem internetbrowsern Thor, utöka så att du kan göra internationella transaktioner via din bank och införskaffa bitcoins. Se till att allt är i ordning med krypteringen sen är det bara att använda Thor och besöka flugsvamp så kan du beställa från tryggheten av ditt eget hem.

Eftersom det är krypterat osv borde bara transaktionen kunna spåras till inköp av bitcoin, och inte längre. Resten (själva inköpet av weed) sker ju på darkweb och är krypterat osv. (Talar inte av erfarenhet, bara utifrån egen research då jag för tillfället inte har några kontakter dit jag flyttat och det är långt till den storstad jag tidigare bott i! Om nån hittar felaktigheter rätta mig gärna!)

Att tänka på i övrigt: -en kan använda en såkallad ”målvakt”, så att paketet inte går tills din adress.
-att de kollar paketet är rätt osannolikt om det förpackas rätt av en kompetent säljare (luktfritt), såvida paketet inte passerar gränsen då har en ju tullen att oroa sig för!

Lycka till!
Citera
2018-09-23, 07:11
Medlem
mr2cools avatar
Hallå, jag undrar hur länge eller om lukten sätter sig.Ibland röker jag hsah (rent) i pipa i mitt sovrum med dörren stängd och fönstret öppet.Fönstet är så att man kan vinkla de ut och in. Det gör jag..Så luktar de nån timma eller blir det pundarkvart på direkten ..

Jag vill helt enkelt att min lgh inte ska lukta hash när jag röker inomhus ibland. hatar doftspray...mvh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in