Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 21:12
  #3769
Medlem
Skulle ni rekommendera CB om man har svårt att sova?
Citera
2018-04-17, 21:35
  #3770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Skulle ni rekommendera CB om man har svårt att sova?

Det beror på strainen och anledningen men generellt nej
Citera
2018-04-17, 21:53
  #3771
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Skulle ni rekommendera CB om man har svårt att sova?
Om du har svårt att sova pga ångest och tankar som snurrar i huvudet så ja. Indica isåfall.
Citera
2018-04-17, 22:44
  #3772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Jag klarar mig lätt på en 0.2a nu för tiden men när man rökte som mest var det vanligt med 0.8or! Om någon har mer än 1 gram hasch i en spliff så ljuger hen! (Gräs är en annan sak)
Och du baserar ditt påstående på vad?
Precis som du själv skriver så kan toleransen skilja rätt mycket. Jag har själv en närstående vän som alltid rullar minst 1g åt gången.
Citera
2018-04-18, 08:57
  #3773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Skulle ni rekommendera CB om man har svårt att sova?

Som Mr.Kalkon77 svarade, ja jag skulle rekommendera indica till det, sen kan man leta upp en indica strain som gör dig väldigt avslappnad och testa med den.
Citera
2018-04-18, 08:58
  #3774
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DankKush69
Aa nej det är sant, det jag har nu är faktiskt riktigt färskt o gött. Sen vid vissa tillfällen så har det man haft varit lite för torrt kan man tycka, brukar slänga ner en våt bomullstuss då (som du gör med pappret) så blir det lite bättre.

Men tack för tipsen, ska köra på det diggar verkligen hur snabbt det slår dig av en bong, ska bara förminska dosen lite till nästa gång.
Just det, en bomullstuss är ju inte heller så dum. Apelsinskal säger ju en mellan de här inläggen. Bong är Ball! Det jag gillar är alla olika former och sorter. Hade jag obegränsat med plats så skulle jag fanimig samla på bongar!

Pinsamt nog så testade jag lite igår. Själva "pipe screen", det lilla metallgallret, vägde 0,2g. Jag tarerade vågen och la på det jag tyckte var lagom, det jag brukar ta som första. Det var så torrt så inget hände När jag lyfte bort gallret med innehåll så blev det -0,02. Men den vågen kostade åandrasidan bara några hundralappar så man kan väl misstänka att den inte är helt superhundra..... Kan tänka mig att den är bättre med aningen större vikt. Förra enkronan skulle väga 7g. På min våg blev det oftast runt 6,97-98 så den är nog korrekt även om de allra minsta vikterna blir osäkra.

Hursomhelst så kan det skilja en hel del mellan ordentligt nytt fuktigt och helt snustorrt. Många glömmer även att räkna med påsen när de köper.....den väger ett helt gram kan jag upplysa om. Så köper ni en femma och alltihop väger.....5....då är ni lurade på ett helt gram
Bruttovikten (gräs och påse) ska givetvis vara 6 gram. T.o.m. aningen över. Påsarna ligger på aningen dryga grammet. Typ 1,1g. Nu talar jag såklart om de "vanliga" små zip-påsarna från typ Kjell.com.
Citera
2018-04-18, 09:39
  #3775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Just det, en bomullstuss är ju inte heller så dum. Apelsinskal säger ju en mellan de här inläggen. Bong är Ball! Det jag gillar är alla olika former och sorter. Hade jag obegränsat med plats så skulle jag fanimig samla på bongar!

Pinsamt nog så testade jag lite igår. Själva "pipe screen", det lilla metallgallret, vägde 0,2g. Jag tarerade vågen och la på det jag tyckte var lagom, det jag brukar ta som första. Det var så torrt så inget hände När jag lyfte bort gallret med innehåll så blev det -0,02. Men den vågen kostade åandrasidan bara några hundralappar så man kan väl misstänka att den inte är helt superhundra..... Kan tänka mig att den är bättre med aningen större vikt. Förra enkronan skulle väga 7g. På min våg blev det oftast runt 6,97-98 så den är nog korrekt även om de allra minsta vikterna blir osäkra.

Hursomhelst så kan det skilja en hel del mellan ordentligt nytt fuktigt och helt snustorrt. Många glömmer även att räkna med påsen när de köper.....den väger ett helt gram kan jag upplysa om. Så köper ni en femma och alltihop väger.....5....då är ni lurade på ett helt gram
Bruttovikten (gräs och påse) ska givetvis vara 6 gram. T.o.m. aningen över. Påsarna ligger på aningen dryga grammet. Typ 1,1g. Nu talar jag såklart om de "vanliga" små zip-påsarna från typ Kjell.com.

Haha, ja det har jag fått smaka på, köpte 10g fick 7.

Det är inte en härlig känsla, ska dock testa att odla själv nu. Får se hur det går
Citera
2018-04-18, 12:45
  #3776
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Nackdelen med det där är att det blir betydligt svårare att förklara innehavet som "eget bruk"....
Statistiken talar ju dock för att man inte får besöka av farbror polisen och det är rättens sak att bortom rimliga tvivel bevisa ens skuld.
Citera
2018-04-18, 15:01
  #3777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XPF
Och du baserar ditt påstående på vad?
Precis som du själv skriver så kan toleransen skilja rätt mycket. Jag har själv en närstående vän som alltid rullar minst 1g åt gången.
Jodå jag har också rök mer än 1 gram i en spliff men jag menar bara att det är ganska ovanligt att se mer än 1 gram brunt i en jolle! Så många brukar kunna överdriva för att låta coola
Citera
2018-04-23, 08:04
  #3778
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
Skulle ni rekommendera CB om man har svårt att sova?

Absolut.
Citera
2018-04-24, 21:38
  #3779
Medlem
Hur vanligt är det med haschpsykos första gången man röker på?
Citera
2018-04-24, 22:40
  #3780
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junkyy1815
Hur vanligt är det med haschpsykos första gången man röker på?
Oerhört ovanligt. Att cannabis skulle trigga en psykos är nästan omöjligt. Har du anlag för det så skulle jag inte chansa, men alkohol är mångdubbelt vanligare trigger än cannabis. Stress är ännu värre, trauman osv.
Cannabis är bland det säkraste du kan använda dig av. Och att cannabis i sig ger psykoser är en myt, cannabis kan trigga en latent psykos. Men den hade brutit ut ändå förr eller senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback