2015-08-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nup
Jag blir fan alltid täppt i näsan av att röka gräs. Något som händer er också? Rökt i ca 10 år men röker bara i perioder, tex 5-10g följt av en/några veckors uppehåll. Men varje gång jag röker på nytt så snorar näsan igen också.

Tänkte först om det vore en lätt allergi eller så, men är varken pollenallergiker eller allergisk mot något annat vad jag vet. Får inga andra "bieffekter" heller.

Jag har en tjejkompis som alltid blir snuvig och nyser av gräs men inte av hasch så det är nog allergi mot något som finns i gräs men inte i hasch.
Citera
2015-08-09, 18:32
Medlem
Händer att man röker en gås ibland, om man gör en utredning för ADHD/ADD gör man pissprov då?
Hört olika från olika folk
Citera
2015-08-09, 21:45
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reigns
Händer att man röker en gås ibland, om man gör en utredning för ADHD/ADD gör man pissprov då?
Hört olika från olika folk

Ja du får garanterat lämna prover.
Det är satt i system sen något år tillbaka det är krav på att visa sig drogfri både under den neuropsykiatriska utredningen men även under tiden som du medicineras.
Minsta spår och du skickas omedelbart till beroendemottagning och skriva ut från psyk.
Citera
2015-08-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Ja du får garanterat lämna prover.
Det är satt i system sen något år tillbaka det är krav på att visa sig drogfri både under den neuropsykiatriska utredningen men även under tiden som du medicineras.
Minsta spår och du skickas omedelbart till beroendemottagning och skriva ut från psyk.

Fyhelvete, är det bestämda tider på proverna eller måste man vara ren i upp mot 8 långa månader?
Citera
2015-08-09, 23:53
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Fyhelvete, är det bestämda tider på proverna eller måste man vara ren i upp mot 8 långa månader?

Är det ett problem att vara ren i 8 månader från en liten oskyldig växt din lilla småstadspundare

Du söker väl en diagnos för adhd endast för att kunna ha kul på medicinen inte sant

Ruskåta knarkare
Citera
2015-08-10, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Är det ett problem att vara ren i 8 månader från en liten oskyldig växt din lilla småstadspundare

Du söker väl en diagnos för adhd endast för att kunna ha kul på medicinen inte sant

Ruskåta knarkare

Varför klankar du alltid ner på mig vart jag än skriver? kan inte någon mod ta han om denna killen
Citera
2015-08-10, 06:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan

Ruskåta knarkare
Det är en principsak. Det finns ingen som helst anledning till att man ska undvika cannabis eller egentligen andra droger. Alkohol får man ju dricka...
Citera
2015-08-10, 06:58
Medlem
Prutmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkefiende
Jag ska resa till prag till veckan. Säg att jag vill ha med lite "hippie sallad" hem, jag köper en bit och skickar hem till min adress med post, dock skriver jag bara adressen, ingen avsändare etc, inget som kan knyta mig till paketet.

Vad riskerar jag??

Lägg det i resväskan bara, har jag gjort flera gånger. Har aldrig skådat hundar eller liknande på Arlanda
Citera
2015-08-10, 11:51
Medlem
DampNisses avatar
Citat:

Haha
Förlåt men du kan på allvar inte tro det är bestämda tider på urinproven?
Förlorar ju hela sitt syfte om man hinner springa och bli ren/manipulera provet.
Alla prover sker slumpmässigt.
Sen som jag också nämnde
Det är inte bara under utredningen prover tas utan även under hela tiden som du medicineras kan dom be dig lämna prover.

Egentligen är det nästan ett val man får göra röka och riskera att inte få någon medicin alls
Eller lägga ner helt under perioden som du tar medicinerna.
Citera
2015-08-10, 12:44
Medlem
hemaks avatar
Jag har ADHD och har behövt lämna ett urinprov en enda gång och det var i slutet av utredningen. Sen fick jag medicin som jag åt i några år. Behövde inte pissa en enda gång under de åren. Nu har jag lagt av med medicinen sedan snart två år i och för sig, men jag funderar på att be om recept igen så jag kan byta min concerta mot röka. Har en kompis som gärna vill ha concerta och det är ju inte fel att få röka gratis :-)
Men jag misstänker att jag får lämna urinprov om jag ber att få börja med medicin igen... Lika bra att du räknar med att det kan bli pissprov lite när som i början, men är du ren då så lär de inte krångla sen tänker jag...
Citera
2015-08-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är en principsak. Det finns ingen som helst anledning till att man ska undvika cannabis eller egentligen andra droger. Alkohol får man ju dricka...

Det har ju att göra med att folk med ADHD är grovt överrepresenterade bland pundare så man vill veta att personen som får medicinen utskriven inte brukar andra droger eftersom det ökar risken att man missbrukar sin adhd-medicin.

Personligen tycker jag det är helt åt helvete..
En tjejkompis som har missbrukat heroin, kola och amfetamin tidigare i livet undvek att röka cannabis med mig pga. den långa spårtiden och brukade tyngre droger med kortare spårtid istället bara tack vare deras drogtester.

Hon var oftast hos sin läkare på torsdagar så hon kunde ta vad fan hon ville för droger på fredagarna utom just cannabis och diazepam så det blev att hon tog potentare bensodiazepiner med kort spårtid, centralstimulanter eller opiater istället för cannabis när vi skulle festa till det.
Citera
2015-08-10, 14:36
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemak
Jag har ADHD och har behövt lämna ett urinprov en enda gång och det var i slutet av utredningen. Sen fick jag medicin som jag åt i några år. Behövde inte pissa en enda gång under de åren. Nu har jag lagt av med medicinen sedan snart två år i och för sig, men jag funderar på att be om recept igen så jag kan byta min concerta mot röka. Har en kompis som gärna vill ha concerta och det är ju inte fel att få röka gratis :-)
Men jag misstänker att jag får lämna urinprov om jag ber att få börja med medicin igen... Lika bra att du räknar med att det kan bli pissprov lite när som i början, men är du ren då så lär de inte krångla sen tänker jag...

När fick du din diagnos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in