2015-05-17, 17:05
Medlem
McLesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Ja att bli dunder bäng är ju bättre än att få en "obehaglig" nikotin kick

Du blir väl inte mindre hög av att blanda det med tobak? Ett gram gräs är ju alltid ett gram gräs.
Citera
2015-05-17, 17:16
Medlem
Det knasiga är jue som sagt tobaken, man kan bli riktigt illamående.
Finns dock de som spyr utav att röka gräs också har själv aldrig gjort det men har flera kompisar som har spytt.

Men skulle säga att ni endå bör rulla med tobak första gången, så ni inte eldar bort massor av härligheter
Ha vatten med er, något gott att käka på är också skönt att ha.
Dock så finns det en risk att dina kompisar inte kommer känna nått rus alls första gången, jag kände inget min första gång och vet andra som inte har gjort det.
Ta det lungt, tänk på att det kan vara smygande, så att dina polare inte tänker: äsh känner inget, röker massor mer. och sen snear, aldrig roligt.

Ha så kul
Citera
2015-05-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McLess
Du blir väl inte mindre hög av att blanda det med tobak? Ett gram gräs är ju alltid ett gram gräs.
Ja men man röker inte 1 gram som nybörjare,man kanske doserar 0,2 - 0,3 gram
Citera
2015-05-17, 17:20
Medlem
TonyLamborghinis avatar
Ett tips använd aldrig termen "Röka på" igen
lycka till
Senast redigerad av TonyLamborghini 2015-05-17 kl. 17:22.
Citera
2015-05-17, 17:32
Medlem
NoHopes avatar
Herregud

SKAFFA EN VAPORIZOR

eller fråga någon om någon har en...
Citera
2015-05-17, 17:33
Medlem
HeligKossas avatar
Ska jag ringa din morsa eller? Du vet väl att cannabis är inkörsporten till heroin, krokodil och kokain?
Citera
2015-05-17, 17:33
Medlem
Derkos avatar
Bong är ett bra alternativ, det rökt jag första gången och jag rökte inte cigaretter. Då är det bara att bita ihop i tre sekunder, tömma lungan och andas in all rök. Starkt - Ja! Beror på vilken form av bong och vilken mängd ni röker, men då är det över på tre sekunder istället för att behöva tvinga sig genom en tobaksblandad joint samtidigt som man kör traditionella fraser som "pepparkaka" samtidigt som man andas in Går att göra förhållandevis simpla bongar med hjälp av en vanlig pet-flaska. Enklast för nybörjare torde vara att ta en 50 cl-flaska, ta folie eller dylikt och forma som en kopp i öppning samt sticka hål m a o en nål, göra ett 1x1 cm hål på sidan längst ner, fylla med vatten samtidigt som man håller för hålet, lägg i koppen, lägg i gräs, tänd på, släpp hålet och rök när vattnet är ute. Då skonar ni även lungorna från att suga in rök i flaskan. Sök på gravity/waterfall bong.
Citera
2015-05-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joonsj
Och igen, fel.

En joint är per definition lättare att röka än tobak, röken innehåller nämligen inga tillsatser och förbränningen är mycket snällare.

Haha va fan snackar du om, försöker säga åt en människa att hans personliga erfarenheter är fel? haha vilken jävla planet kommer du ifrån? Det är allmänt känt att cb upplevs som mycket starkare i halsen än va tobak gör. Finns tobaksrökare som hostar lungorna ur sig på ett bloss cb.

Väntar ivrigt på ditt "FEEEEEEL, NI HAR ALLA FEL JAG KAN ALLT"
Citera
2015-05-17, 17:44
Medlem
BoKKaBruns avatar
Jag har fått tag på endel Autoblomma(?) och undrar hur jag gör när jag ska röka det, jag menar alltså hur jag gör för att rensa bladen från växten.
Citera
2015-05-17, 17:56
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoKKaBrun
Jag har fått tag på endel Autoblomma(?) och undrar hur jag gör när jag ska röka det, jag menar alltså hur jag gör för att rensa bladen från växten.

What? "autoblomma" är en egenskap som via strains har som gör att plantan automatiskt går över till blom oavsett mängden ljustimmar. För vanliga strains krävs det nämligen att man ställer in 12/12 för att plantan ska veta att det är dags att börja producera blommor, vilket i sig är den växtdel som du faktiskt röker.

Om du nu sitter med en färdig blommad planta så bör du trimma ner (d.v.s. klippa bort blad och onödiga stjälkar) och sedan hänga dem på tork i några dagar. Därefter borde du påbörja kureringsprocessen om du inte vill att det ska smaka apa.

Finns många utmärka guider som förklarar hela processen från frö till skörd, kolla t.ex. swecan.org eller annan random odlingssida.
Citera
2015-05-18, 01:15
Medlem
Hehu94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalixalven
Tja! Hittade ej nybörjardelen men får gå ändå.
Det är så att jag och tre polare tänker röka på nu ikväll och jag undrar vad man skall tänka på eller ens göra, kommer röka med hemgjort filter och papper från en cigg.

Det jag mest tänker på är att jag själv är van rökare utav cigaretter, men ingen av mina polare, kommer detta göra stor skillnad? Och vad behöver de/jag för extra tips?

Tacksam för svar!

Mvh

Köp OCB. Har både filter och bra papper med klister på (kan köpas i princip överallt i små turkshoppar, och även på en del bensinstationer). Ciggpapper brinner upp jävligt fort, oftast fortare än vad själva gräset brinner. Blanda gräset med vanlig ciggtobak, en halv cigg brukar vi köra med. Sen nu i början så har ni kvar alla era flimmerhår i halsen vilket kommer göra att ni kommer hosta väldigt mycket (Detta gör man även när man röker cigg i början). En spliff är mycket starkare för halsen än en vanlig cigg. Ta därför små men många blåss. Håll inne i lungorna i minst 3 sekunder för att dem ska hinna ta upp thc't (det du blir bäng av).

Nu vet jag inte om detta är en engångsgrej för er eller om ni kommer fortsätta. Men om ni väljer att fortsätta så vill jag bara säga TA VARA PÅ DET! Det är alltid bäst i början. Åååh ni kommer ha det så jävla roligt. Ni kommer få flabbisar (gapskratt). Ni kommer upptäcka en helt ny värld. Men låt det inte gå till överdrift. Gå gärna in på mig och läs mitt senaste inlägg "Bieffekter av cannabis". Jag har nu rökt i 2 år och vill nu sluta. Anledningen till varför ser ni på min post.

Peace out!
Citera
2015-05-18, 01:33
Medlem
Mr.Lejemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
Herregud

SKAFFA EN VAPORIZOR

eller fråga någon om någon har en...

Dom ska röka första gången och du rekommenderar dom att köpa en vaporizer?

Rök ur en hemmagjord petbong!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in