Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 10:47
  #1
Avstängd
http://www.svtplay.se/video/1962230/del-1

Svt har en dokumentär i flera delar om en man som är 73 som träffar en tjej som han till sin dotter säger är 23, det visar sig att hon var 16 år och de ska gifta sig.

Invecklad historia, och dottern är "Filmmaker" och dokumenterar allt försöker vara objektiv men jag tycker hon misslyckats.

Hon lägger sig i för mycket tycker jag och babblar om sina problem.
Hon är enligt mig en usel "filmmaker" .

Åsikter runt dokumentären?

Vad tycker ni om dottern som gör filmen?
Citera
2014-04-11, 10:51
  #2
Medlem
birgetts avatar
det verkar ok för Hugh Hefner och Donald Trump,men inte för de andra,,
Citera
2014-04-11, 10:58
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av birgett
det verkar ok för Hugh Hefner och Donald Trump,men inte för de andra,,
"Filmmakern" går verkligen ut för att få sin pappa att framstå som peddo, nu vet jag inte vad hon har för problem men hon kallar sin pappa för svin och äckel m.m.
Citera
2014-04-11, 10:59
  #4
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag satt faktiskt och såg den där igår, och jag har...lite delade åsikter.

Visst kan jag förstå hennes pappa, har åker ner till Filippinerna och lever som en kung för några mynt/månad, hittar en ung tjej som tar hand om honom, hennes familj och i stort sätt alla verkade verkligen bara vara genuint genomsnälla...men det kanske så dom är i Asien över lag?

Dom utnyttjar varandra lite, eller så är det antar jag.
Hon ser en väg ut, medans han ser en väg in (no pun intended )

Hon säger sig först vara 26, vilket ändrar sig till 22 och till slut får vi veta att flickebarnet endast är 16 bast?!
Gubben var...runt 75 tror jag?
Det kan nog till och med jag tycka är i överkant.
Citera
2014-04-11, 11:04
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag satt faktiskt och såg den där igår, och jag har...lite delade åsikter.

Visst kan jag förstå hennes pappa, har åker ner till Filippinerna och lever som en kung för några mynt/månad, hittar en ung tjej som tar hand om honom, hennes familj och i stort sätt alla verkade verkligen bara vara genuint genomsnälla...men det kanske så dom är i Asien över lag?

Dom utnyttjar varandra lite, eller så är det antar jag.
Hon ser en väg ut, medans han ser en väg in (no pun intended )

Hon säger sig först vara 26, vilket ändrar sig till 22 och till slut får vi veta att flickebarnet endast är 16 bast?!
Gubben var...runt 75 tror jag?
Det kan nog till och med jag tycka är i överkant.
Men det är ett ömsesidigt utnyttjande, i slutet av del 1 står det att 75:åringen och 16 åringens familj flyttar till ett stort hus som 75:åringen betalar, kan det vara så att dom har en "take 1 4 the team" mentalitet i filipinerna?
Dvs dottern bara gör det för sin familj?
Citera
2014-04-11, 11:07
  #6
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1love
Men det är ett ömsesidigt utnyttjande, i slutet av del 1 står det att 75:åringen och 16 åringens familj flyttar till ett stort hus som 75:åringen betalar, kan det vara så att dom har en "take 1 4 the team" mentalitet i filipinerna?
Dvs dottern bara gör det för sin familj?


Det lilla jag vet och läst om Asien och alla dess länder är just att dom värdesätter familjen oerhört högt, så visst kan det vara så.
Citera
2014-04-11, 11:20
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Det lilla jag vet och läst om Asien och alla dess länder är just att dom värdesätter familjen oerhört högt, så visst kan det vara så.
Det är det enda jag skulle tycka var fel!
Citera
2014-04-11, 11:44
  #8
Medlem
Såg också denna igår kväll, jag anser att dottern verkar inte riktigt frisk hon heller, la sig i för mycket. Sen tyckte jag att alla utnyttjade varann lite grann.
Citera
2014-04-11, 11:49
  #9
Medlem
Soulflowers avatar
Inte sett hela än men visst är dottern partisk, det är jag i viss mån också. Tycker det är taskigt av gubben att inte vara rättfram med att han inte vill gifta sig och skaffa barn med flickan, eller flytta tillbaka till Kanada. Hela tesen om ömsesidigt utnyttjande faller då hon blir snuvad på konfekten.
Andra halvan av dokumentären kanske tar upp det, kollar vidare...

Angående dottern så känner hon ju sin pappa bättre än de flesta även om hon säger de inte står varandra nära, det kan ju finnas andra orsaker till hennes avighet men jag tror hon känner att han utnyttjar Girlie.
Ur Girlies perspektiv förstår jag om hon vill flytta till Kanada, utbilda sig osv, gubben lär ju vara död innan hon är 30 så då kan hon börja sitt "riktiga" liv.
Citera
2014-04-11, 12:01
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Inte sett hela än men visst är dottern partisk, det är jag i viss mån också. Tycker det är taskigt av gubben att inte vara rättfram med att han inte vill gifta sig och skaffa barn med flickan, eller flytta tillbaka till Kanada. Hela tesen om ömsesidigt utnyttjande faller då hon blir snuvad på konfekten.
Andra halvan av dokumentären kanske tar upp det, kollar vidare...

Angående dottern så känner hon ju sin pappa bättre än de flesta även om hon säger de inte står varandra nära, det kan ju finnas andra orsaker till hennes avighet men jag tror hon känner att han utnyttjar Girlie.
Ur Girlies perspektiv förstår jag om hon vill flytta till Kanada, utbilda sig osv, gubben lär ju vara död innan hon är 30 så då kan hon börja sitt "riktiga" liv.
Medellivslängden är 78år i canada, så han har bara några få år kvar!

Dvs hon kommer vara strax över 20 när han dör, det är därför de stressar med att de ska gifta sig och ha barn, det "filmmakern" inte förstår är hur viktigt det är att vara vit i de länderna.

Är man vit så går det bättre för en så är det bara, och om hon får halvita barn så är det win oavsätt pengar...
Citera
2014-04-11, 12:26
  #11
Medlem
shit va stört! woody allen style
Citera
2014-04-11, 13:22
  #12
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1love
Medellivslängden är 78år i canada, så han har bara några få år kvar!

Dvs hon kommer vara strax över 20 när han dör, det är därför de stressar med att de ska gifta sig och ha barn, det "filmmakern" inte förstår är hur viktigt det är att vara vit i de länderna.

Är man vit så går det bättre för en så är det bara, och om hon får halvita barn så är det win oavsätt pengar...
Sant, att han är vit är nog den största biten i pusslet, några år från döden den näst största. Tror inte hon hade haft några problem med att snärja en rikare man precis.
Dokumentärmässigt kunde den varit bättre, som när de stod på bron och April berättar att hennes pappa är relativt fattig och aldrig varit miljonär som han påstått. Då börjar Girlie gråta och ber om en paus. Varför fortsatte hon inte filma i smyg och dra mer i den tråden?

Originaltiteln Father Figures känns mer rättvisande, ville se mer men hittar inte den online nånstans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback