Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 13:37
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Sant, att han är vit är nog den största biten i pusslet, några år från döden den näst största. Tror inte hon hade haft några problem med att snärja en rikare man precis.
Dokumentärmässigt kunde den varit bättre, som när de stod på bron och April berättar att hennes pappa är relativt fattig och aldrig varit miljonär som han påstått. Då börjar Girlie gråta och ber om en paus. Varför fortsatte hon inte filma i smyg och dra mer i den tråden?

Originaltiteln Father Figures känns mer rättvisande, ville se mer men hittar inte den online nånstans.
Det är ju hemskt att ens lägga sig i, det är sin pappas sista år och hans unga frus första..
Citera
2014-04-11, 13:48
  #14
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1love
Det är ju hemskt att ens lägga sig i, det är sin pappas sista år och hans unga frus första..
Sättet hon lägger sig i och uttrycker sitt missnöje på håller jag med om lämnar mycket att önska. Men det känns inte som en kärlekshistoria precis, gubben är så otroligt ensam och rädd för att vara ensam, och dö ensam. Hans motiv, liksom Girlies är rätt klara, inte ok att göra vad som helst bara för man är på sluttampen av sitt liv.
Ogillar gubben måste jag ju erkänna, men förstår hans rädsla för ensamheten. Ogillar filmdottern också, filmer verkar handla mer om hennes daddy issues med Girlie som en bakgrundshistoria. Ska bli intressant att se resten iom att de båda sa upp bekantskapen redan i del 1.
Citera
2014-04-11, 14:12
  #15
Medlem
Soulflowers avatar
Det verkar bara vara en del, den som går att se på svtplay, vet inte varför "del-1" är med i namnet. Laddade ner den och tablån säger "repris" på det som sänds lördag och söndag, tråkigt.
Citera
2014-04-11, 14:48
  #16
Medlem
Jenninfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag satt faktiskt och såg den där igår, och jag har...lite delade åsikter.

Visst kan jag förstå hennes pappa, har åker ner till Filippinerna och lever som en kung för några mynt/månad, hittar en ung tjej som tar hand om honom, hennes familj och i stort sätt alla verkade verkligen bara vara genuint genomsnälla...men det kanske så dom är i Asien över lag?

Dom utnyttjar varandra lite, eller så är det antar jag.
Hon ser en väg ut, medans han ser en väg in (no pun intended )

Hon säger sig först vara 26, vilket ändrar sig till 22 och till slut får vi veta att flickebarnet endast är 16 bast?!
Gubben var...runt 75 tror jag?
Det kan nog till och med jag tycka är i överkant.


Jag har också sett filmen och tyckte det var svårt att se en så ung flicka tillsammans med en gammal gubbe. Sedan kan man ju tänka sig vad han gör med henne när inte kameran är med..

Har försökt att tänka på hur det skulle vara om rollerna var omvända, om jag var fattig och ung, hela familjen beroende av mig.. och så kom det hit massa utländska gubbar hit till Svereige.. undrar om man skulle ha så mycket att sätta emot då?
Citera
2014-04-11, 17:02
  #17
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenninfer
Jag har också sett filmen och tyckte det var svårt att se en så ung flicka tillsammans med en gammal gubbe. Sedan kan man ju tänka sig vad han gör med henne när inte kameran är med..

Har försökt att tänka på hur det skulle vara om rollerna var omvända, om jag var fattig och ung, hela familjen beroende av mig.. och så kom det hit massa utländska gubbar hit till Svereige.. undrar om man skulle ha så mycket att sätta emot då?


Det lilla man lärde känna girlie så verkar hon onekligen som den snällaste tjejen som finns.
Hon ville verkligen bara alla väl, sin familj, "den gamle gubben", hon ville ha sin egna familj...osv.

Visst har alla tjejer all makt att säga nej, men det är nog inte så jävla lätt alla gånger när dessa turister kommer och flashar sina dollars som dom vore miljonärer.
Citera
2014-04-12, 22:06
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Det verkar bara vara en del, den som går att se på svtplay, vet inte varför "del-1" är med i namnet. Laddade ner den och tablån säger "repris" på det som sänds lördag och söndag, tråkigt.
drygt om det är så...
Citera
2014-04-13, 13:27
  #19
Moderator
easy_dans avatar
Vill du diskutera programmet i sig är detta fel delforum.


Hebefili och efebofili --> Tv-serier och tv-program
/Moderator
Citera
2014-04-13, 17:20
  #20
Medlem
Kedoxs avatar
Står att det inte är tillgängligt på SVT när man försöker kicka igång videon? Är det fel på min dator eller är den inte kvar för er andra heller? Skulle gärna vilja se och då helst med svensk textning då min engelska är på G-nivå tyvärr.....
Citera
2014-04-13, 18:01
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1love
Men det är ett ömsesidigt utnyttjande, i slutet av del 1 står det att 75:åringen och 16 åringens familj flyttar till ett stort hus som 75:åringen betalar, kan det vara så att dom har en "take 1 4 the team" mentalitet i filipinerna?
Dvs dottern bara gör det för sin familj?

kan absolut vara så, frågan är bara om dem har samma system som i thailand. Där får bara thailändare äga nånting. Om det är så i detta fall riskerar 75 åingen at bli utslängd från sitt egna hem.
Citera
2014-04-13, 18:08
  #22
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgett
det verkar ok för Hugh Hefner och Donald Trump,men inte för de andra,,

Och woody allen, som tilloch med gjorde det med sin styvdotter.
Citera
2014-04-13, 18:15
  #23
Medlem
MrDjoness avatar
Sämsta dottern man kan tänka sig. Hon öser på sina värderingar istället för att vara objektiv.
Hon är extremt negativt emotionellt laddad och försöker sprida denna energi till sin far.

Hon karaktäriserar den fanatiska västerländska vänster vridna feminist kvinnan. Urk i hennes ansikte!
Citera
2014-04-13, 18:23
  #24
Medlem
€rics avatar
De är lite roligt ändå..

Om en rik väldigt gammal person blir ihop med en ung partner så utnyttjar den unga den äldre.

Är det en person med vanlig "rikedom" så är det den äldre som utnyttjar.

Visst var det ganska vinklat reportage, men självklart inte närheten av OK någonstans när man fick reda på tjejens ålder. Tycker jag dottern var ganska pinsam när hon skulle "försöka prata igen" på smekmånaden.

Sedan får man tänka på saken att denna tjej gick på en utbildning nu, något som hon troligtvis inte fått göra annars. Något som inte alls tas upp riktigt i dokumentären.
__________________
Senast redigerad av €ric 2014-04-13 kl. 18:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback