• 4
  • 5
2014-04-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixlar
Skuldstt dig det grvsta. Fogden kniper sedan pengarna och du har nu lyckats konsumera upp pengar som du inte trodde att du skulle kunna nyttja.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19810774.HTM

Kronkalle kunde inte ta mitt pensionssparande i Swedbank tyvrr. Hade hellre sett att pengarna gtt till att gra mig oskyldig, men banken hller hrt i mina pengar.
Citera
2014-04-11, 02:05
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
pensionsparande ser ut som ett gratis stt fr bankerna att sga till dig hej hej ge oss dina pengar och sug vr kuk

Det roliga r att du stter in skattade pengar in som sedan skattas igen nr du ska ta ut de
haha va, r det s!? Hur mkt procent fr man skatta om man ska ta ut de d?
Citera
2014-04-11, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
haha va, r det s!? Hur mkt procent fr man skatta om man ska ta ut de d?

Frgan gr inte att svara p eftersom ingen vet hur skattesystemena ser ut om 40 r nr du gr i pension och ska ta ut dina pengar....
Citera
2014-04-11, 17:48
Medlem
Jag pension sparar ett par hundra i mnaden p Swedbank...efter vad jag har lst hr s r det helt bortkastade pengar? Var ska jag annars pension spara ett par hundra i mnaden?
Citera
2014-04-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinoBuse
Jag pension sparar ett par hundra i mnaden p Swedbank...efter vad jag har lst hr s r det helt bortkastade pengar? Var ska jag annars pension spara ett par hundra i mnaden?

I ett Investeringssparkkonto som du ppnar i antingen swedbank, eller i ngon annan bank. Dr dras en schablonskatt varje r och du behver sledes inte skatta 30% i vinstskatt utan enbart en gng om ret.
Citera
2014-04-13, 11:58
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siilen
I ett Investeringssparkkonto som du ppnar i antingen swedbank, eller i ngon annan bank. Dr dras en schablonskatt varje r och du behver sledes inte skatta 30% i vinstskatt utan enbart en gng om ret.

Du lmnar ju mycket info t sidan... Just nu r investeringssparkonto vldigt bra att spara i eftersom all avkastning efter 2,09% blir skattefri. Dremot nr statslnerntan vnder upp mot normala niver s kommer det behvas en avkastning p ver 5% fr att det ska vara vrt att ha sina pengar i dr. Annars kommer skatten ta upp innehavet.
Citera
2014-04-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av villareal11
Hej

Fr ett par r sedan fick jag ett samtal av Swedbank dr jag blev inbjuden till ett mte om min privatekonomi. Jag hade d jobbat stenhrt i 3 r och samlat p mig en ganska stor buffert p mitt sparkonto. P mtet erbjd de mig att spara pengar i fonder. Slutade med att jag satsade 200 000 kr i ngra fonder och sedan 12000 kr i ett pensionssparande konto som handlggaren ppnade upp t mig.
Fonderna slde jag och gick vinst ca 5000 kr, men pengarna som jag lade undan p pensionssparandet r tydligen "lsta" och kan inte tas ut frnn jag r 65??? Tycker det r lurigt och jag vill ha tillbaka dessa pengar d jag knner att jag r alldeles fr ung fr att pensionsspara.

Finns det ngot stt att f tillbaka dessa pengar??
Hjlp...

Problemet r nog inte att du inte kommer f ut dessa. Problemet r att de 12000 som du satte in drog de av p din deklaration samma r. Sledes kan du skert f ut de men endast 30 % av vrdet d resten mste in till staten. Ngon fr grna rtts mig om jag r helt fel ute. Ngon fr grna komma med exakt story hur det hr fungerar.
Citera
2014-04-13, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Problemet r nog inte att du inte kommer f ut dessa. Problemet r att de 12000 som du satte in drog de av p din deklaration samma r. Sledes kan du skert f ut de men endast 30 % av vrdet d resten mste in till staten. Ngon fr grna rtts mig om jag r helt fel ute. Ngon fr grna komma med exakt story hur det hr fungerar.

Om du inget vet vad ska du d svara fr?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in