Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-05, 18:10
  #1
Medlem
Vad vet vi om rekat och klart egentligen ?

Jag har varit medlem ett par år och jag tycker mig börja se ett mönster.

Spelare kommer in och börjar sätta 80-90% utav spelen i en månad eller mer som dom rekar ex 46 av 50 spel livet leker folk upphöjer denna till skyarna och skapar förtroende för dom som sedan blir en sponsrad rekare och faller sedan till 3 av 10 spel inne, i månader.

Jag har starkt börjat bli övertygad om att detta inte är en slump utan en strategiskt plan så kallat "affiliating"


affiliating :Ett avtal som går ut på att få in pengar till spelbolagen. T.ex. så betalar de ut upp till 30% av en spelares ackumulerade förluster över 3 månader till personen som refererade dem till sidan. Varje gång en länk till ett spelbolag avslutas med ”affiliateid=28181”, ”referal=6854” eller liknande så försöker de rekrytera er och således tjäna pengar på era förluster.

Vi som har hängt där ett tag vet också vilket fiffel det kan vara på rekarna då en rekare med förtroende får oddset på given match att droppas/höjas snabbt och mycket folk hajpar spelen till skyarna för att få bättre odds på motståndarlaget som sedan utklassar till bättre odds då folk slänger in otroligt mycket pengar på dom "säkra spelen" som har blivit särskilt utvalda utav Holms och hans staff .

Nu tänker ni säkert "jaha ännu en person som har förlorat pengar och försöker skylla ifrån sig och lägga skulden på rekarna, man kan ha oflyt" .Vi som har spelat ett längre tag vet också att när man börjar komma upp i den klassen att sätta 90% utav sina spel under längre tider har man självklart någon förlust streak 1-2 veckor lite då och då, men inte månadsvis och så kontrollerad frlust-win streak.

Att prata om detta på planket är att bli permanent bannad som folk som förhoppningsvis fyller på tråden kan intyga om, Då man inte kan vara kritisk till ROK.

Jag snubblade in på denna sida http://rekatochklart.nu/ när jag skulle in för ett par månader sedan och fick än engång mina farhågor besannade om att allting inte står rätt till. den är IOFS från 2010 men kolla Holms spreedsheet så får ni en uppfattning.

Jag har skapat denna tråd för att jag är trött på att se människor bli så totalt LURADE på spelen och utav rekarna då dom självklart får betalt för att lägga ut dessa och jag och många andra tror och ÄR övertygade om att spelbolagen har ett finger med i spelet, då vi sett vid flera tillfällen vi skrivit ut en bra match oddset förändrats 1-3 visst en slump men 200-300 gånger knappast.

Jag har även sett när det börjas snackas om sin "spelkassa" folk som lagt ut ungefärligt vad dom har för att sedan någon/några veckor senare komma in helt förstörda då spelkassan blivit hackad då många använder samma mail man använder på sitt spelkonto som på ROK. vi pratar nu inte om 50 -100 000 kr utan bra mycket mer än så utan 5- 10 gånger detta.

Det finns 2 undantag när det kommer till rekare men då jag ej vill outa någon låter jag namnen gå förbi obemärkt men ge första bokstaven i nicken M och P .

TÄNK ER FÖR LITA INTE PÅ NÅGON GE INTE UT ERAN ÄKTA MAILADRESS V AR FÖRSIKTIGA VID RYGGAR

Fyll på tråden, jag är klart förvånad över att det inte har skapat en tidigare.
__________________
Senast redigerad av fluffarn 2014-04-05 kl. 18:13.
Citera
2014-04-05, 19:00
  #2
Medlem
Fyllefyllots avatar
Känns som att jag har läst det här tidigare.

Bitter fd rekare?
Citera
2014-04-07, 13:38
  #3
Medlem
Ingen i hela världen sätter 90% av sina spel med hyfsat stort sample och odds runt 2.

ROK:s rekare är inte vassa, förutom ett par. Det är unga speltorskar som ger usla motiveringar till spel och skriker all-in som får uppmärksamhet på det forumet.

Överlag går över 90% av de rekare du ser på forum som här, ROK, rekar.se, youbet, twitter, klart minus.

Rekare är i många fall speltorskar och i och med det är de experter på att dölja sina förluster för omgivningen. Antingen kör du utan bokföring, alternativt så byter du "bokföringsmetod" (som det så fint heter) väldigt ofta och bytet sker påfallande ofta i samband efter en "cold streak". De går då från att bokföra på spreadsheet.se till sharps SS, till rekars SS, till bettin.gs osv osv. De gamla SS försvinner, glöms bort och du går säkerligen bra i inledningen då du haft din värsta cold-streak på någon månad.

Sedan lägger dessa sopor pengar på 40 olika fotbollsligor, på alla spelformer, pre som live. Sedan när det är OS har de ofta en förkärlek till att bli experter på bob, skidskytte, curling, backhoppning och nordisk kombination.

Inte nog med det så sneglar merparten av de usla rekarna på de duktiga rekarna och helt ogenerat "snor" andras rekar. De säger alltså att de rekar en match medan det i själva verket är en 100-procentig blindrygg från en vinnande spelare.

Det räcker med att ha följt denna bransch i ett år så kan man sålla ut de få fina guldkornen bland folk som finns.

***

Jag tror inte ROK köper in usla rekare eller lägger rekar de ej tror på. Sanningen är bara den att rekarna håller för dålig klass. Det fattar dock inte den nyblivna 18-åringen som sätter in pengar på bet365 ->>googlar på bettingips ->> kommer in på ROK ->> ser massvisa rekar ->> han tycker väl det ser bra ut och lägger en omöjligt åttling för en "hunka".

Holms skrattar hela vägen till banken för att sen sola sig i glansen av alla misslyckade sinnesslöa individer samtidigt som han själv ligger på en sandstrand 10 ggr om året.

Citera
2014-04-08, 01:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arsenalistaa
Ingen i hela världen sätter 90% av sina spel med hyfsat stort sample och odds runt 2.

ROK:s rekare är inte vassa, förutom ett par. Det är unga speltorskar som ger usla motiveringar till spel och skriker all-in som får uppmärksamhet på det forumet.

Överlag går över 90% av de rekare du ser på forum som här, ROK, rekar.se, youbet, twitter, klart minus.

Rekare är i många fall speltorskar och i och med det är de experter på att dölja sina förluster för omgivningen. Antingen kör du utan bokföring, alternativt så byter du "bokföringsmetod" (som det så fint heter) väldigt ofta och bytet sker påfallande ofta i samband efter en "cold streak". De går då från att bokföra på spreadsheet.se till sharps SS, till rekars SS, till bettin.gs osv osv. De gamla SS försvinner, glöms bort och du går säkerligen bra i inledningen då du haft din värsta cold-streak på någon månad.

Sedan lägger dessa sopor pengar på 40 olika fotbollsligor, på alla spelformer, pre som live. Sedan när det är OS har de ofta en förkärlek till att bli experter på bob, skidskytte, curling, backhoppning och nordisk kombination.

Inte nog med det så sneglar merparten av de usla rekarna på de duktiga rekarna och helt ogenerat "snor" andras rekar. De säger alltså att de rekar en match medan det i själva verket är en 100-procentig blindrygg från en vinnande spelare.

Det räcker med att ha följt denna bransch i ett år så kan man sålla ut de få fina guldkornen bland folk som finns.

***

Jag tror inte ROK köper in usla rekare eller lägger rekar de ej tror på. Sanningen är bara den att rekarna håller för dålig klass. Det fattar dock inte den nyblivna 18-åringen som sätter in pengar på bet365 ->>googlar på bettingips ->> kommer in på ROK ->> ser massvisa rekar ->> han tycker väl det ser bra ut och lägger en omöjligt åttling för en "hunka".

Holms skrattar hela vägen till banken för att sen sola sig i glansen av alla misslyckade sinnesslöa individer samtidigt som han själv ligger på en sandstrand 10 ggr om året.



Jag håller med dig,det ligger mycket sanning i ditt inlägg,men jag tror många lägger sig på rekar för att nyttja oddset.

men om man nu ska prata användare så tillexempel Jonas O på ROk sätter 37 av 44 rekar han slänger upp på 1 månad och sedan när han väl är sponsrad sätter 10 av 30 i månader därefter , jag vet inte jag tycker det är konstigt då jag inte varierar så kraftigt i mitt spelande och vet inte någon jag känner privat variera så mycket . Jag är inte den som ryggar folk utan mer observerat detta då man hittar guldkorn ibland.


Visst sen är det så att många är hobby experter det kommer man inte ifrån någonstans,men man sållar dom väldigt fort tycker jag. tycker bara det är så jävla deprimerande att se folk bli så blåsta och deprimerade när deras kassa är borta, för totalt missvisande information som bara gynnar bolagen och holms .

Jag ser rekar som är så usla att man tar sig för pannan ändå sätter folk in hus och hem för att dom inte är kritiska mot spelet och blir odds blinda jag menar man spelar för ett vinst syfte hur kan man då slänga så mycket pengar på vad någon annan TROR .PLANKET fenoment som jag kallar det, visade sig bra igår på napoli till exempel, någon vrålar napoli ö1,5 och sedan ligger så gott som alla med en lapp på napoli, jag själv ser mönstret , och kör 1x och vipps pengar i kassan för min del som så många gånger innan .

hur vida det var en dålig match eller inte låter jag vara osagt ...

Jag förstår bara inte hur det går runt för folk , dåliga rekare= förlorade spel=mindrekassa= förlust.
Citera
2015-06-20, 16:54
  #5
Medlem
Självklart praktiserar R & K affiliating. De tjänar alltså pengar på att folk förlorar pengar. Hur utstuderat det är att lägga mindre bra rekar kan man ju fråga sig. En rätt smart affärside att utnyttja svenskens intresse för spel och att göra snabba cash.

Personligen skulle jag aldrig använda en tjänst där jag vet att aktören profiterar på att jag förlorar pengar.
Citera
2017-09-26, 21:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho1
Självklart praktiserar R & K affiliating. De tjänar alltså pengar på att folk förlorar pengar. Hur utstuderat det är att lägga mindre bra rekar kan man ju fråga sig. En rätt smart affärside att utnyttja svenskens intresse för spel och att göra snabba cash.

Personligen skulle jag aldrig använda en tjänst där jag vet att aktören profiterar på att jag förlorar pengar.
. Minst 90% av alla i denna bransch går mer eller mindre back,mkt svåra result igen idag----Hv beh övertid för att hemma vinna mot 1 soplag som Karlskr ! Lhc-torsk eft förl mot Luleå. Mkt dål kväll för spelare+rekare som torsk rej mot alla spelbol igen.----------X på hockeyn hela tiden kan ju va 1 alt,efters fav spricker för jämn,bara 5-7 % av alla som häller på med detta,går+i längden. X ger ju mell 4-5 ggr,när det gäller hockeyn------Luleå har nu 3 av 4 oavg eft full tid , Hv-Karlskr blev oxå oavgj. Visst kommer det ju tider med mindre X och förl äv med detta alt,men som det sett ut många år nu=ju X-spel på hockeyn 1 seriöst alt till ML-spelen !
Citera
2017-09-27, 08:54
  #7
Medlem
Skönt att se denna sida dö ut sakta men säkert. Det kan gå flera timmar nu för tiden innan någon skrivit i planket, och då är det bara samma gamla stammisar. Sidan är på väg att dö ut helt klart.
Citera
2017-09-27, 18:28
  #8
Medlem
Fyllefyllots avatar
Ni som hänger på såna här sidor, levererar man ens?

Skummade runt lite och hittar ingen statistik osv.
Citera
2017-10-02, 22:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Ni som hänger på såna här sidor, levererar man ens?

Skummade runt lite och hittar ingen statistik osv.
De levererar givetvis inte, annars hade du ju sett statistisk på det.
Citera
2017-10-03, 20:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Skönt att se denna sida dö ut sakta men säkert. Det kan gå flera timmar nu för tiden innan någon skrivit i planket, och då är det bara samma gamla stammisar. Sidan är på väg att dö ut helt klart.


Dom hade 50K besökare förra månaden...
Citera
2017-10-04, 00:51
  #11
Medlem
afrodisiaks avatar
Han Tobbe Holm hångla med en transa i Big Brother och den banan har han fortsatt på under alla sina Thailands resor.

Angående sidan så går den allt sämre men de har fortfarande ett stadigt besökarantal oavsett om folk skriver på planket eller inte. Dock går ingen av deras experter med plus.
Citera
2017-10-06, 14:10
  #12
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23strawberry
De levererar givetvis inte, annars hade du ju sett statistisk på det.

Jo, såklart. Jag tänkte mest om det i alla fall var någon enstaka som hade en positiv ROI på några procent i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback