Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman87
Rent generellt kan jag väl säga att jag ställer mig mkt frågande till att en person som bevisligen har en hjärnskada ska få arbeta på förskola överhuvudtaget.
Jag läste paragraf sjuan och nej denna sjuka individ skulle aldrig arbetat på en förskola,
killen är mycket störd. Denna lilla sinnesundersökning gjord av Jan Ahlström tar inte många timmar
att genomföra och ändå kunde han se en hel del ganska kvickt, t ex tvångsbeteenden, en omognad och framförallt en emotionell svaghet. Visserligen är Jan kunnig men att dessa morbida störningar
undgått förskolan betvivlar jag. Hur fan har man tänkt?
Utöver dessa beteendestörningar har JS även en dokumenterad organisk hjärnskada vilket är ett
helt mega stort kapitel i sig. Tack och lov går det att läsa att killen knaprar tabletter mot oro och tankerusningar, frågan är väl förstås ifall han tagit tabletterna regelbundet vilket jag starkt betvivlar.
Enligt §7:an överfördes han 2012 till vuxenpsykiatrin och där var han tydligen inte ofta,
många personer med hjärnskador saknar insikt om sina svårigheter och beteendestörningar,
möjligtvis att Stranke är en av dom. Självklart blir detta rättspsykiatrisk vård.