Svara
  • 2
  • 3
2014-05-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-chefen
En mlmedveten porrskdis frn Hjo
svarade bestmt "den fr plats, joho"
Nr hon sin fiffi klargjorde
den med smr insmorde
Fr att ta emot en nyvaxad Daewoo

Rolig limerick
Hr har vi slangordet fiffi fr det kvinnliga, daewoo fr mannens "bil" som ven r nyvaxad. Utmrkt allegori.
Citera
2014-06-02, 16:32
Medlem
IT-chefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syltfabriken
Rolig limerick
Hr har vi slangordet fiffi fr det kvinnliga, daewoo fr mannens "bil" som ven r nyvaxad. Utmrkt allegori.

Tack s mycket! Limerickar r frbaskat trevliga att sitta och grubbla ver.
Citera
2014-06-08, 20:19
Medlem
IT-chefens avatar
En kollision av vrldar
Se min ilska sklva dig till trar
Jag r din baneman
Jag skrdar dig fr dem du srar
Citera
2014-09-02, 12:16
Medlem
IT-chefens avatar
Sol, varmt och hrligt gr emot kallt, grtt och besvrligt. Strmmen som trdlst verfrts frn en sommars vibrerande positivitet har stannat av och lmnat oss med goda minnen och lite smre skinn.

Jag sjlv kommer ta med mig den dr fantastiska sommarkvllen i Joppas fiskebod dr hela gnget drack l, badade nakna och grillade egenfngad gs i folie. Vi sjng och Joppa spelade gitarr och hela livet kndes fr en stund som en sn dr perfekt Pripps Bl-reklam. Tillfllena blir frre allt med livet har jag mrkt. Barndomen r en svunnen oas av lycka och den sociala upptckargldjen som strckte sig upp in i ung vuxen lder har mattats av och lmnat en lite bitter och fadd smak i munnen av att inse att folk i verhngande utstrckning r idioter.

Kanske kommer detta utmynna i ett krasst konstaterande att mnniskor inte r mycket att gra t. Somrarna kommer ju nd, och vill man bara ta vara p de dr svruppneliga tillfllena dr man glmmer den sorgliga vrlden, s finns de dr. Frmodligen ven ret runt, ven om de r lite mindre ptagliga.

Kanske r det jag som r idioten som ens lter idioter till mnniskor f mig att knna s hr.

Kanske ska jag ta fraktet till en annan niv. Konfusius sade ngot i linje med att man ska lska det man gr, fr att aldrig mer behva se det man gr som en belastning. Det lmnar mig med tv alternativ att med passion och gldje avsky dessa avskrden till energislsare, eller att omringa mig med personer som man tolererar och utvecklas av.

Jag kliar mig lite frstrtt i hret. En potentiellt vacker text om livets goda har tagit en bana av bitterhet och obevekligen fortsatt utmed den. Hur mr jag egentligen? Det r dags att agera. Vad mr jag vl av? Inte dig i alla fall det r vl en sak som r ganska sker. Eller r det du som r min rddning? r det du som kan f mig att se det goda i mnniskan igen? Kan vi ha ett positivt utbyte? Kan du vara den som fr mig att tappa intresset fr att finna och peta p andras svagheter, och istllet knna frtrstan i att alla har tminstone ngon kvalitet?

Kanske. Frmodligen inte, men kanske. Kanske, kan ske. Allt kan ske. Allt kanske.
Citera
2025-04-08, 11:28
Medlem
IT-chefens avatar
Ebben har drabbat mitt tankedjup ett maraton i ultrarapid frflutet p en sekund.
lder, barn och vardagens hamsterhjul skaver sakta och gr mig grund.
Ingen tid fr analys, ingen tid fr att formulera vad jag ser. Jag har blivit dum!
Gamla alster pminner om svunnen briljans det vore bst att jag blev stum.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in