Citat:
Ursprungligen postat av
02-02-2012
KFK är en bra regel, men hur besvarar ni kritiken som kommer fram i den här tråden och andra? Tystnad är det enda jag hör från er sida...
Flashback står inför ett vägval och eftersom jag snart åker på en 6 månaders avstägning kanske jag inte bryr mig ett skit om vilken väg ni väljer. Ni har redan tappat en hel del tyngre medlemmar och som utvecklingen går känner sig andra utpekade och särbehandlade för att de är obekväma.
Varningar, avstägningar och allt annat känns idag som helt verklingslöst. Rapporterar jag ett inlägg känns det idag som om vem som skriver är mer avgörande än vad som skrivits. Titta i tråden om situationen i Ukraina och svara ärligt om jag kunnat posta de inlägg du hittar i den tråden.
Vilka inlägg gäller det? Har de RP:ats? Varför skulle inte du kunna ha postat de inläggen i så fall?
Obekväma FB:are i betydelsen regelbrytande har vi inte så himla stor fördragsamhet med, det är helt korrekt uppfattat. Obekväma i betydelsen att de skulle framföra några särskilda åsikter är dock skrattretande löjligt. Flashback skiter i vad folk tycker och tänker om ditten och datten. Det enda vi kräver är att man följer regelverket. De allra, allra flesta är kapabla till detta, men visst, roar det dig att kalla dem som bryter mot reglerna för obekväma (liksom man numera kallar illegala flyktingar för papperslösa) så är det helt ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Det är inte ofta jag håller med dig 02-02-2012, men här är vi rörande eniga.
En hel del av de påpekande och sanktioner man får ifrån moderatorkåren känns allt annat än motiverade, särskilt som man ser att samma sak tolereras på något annat ställe i forumet. Det är inte utan att man känner att en varning är en liten själs försök att känna sig stor och mäktig.
Har man synpunkter på en avstängning så får man slängt i ansiktet att beslutet är ofelbart eftersom det har fattats genom en omröstning av moderatorer, rätta mig om jag har fel men jag trodde att bruket av hemliga domstolar var begränsat till Nordkorea, Stalins Sovjet och Kafkas fatabur.
Visst har du fel. Hemliga domstolar har vi också på Flashback. Det faktum att vi har det, och att de är hemliga är ingen hemlighet så att säga.
Dessutom har du fel i att du verkar tro att Varningar är framröstade, de är de inte utan de delar moderatorerna själv ut. Å andra sidan finns det hyfsat tydliga instruktioner för att klaga på moderatorers beslut och det händer dessutom tämligen ofta att moderatorer ändrar sig efter förklaring/argument från postaren. Jag har själv gjort det flera gånger.
Likaså kan man klaga på avstängningar (vi har ju ett helt delforum för detta).