Citat:
Ursprungligen postat av
LFE
Tack för svar.
Selektiviteten står sig ju dock kvar med tanke på de inlägg som skrivs innan och efter mina men jag vet sedan tidigare diskussion med mods att man tar hänsyn till tidigare tillsägelser. Sen vet du bättre än jag hur precis diskussionen gått till eller om folk helt enkelt i tystnad har tagit hänsyn till dem. Eller inte alls.
Så hur det gick till kanske inte jag bör öppna käften om men det hade ju till och med varit bättre om det gick till på så sätt som du beskriver att det tydligen gör i amerikanska filmer. För då hade det ju funnits FÖR och MOT-argument och en diskussion. Istället blir ju kritiken kring att det är en ryggdunkarklubb ännu hårdare i och med att det som du säger ej förs en diskussion...
Visst förs det en diskussion, det var inte det jag sa. Men de diskussioner som sker i samband med omröstningar handlar nästa uteslutande om tolkningar och hur set ställs emot regelverket. Det är ju ganska många omröstningar som sker så det finns helt enkelt inte tid eller plats för att driva någon agenda från enskilda moderatorer.
Det som sker är helt enkelt att inlägget ifråga är anmält i vårt rapportsystem och om det inte är uppenbart omotiverat så ska Tony Clifton trycka på en knapp så att en omröstning skapas. I denna omröstning så hämtas automatiskt det aktuella inlägget, en del uppgifter från dig som användare, dvs den informationen som du också ser inne på din profil. Utöver det så är det länkar till aktuell tråd och aktuellt inlägg samt den rapport/de rapporter som finns på inlägget.
Så neutralt som möjligt helt enkelt.
Det som händer sedan är att det sker en omröstning och när omröstningen avslutas så räknas påföljden automatiskt ut och den påföljd som har minst hälften av stödet kopplas till åtgärden. Alla åtgärder hamnar sedan i en adminkö där de väntar på att frisläppas. När jag markerar dessa åtgärder och godkänner dem så noteras de i forumet
Avstängningar och bannlysningar. Det är därför som det ofta finns ett flertal noteringar vi samma tidpunkt.
Tony Clifton har med andra ord inte gjort något mer än att trycka på knappen för att generera omröstningen, och det skall han göra i ett sådant fall.
admin4