2015-04-21, 15:16
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
en unity. para 497. fick precis min follower relic igår också :/ har dock tagit 49 utan unity men snart kan jag trycka mer

Follower relic fick jag ganska fort faktiskt. Min follower (till min WD) har just nu den, ett kasst vapen med int, inga ringar eller amu.

Jag jag är väl en noob men hade glömt hur sjukt drygt det är att inte ha en str-klass. Han jag spelar med är ju wizard så droppar liksom inget med str. Försöker ju geara en barbar ju för att farma T6 med och kanske lite trials om den överlever.

Mest irriterande med min WD just nu iaf. Även med DOD så är trials riktigt jobbiga. framförallt när man får de där stengubbarna. Brukar inte ta mig längre än att jag får en key runt 35.

Det jobbiga med att göra en grift som är för lätt men samtidigt inte superlåg är att det händer att man är så pass snabb att man får en key som är för hög istället, väldigt irriterande. Ser verkligen fram emot dagen då trials går i graven.
Citera
2015-04-21, 16:27
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Aa, fast hur ofta castar du MM jämfört med AO? Jag kände att MM (conflag ofc) gjorde mer dmg, körde runt grift 45.

Nya braces gör ju gale force rätt användbar för +15% dmg på MM, eller om man vill köra t.ex. spellsteal.

Kör du med point of no return-runan btw? Ger tillräckligt med CC att man kan gå full glass cannon typ.

Har rätt mkt arcane regen med builden jag körde så MM är mest filler samt för att hålla stacksen uppe. Blev att jag testat arcane pga. en nästan perfekt rollad arcane amulett (kmr inte ihåg vad den heter). Tänkte att twister med wicked winds kan vara användbar till trash då AO med obliteration har så liten radius. Borde kanske testa fire, ancient devastator har man ju liggandes iaf men som sagt, saknar mirrorball.

Körde faktiskt 15% mer dmg runan (time warp?) men stun är nog en mycket bättre idé, kan matchas med ancient partans också.
Citera
2015-04-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
barb. dock together as one på ancients men tappar så brutalt mycket dmg med det :/

Dmg tappar du väl inte för att du kör med TAO, skulle vara VS en RG som inte spawnar adds då. Kör du med TAO istället för unity så har man ju möjligheten att köra med convention of elements istället, vilket snarare ökar din clearspeed fram till bossen. Men som sagt att döda en boss som inte spawnar adds utan ancients fury är fan a pain in the ass och inget jag vill återgå till=)
Citera
2015-04-21, 16:55
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Dmg tappar du väl inte för att du kör med TAO, skulle vara VS en RG som inte spawnar adds då. Kör du med TAO istället för unity så har man ju möjligheten att köra med convention of elements istället, vilket snarare ökar din clearspeed fram till bossen. Men som sagt att döda en boss som inte spawnar adds utan ancients fury är fan a pain in the ass och inget jag vill återgå till=)

precis det är det jag menar med att jag tappar dmg, på bossen då. för att cleara dit har jag inga problem med men blir ju starved på dom flesta bossarna atm. får väl gambla fram en unity snart efter jag har provat att geara min crusader. är ändå rankat för tillfället
Citera
2015-04-21, 18:54
Medlem
tältpinnes avatar
Jag har nu gett upp tanken på att köra builds jag tycker är kul, för man går bara i väggen innan 50 sologrift. Låt höra lite op-skit nu. WW-barb? tal-wiz med nya ringen? strafe-dh? vad mer?
Citera
2015-04-21, 19:49
Medlem
Hej! Var ett tag sedan jag spelade så undrar vad som är op nu?
Har en Crusader lvl 70 och en wd som jag levlar upp just nu. Är paragon 356.

Samt vad ska man spela nu för are loota bra saker? Grift, rift eller bounties?

Lirade vanöig public igår med en som hade paragon level 10000? Så startade vi en grift trial och blev level 100. På den griften levlade jag alla 356 paragon.. Hur vanligt är det?
Citera
2015-04-21, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag har nu gett upp tanken på att köra builds jag tycker är kul, för man går bara i väggen innan 50 sologrift. Låt höra lite op-skit nu. WW-barb? tal-wiz med nya ringen? strafe-dh? vad mer?

UE-DH, men annars rätt. Dashing Strike-monk är riktigt snabba och starka, men man kanske får lite ont i huvudet av att teleporteras hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Hej! Var ett tag sedan jag spelade så undrar vad som är op nu?
Har en Crusader lvl 70 och en wd som jag levlar upp just nu. Är paragon 356.

Samt vad ska man spela nu för are loota bra saker? Grift, rift eller bounties?

Lirade vanöig public igår med en som hade paragon level 10000? Så startade vi en grift trial och blev level 100. På den griften levlade jag alla 356 paragon.. Hur vanligt är det?

Kör seasons i stället.

T6-rifts är nog bäst för loot, grifts för exp. Bounties och trials är bara för att man måste.

Okej, läste ditt sista stycke nu, kör du typ på konsol eller något? För det där är inte möjligt utan fusk, och den killen har definitivt fuskat.
Citera
2015-04-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
UE-DH, men annars rätt. Dashing Strike-monk är riktigt snabba och starka, men man kanske får lite ont i huvudet av att teleporteras hela tiden.

Kör seasons i stället.

T6-rifts är nog bäst för loot, grifts för exp. Bounties och trials är bara för att man måste.

Okej, läste ditt sista stycke nu, kör du typ på konsol eller något? För det där är inte möjligt utan fusk, och den killen har definitivt fuskat.

Lirade på dator tidigare men nu på ps4.

Seasons funkar inte på konsol eller?
Skiljer det något mer jämfört med dator?
Citera
2015-04-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Hur många unitys har ni hittat den här säsongen? Själv ligger man på stadiga 0 vilket är lite irriterande då det känns som att det droppar mer ringar än nånsin och progressa över grift 40 utan unity känns iaf för mig ganska meningslöst då jag tycker det är så tråkigt att dö mycket, även om man skulle klara riften. Min foliehatt säger att de ökat på droprate lite på just ringar då detta ju skulle vara "awesome rings"-patchen

Hittat 5 eller 6 conventions tror jag, ingen som är speciellt bra dock. Visst rollar den alltid med socket? Annars har jag ju haft tur på den fronten iaf.

Hittat en unity, ancient oxå Använder dock F&R atm för mig tal'rasha wiz(där jag fortfarande letar efter min första ss)
Citera
2015-04-21, 22:41
Medlem
Kör WW-builden med rend och pain enhancer gemet. Kastar man ut Rend något eller har man den bara för pain enhancer gemet ska procca på flera när dom dör? För min gubbe stannar ju upp när man använder rend och då förlorar man ju lite movement osv.
Citera
2015-04-21, 23:13
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunerts
Kör WW-builden med rend och pain enhancer gemet. Kastar man ut Rend något eller har man den bara för pain enhancer gemet ska procca på flera när dom dör? För min gubbe stannar ju upp när man använder rend och då förlorar man ju lite movement osv.
Rend används till största del för cooldown, då dina dust devils står för den riktiga skadan. Anledningen till Rend är för att den ger bra cooldown samtidigt som den gör okej med skada tack vare WW-setet.
Men ja, man stannar upp när man kastar Rend. Så det gäller att time:a den och kasta vid rätt tillfällen.
Citera
2015-04-22, 09:22
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purpurgul
Hittat en unity, ancient oxå Använder dock F&R atm för mig tal'rasha wiz(där jag fortfarande letar efter min första ss)

En jobbig grej med att väl hitta en unity är ju att den är helt värdelös tills man hittat ännu en

Jag vaknade lite tidigt imorse så gjorde ett par grifts för att levla gems till min barbar. Hittade en ancient witching hour. Fanns dock ingen int på den och crit rollen var lite taskig men fortfarande +7.5% dmg och lite toughness från Hellcaten jag hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in