2015-04-21, 11:53
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
30-50% knockback, mycket hjälpsam (i solo grifts). lägg där till strongarms för 30% mer damage.

har även börjat tveka lite på att crossbows fortfarande är bättre än bows. folk verkar fortfarande gå på "but higher weapon dmg", men jag tycker inte det gäller lika bra i denna patchen då man 1) kör multishot istället för cluster arrow som är mkt dyrare (mer viktigt att utnyttja hatred på hög weapon damage) samt 2) focus+restraint vilket ändå tvingar en att skjuta generator var femte sekund. jag tycker man hittar en bra rytm på typ 2 multishots-1 evasive fire med en båge utan att gå out of hatred.

Jag har svårt att se att jag skulle kunna spela helt utan Reaper's Wraps tbh, men jag kan förstå att det blivit som det blivit med att bågar är fördelaktiga med rytmen. Jag har själv inte full UE än, men jag får helt enkelt testa så fort jag kan.

Weapondamage är ju fortfarande viktigt, men det kanske är lättare att utnyttja det hatred man har med en båge som du säger.
Citera
2015-04-21, 12:55
Medlem
fgnms avatar
Spelat mig in i väggen denna säsongen. Snöat in totalt på att hitta en ancient sparker för att kunna fortsätta progressa men det känns mindre o mindre sannolikt att hitta en. Aningens meh att försöka pusha 51 utan så grattis till alla som hittat ancient sparker och får leka på top 50.

Testade full arcane slow time-build med F/R och måste säga att det är riktigt synd att slow-time headet är ett måste i högre grifts eftersom RoG+CoE är imo så sjukt mkt sämre. Frozen orb varianten gör för lite skada men har bättre cc. Ska se om det går att göra en arcane build med F/R och kanske energy twister som cc, problemet är dock fortfarande att man måste kitea eliter utan vidare slow lr cc.

Har väll i princip mjölkat klart min jävla wizard vad gäller build-variationer snart..
Citera
2015-04-21, 13:10
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Testade en potentiellt trevlig build idag.

En del har ju börjat köra pure WW (6p ww, bul kathos). Med convention of elements + unity. Funkar riktigt bra faktiskt, körde några 48-49 och klarade alla på runt 7-8 minuter och då har jag ganska sunkiga bul-kathos svärd samt ej optimerad gear för builden.

Nackdelen med builden är dock hög downtime på WOTB samt dålig CC, så jag tänkte ut en potentiel lösning, nämligen att byta ut unity mot obsidian samt war cry mot ignore pain. Och visst fasen verkar det funka fint. Permanent ignore pain utan problem (vilket tar ut unity, + perma cc), samt mkt högre uptime på WOTB. Ska testas lite mer men tror det kan va nåt.

Spännande.

Själv testade jag med att modda IK/Waste lite, körde Fury runa på Ancients.
Tog då pga det och bytte runan på Battle Rage till Into The Fray samt lite vågat, så tog jag bort War Cry med Impunity helt och hållet och körde Overpower med Killing Spree-runan.
Testade på en 51a och det gick bra, förutom att jag fick Bloodmaw som RG och han hetsade lite väl i Act 2 ice-cave miljö så tiden var för knapp.

MEN, samtidigt ska jag då säga att det jag testade var snudd på "living on the egde" absolut inga defensiva runor alls utan ren tillförlitlighet på Unity och Follower, förutom då passiva runan Nerves Of Steel. Samt det som Taeguk stackar i Armor, loosa stack så är det kämpigt
Så inget jag ser som en framtidsbuild på nåt sätt, möjligtvis om man byter ut runan på Rend till Bloodlust om nu ens den lilla Healing det ger skulle hjälpa :P

Ska testa WW och BK nåt, behöver nytt BK-solem vapen, bra dmg på det jag har men skulle aldrig "slösa" key utan att ha även den i Ancient.
Spenderat säkerligen 30k+ shards senaste dagaran på 1h vapen utan lycka..
Citera
2015-04-21, 13:17
Medlem
Moffins avatar
Hur många unitys har ni hittat den här säsongen? Själv ligger man på stadiga 0 vilket är lite irriterande då det känns som att det droppar mer ringar än nånsin och progressa över grift 40 utan unity känns iaf för mig ganska meningslöst då jag tycker det är så tråkigt att dö mycket, även om man skulle klara riften. Min foliehatt säger att de ökat på droprate lite på just ringar då detta ju skulle vara "awesome rings"-patchen

Hittat 5 eller 6 conventions tror jag, ingen som är speciellt bra dock. Visst rollar den alltid med socket? Annars har jag ju haft tur på den fronten iaf.
Citera
2015-04-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Hur många unitys har ni hittat den här säsongen? Själv ligger man på stadiga 0 vilket är lite irriterande då det känns som att det droppar mer ringar än nånsin och progressa över grift 40 utan unity känns iaf för mig ganska meningslöst då jag tycker det är så tråkigt att dö mycket, även om man skulle klara riften. Min foliehatt säger att de ökat på droprate lite på just ringar då detta ju skulle vara "awesome rings"-patchen

Hittat 5 eller 6 conventions tror jag, ingen som är speciellt bra dock. Visst rollar den alltid med socket? Annars har jag ju haft tur på den fronten iaf.

Har hittat 2 Unity so far och är para ~280
Citera
2015-04-21, 13:41
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

7 Unitys, 1 Ancient så 8 totalt.
107 spelade timmar.
Citera
2015-04-21, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Spelat mig in i väggen denna säsongen. Snöat in totalt på att hitta en ancient sparker för att kunna fortsätta progressa men det känns mindre o mindre sannolikt att hitta en. Aningens meh att försöka pusha 51 utan så grattis till alla som hittat ancient sparker och får leka på top 50.

Testade full arcane slow time-build med F/R och måste säga att det är riktigt synd att slow-time headet är ett måste i högre grifts eftersom RoG+CoE är imo så sjukt mkt sämre. Frozen orb varianten gör för lite skada men har bättre cc. Ska se om det går att göra en arcane build med F/R och kanske energy twister som cc, problemet är dock fortfarande att man måste kitea eliter utan vidare slow lr cc.

Har väll i princip mjölkat klart min jävla wizard vad gäller build-variationer snart..

Ah, det är riktigt segt att gå en ancient, och så ska den ju gärna vara bra rollad också. Du får klara dig med något annat och vänta med att pusha i solo.

Har du provat pure MM med delsere? F/R, simp str med mirrorball, helst Sunkeeper till. 200m x3 per cast, riktigt saftigt faktiskt.

Du får väl levla upp en annan klass så länge annars.
Citera
2015-04-21, 14:33
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Ah, det är riktigt segt att gå en ancient, och så ska den ju gärna vara bra rollad också. Du får klara dig med något annat och vänta med att pusha i solo.

Har du provat pure MM med delsere? F/R, simp str med mirrorball, helst Sunkeeper till. 200m x3 per cast, riktigt saftigt faktiskt.

Du får väl levla upp en annan klass så länge annars.

Tyvärr inte hittat någon bra mirrorball än men det är helt klart något jag vill prova. Slopar man allt vad heter resource så öppnas många skillslots och passives upp. Problemet är väll dmg, 600m är långt ifrån vad min arcane orb crittade (konstant 4-5 miljarder med F/R och 3x stacks från triumf).

Såg att man lagt till energy twister med tillhörande bracers i guiden jag hämtat inspiration ifrån så ännu större anledning att testa. Tror ärligt jag kan pusha högre än med tals om jag fixar min survivability med F/R setupen.

Saken är den om jag levlar en DH så kommer jag antagligen aldrig hitta en ancient sparker hahaha..
Citera
2015-04-21, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Tyvärr inte hittat någon bra mirrorball än men det är helt klart något jag vill prova. Slopar man allt vad heter resource så öppnas många skillslots och passives upp. Problemet är väll dmg, 600m är långt ifrån vad min arcane orb crittade (konstant 4-5 miljarder med F/R och 3x stacks från triumf).

Såg att man lagt till energy twister med tillhörande bracers i guiden jag hämtat inspiration ifrån så ännu större anledning att testa. Tror ärligt jag kan pusha högre än med tals om jag fixar min survivability med F/R setupen.

Saken är den om jag levlar en DH så kommer jag antagligen aldrig hitta en ancient sparker hahaha..

Aa, fast hur ofta castar du MM jämfört med AO? Jag kände att MM (conflag ofc) gjorde mer dmg, körde runt grift 45.

Nya braces gör ju gale force rätt användbar för +15% dmg på MM, eller om man vill köra t.ex. spellsteal.

Kör du med point of no return-runan btw? Ger tillräckligt med CC att man kan gå full glass cannon typ.
Citera
2015-04-21, 14:55
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:

en unity. para 497. fick precis min follower relic igår också :/ har dock tagit 49 utan unity men snart kan jag trycka mer
Citera
2015-04-21, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
en unity. para 497. fick precis min follower relic igår också :/ har dock tagit 49 utan unity men snart kan jag trycka mer

Vilken klass? Nice att ta 49 utan unity!
Citera
2015-04-21, 15:02
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Vilken klass? Nice att ta 49 utan unity!

barb. dock together as one på ancients men tappar så brutalt mycket dmg med det :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in