Citat:
Ursprungligen postat av
GillarKebabtallrik
Testade en potentiellt trevlig build idag.
En del har ju börjat köra pure WW (6p ww, bul kathos). Med convention of elements + unity. Funkar riktigt bra faktiskt, körde några 48-49 och klarade alla på runt 7-8 minuter och då har jag ganska sunkiga bul-kathos svärd samt ej optimerad gear för builden.
Nackdelen med builden är dock hög downtime på WOTB samt dålig CC, så jag tänkte ut en potentiel lösning, nämligen att byta ut unity mot obsidian samt war cry mot ignore pain. Och visst fasen verkar det funka fint. Permanent ignore pain utan problem (vilket tar ut unity, + perma cc), samt mkt högre uptime på WOTB. Ska testas lite mer men tror det kan va nåt.
Spännande.
Själv testade jag med att modda IK/Waste lite, körde Fury runa på Ancients.
Tog då pga det och bytte runan på Battle Rage till Into The Fray samt lite vågat, så tog jag bort War Cry med Impunity helt och hållet och körde Overpower med Killing Spree-runan.
Testade på en 51a och det gick bra, förutom att jag fick Bloodmaw som RG och han hetsade lite väl i Act 2 ice-cave miljö så tiden var för knapp.
MEN, samtidigt ska jag då säga att det jag testade var snudd på "living on the egde" absolut inga defensiva runor alls utan ren tillförlitlighet på Unity och Follower, förutom då passiva runan Nerves Of Steel. Samt det som Taeguk stackar i Armor, loosa stack så är det kämpigt

Så inget jag ser som en framtidsbuild på nåt sätt, möjligtvis om man byter ut runan på Rend till Bloodlust om nu ens den lilla Healing det ger skulle hjälpa :P
Ska testa WW och BK nåt, behöver nytt BK-solem vapen, bra dmg på det jag har men skulle aldrig "slösa" key utan att ha även den i Ancient.
Spenderat säkerligen 30k+ shards senaste dagaran på 1h vapen utan lycka..