2015-01-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jo, min smärtgräns är runt 33-34 känns det som med Sunkeeper mace och offhand.

Har en furnace liggande som jag testade med, men det kändes inte som det blev mer skada, kanske för att jag var tvungen att ta bort min Cindercoat mot Firebird så blev lite lidande med mana.

Samtidigt så är mina Magefist mer eller mindre perfekta så vill inte byta bort dem.

Svårt val när det gäller att byta gear, man får testa sig fram! Jag har klarat 36 på bra tid 37 kan jag ta med flyt, klarar den inte på tid än sålänge, gäller att ha tur med density också ocb minions.. Har en hel del kvar att uppgradera om jag ska klara 37 dock. kör 1-hands Sunkeeper

EDIT: Väntar fortfarande på att det ska droppa en Wand of Woh, hade vart gött att känna på den builden
Senast redigerad av Ixxen 2015-01-02 kl. 09:49.
Citera
2015-01-02, 11:20
Medlem
Är det möjligen så att ju högre Grifts man kör ju mer vanligt är det att få "Act 5" mobs och extremt jobbiga RGs? Tycker sällan det slår fel..
Citera
2015-01-02, 11:20
Medlem
Balloonatics avatar
En fråga, dinga 70 med min Crusader för några dagar sedan och tänkte levla en annan klass. Vad är bäst att köra för att snabbast komma upp till 70, Story eller Adventure?
Citera
2015-01-02, 12:14
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Nja jag försöker få DoT så fort som möjligt, ut med hydra och blizzard, springer iväg och får andra monsters uppmärksamhet, samlar, DoTar och kör lite blackhole här och var..

Spelar du med 1-h eller 2-h? GR 33 är helt okej med 1-h, när du har Furnace då kan man börja klättra, du måste ha riktigt bra gear om du ska klara 36-37-38 med 1-h

Är på jakt efter nytt vapen, kör en 24xx DPS 1h just nu utan några speciella secondary attributer.
Har en Maximus som säkert skulle funka bra, men blir lite strul med annan gear då för att bibehålla Damage osv.
Men men, rom byggdes inte på en dag, så det är bara att jaga mera

Som Eaz skrev, Magefist är för bra för att bytas bort, 20 Fire, 705 Int, 6 AS, 50 CD, 9 CC..
Senast redigerad av ImWorthless 2015-01-02 kl. 12:16.
Citera
2015-01-02, 14:21
Medlem
Tjena.

Letar efter spel att börja lira på PC då de jag har nu börjar bli rätt tråkiga. Har spelat Diablo 3 men inte expansionen, hur lång är Reaper of Souls? Är crusader rolig? Är det värt pengarna?
Citera
2015-01-02, 14:37
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Tjena.

Letar efter spel att börja lira på PC då de jag har nu börjar bli rätt tråkiga. Har spelat Diablo 3 men inte expansionen, hur lång är Reaper of Souls? Är crusader rolig? Är det värt pengarna?

Alltså, det är ju samma lika. Reaper of Souls drar man igenom på någon timme.

Det är värt pengarna om du vill döda mobs i massor och farma gear.
Det är inte värt pengarna om du tror det är en djävligt cool expansion med en underbar story.

Crusadern är kul
Citera
2015-01-02, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Alltså, det är ju samma lika. Reaper of Souls drar man igenom på någon timme.

Det är värt pengarna om du vill döda mobs i massor och farma gear.
Det är inte värt pengarna om du tror det är en djävligt cool expansion med en underbar story.

Crusadern är kul

Fair enough.

Mest ute efter lite tidsfördriv så då får det bli att börja med Diablo 3 igen. WOW känner jag mig inte lika lockad av längre så.

Crusader blir det!
Citera
2015-01-02, 15:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Fair enough.

Mest ute efter lite tidsfördriv så då får det bli att börja med Diablo 3 igen. WOW känner jag mig inte lika lockad av längre så.

Crusader blir det!

Jag lirar fortfarande, har ett antal tusen timmar nedlagda.

Dock, så är det svårt att säga hurvida en expansion som RoS är värd pengarna eller inte. I slutändan så farmar du samma mobs som du gör innan

Att rekommendera ett spel som Shadow of Mordor, Dragon Age osv är lätt, storyn, miljöerna är enorma. Att rekommendera D3 är svårare då jag tror att endast en viss typ av spelare uppskattar det repetitiva i D3

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Är på jakt efter nytt vapen, kör en 24xx DPS 1h just nu utan några speciella secondary attributer.
Har en Maximus som säkert skulle funka bra, men blir lite strul med annan gear då för att bibehålla Damage osv.

Som Eaz skrev, Magefist är för bra för att bytas bort, 20 Fire, 705 Int, 6 AS, 50 CD, 9 CC..

Min Magefist, 20 Fire, 717 Int, 5 AS, 50 CD, 10 CC. Vill liksom inte byta bort den.

Cindercoaten är trevlig också, dels pga firedmg, men även pga cost reduction (även om jag behöver en bättre cinder så jag kan rolla in blizzard)
Senast redigerad av ^Eaz 2015-01-02 kl. 15:38.
Citera
2015-01-02, 18:00
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:

Har inte spelar wiz allt för mycket, men jag skulle tro att en cindercoat helt klart är att föredra över sådana magefists. Det enda IAS påverkar borde vara skadan som hydran gör och den är väll nästan försumbar? Om de vore magefists med elem,int,cc,chd,cdr hade jag nog övervägt att använda dem istället för cindercoat. Annars är jag tveksam.
Citera
2015-01-02, 18:10
Medlem
Citat:

Jag håller inte riktigt med om att Magefist inte är värda att byta, har man en välrollad Cindercoat samt ett par riktigt bra Firebirdgloves så är min erfarenhet att man tjänar på Cindercoat, ska kika lite igen ingame på detta då ni båda känner att det är värt med Magefist, har et par bra rollade
Citera
2015-01-02, 18:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Har inte spelar wiz allt för mycket, men jag skulle tro att en cindercoat helt klart är att föredra över sådana magefists. Det enda IAS påverkar borde vara skadan som hydran gör och den är väll nästan försumbar? Om de vore magefists med elem,int,cc,chd,cdr hade jag nog övervägt att använda dem istället för cindercoat. Annars är jag tveksam.

Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Jag håller inte riktigt med om att Magefist inte är värda att byta, har man en välrollad Cindercoat samt ett par riktigt bra Firebirdgloves så är min erfarenhet att man tjänar på Cindercoat, ska kika lite igen ingame på detta då ni båda känner att det är värt med Magefist, har et par bra rollade

Hmm iof kan man få ett par trifekta Firebird så kanske det är att föredra
Citera
2015-01-02, 18:22
Bannlyst
Jag undrar hur ni klarar med level 70 T6? Får ni inte panik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in