2014-11-18, 19:51
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Grundproblem:

Blizz borde lyssna mer på community. Finns flera bra lösningar på buffa sämre klasser.

Blizz hade all tid i världen (2 år) på sig att byta motor till RoS.

Efter de har buffat och jämnat ut klasser så försvinner ditt problem med leaderboard.

Ändå gjorde Blizz M6 från början?
Kan berätta för dig att det tar betydligt längre tid än två år att koda en helt ny spelmotor. Det är knappast "all tid i världen" i sammanhanget. Att byta spelmotor mellan ett spel och dess expansion bara för att förbättra grafiken vore dessutom idiotiskt, exempelvis Call of Duty har kört på samma spelmotor sen CoD 2 men grafiken har knappast stått still mellan alla nya iterationer.
Citera
2014-11-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Kan berätta för dig att det tar betydligt längre tid än två år att koda en helt ny spelmotor. Det är knappast "all tid i världen" i sammanhanget. Att byta spelmotor mellan ett spel och dess expansion bara för att förbättra grafiken vore dessutom idiotiskt, exempelvis Call of Duty har kört på samma spelmotor sen CoD 2 men grafiken har knappast stått still mellan alla nya iterationer.

Idiotiskt att förbättra grafiken? Du menar att det är rätt att spelet har kraftiga fps drops? Att Blizzard vägrar göra nåt åt problemet tycker du är bra?

Edit: Med förbättra grafiken menar jag inte göra spelet snyggare. Jag menar fixa så spelet flyter.
Senast redigerad av MrJiM 2014-11-18 kl. 20:19.
Citera
2014-11-18, 22:34
Medlem
ant's avatar
Citat:
Idiotiskt att förbättra grafiken? Du menar att det är rätt att spelet har kraftiga fps drops? Att Blizzard vägrar göra nåt åt problemet tycker du är bra?

Edit: Med förbättra grafiken menar jag inte göra spelet snyggare. Jag menar fixa så spelet flyter.
Idiotiskt att byta motor, istället för att bara förbättra den nuvarande.
Citera
2014-11-18, 23:15
Bannlyst
Citat:
Vi spelar faktiskt spelet även med M6.

Jag vill se din toughness som gör så du tål några ticks i tex GR 52.

Eller så kan de byta till bättre grafikmotor.

Buffa skada på resten av klasserna.

Vi vill inte bli nerfade. Vi vill ha buffs till resten. Så enkelt är det.

Citat:
Jag är 36. Du är den som grinar för andra inte vill som du. Vad jag spelar ska du skita i. Gillar du inte det jag skriver så läs det inte.

Edit: Svar till din edit... Varför inte? Du behöver inte gömma dig om du inte vill. Låt andra göra som de vill.

Jag löste ditt problem:

Spela på konsol, Blizzard patchar inte dem.
Citera
2014-11-18, 23:47
Medlem
Är det inte barbsen som är bäst och kommer fortsätta vara det även i framtiden då man inte removar conduits. Känns inte som någon kommer ens komma i närheten.

Dhs utan M6 är ett skämt, så dom behöver vi aldrig mer bekymra oss för ändå.

Men vad spelar det för roll, till nästa säsong får alla som fortfarande orkar spela göra nya characters beroende på vad som är OP/UP. Bara avvakta och se vad som är värt att levla upp.
Citera
2014-11-19, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand
Är det inte barbsen som är bäst och kommer fortsätta vara det även i framtiden då man inte removar conduits. Känns inte som någon kommer ens komma i närheten.

Men vad spelar det för roll, till nästa säsong får alla som fortfarande orkar spela göra nya characters beroende på vad som är OP/UP. Bara avvakta och se vad som är värt att levla upp.

Ja, barbs är obalanserade de också. Om conduit gjorde 30-50% av RGs hp så skulle det vara okej, då måste de ändå ha single target dmg, nu förlitar de sig till 100% på conduit - hur kan det vara något att sträva efter?!

Nya M6 är förresten mer dmg än förra med perfekt studder step, det finns post på diablofans. Däremot är de inte permanent odödliga längre, och det kräver mycket mer tur och skill.
Citera
2014-11-19, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Jag löste ditt problem:

Spela på konsol, Blizzard patchar inte dem.

Asså? Då får du ta kolla en gång till. Console ligger efter men nog fan patchas det.

Citat:
Ursprungligen postat av kallbrand

Jag tror barb på conduit jakt kommer vara överlägset bäst på solo. Men i grupp så tror jag att det fortfarande kommer vara 1 barb, 1 tank wd/crus, 2 dh. Nu gissar jag bara så stäm mig inte om jag har fel.

Ps: Undra vad som kommer bli bäst. Lightning/fire dh med krider eller om det kommer nån ny cold/fire build.
Senast redigerad av MrJiM 2014-11-19 kl. 09:52.
Citera
2014-11-19, 10:19
Bannlyst
Citat:
Asså? Då får du ta kolla en gång till. Console ligger efter men nog fan patchas det.

Jag tror barb på conduit jakt kommer vara överlägset bäst på solo. Men i grupp så tror jag att det fortfarande kommer vara 1 barb, 1 tank wd/crus, 2 dh. Nu gissar jag bara så stäm mig inte om jag har fel.

Ps: Undra vad som kommer bli bäst. Lightning/fire dh med krider eller om det kommer nån ny cold/fire build.

Kan man inte spela offline om man vill? Du får i alla fall lite extra tid med kära M6.

Btw, Kanji har redan tagit grift lvl 51 på PTR med nya M6.
Citera
2014-11-19, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Kan man inte spela offline om man vill? Du får i alla fall lite extra tid med kära M6.

Btw, Kanji har redan tagit grift lvl 51 på PTR med nya M6.

Om jag inte vill lira offline då? Folk kommer säkert ta GR 60. Men problemet är fortfarande Blizz alltid väljer nerfa bra builds istället för lägga till fler som är ungefär lika bra så folk har lite val. Vi kunde lika gärna fått behålla M6 som den är och fått nytt set med egenskaper från nya M6. Vi kunde lika gärna fått behålla CM Wiz och även fått Firebird. Vi kunde lika gärna fått behålla gamla WW Barb och fått raekor set. Blizz tog bort perma WotB men vi fick perma Ahkan? Blizz tog bort CM Wiz men vi fick tank WD? Vi kunde väl lika gärna fått behålla de gamla och fått de nya? De gör ju typ samma sak,
Citera
2014-11-19, 12:22
Medlem
De har scalat ner monster dmgen lite också va? I greater rifts alltså. Laddade ner patchen på PTR och testade två med babben imorse. Densityn är redigt nice nu iaf. 41 klarade jag på strax över fem minuter, och 47 rensade jag med 7 minuter till godo men fanns ingen conduit till bossen. I iaf så var det sömnigt lätt att överleva, jag behövde inte ens använda min ignore pain på 47, och ignore pain ger som sagt 50% dmg red a'la Unity, vilket betyder att jag kunde droppat unity om jag använt min ignore pain. Var inte ens i närheten av att dö, 47 kändes som 37 eller liknande.

Känns som att barb med den nya densityn och antalet pylons kommer äga boardsen ännu hårdare än tidigare.

EDIT: redan 55or klarade av barbs på 10ish minuter. Lär ju se 60+ relativt snart.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2014-11-19 kl. 12:28.
Citera
2014-11-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
De har scalat ner monster dmgen lite också va? I greater rifts alltså. Laddade ner patchen på PTR och testade två med babben imorse. Densityn är redigt nice nu iaf. 41 klarade jag på strax över fem minuter, och 47 rensade jag med 7 minuter till godo men fanns ingen conduit till bossen. I iaf så var det sömnigt lätt att överleva, jag behövde inte ens använda min ignore pain på 47, och ignore pain ger som sagt 50% dmg red a'la Unity, vilket betyder att jag kunde droppat unity om jag använt min ignore pain. Var inte ens i närheten av att dö, 47 kändes som 37 eller liknande.

Känns som att barb med den nya densityn och antalet pylons kommer äga boardsen ännu hårdare än tidigare.

EDIT: redan 55or klarade av barbs på 10ish minuter. Lär ju se 60+ relativt snart.

De har dragit ner monster dmg ganska mycket. Barb kommer förmodligen vara överlägsna så förbered dig på nerf!
Citera
2014-11-19, 13:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik

eh hur satan klararade du sån hög rifts ? förstår inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in