Citat:
Ok, testar att läsa lite om geargrind, kanske blir något som fastnar. Vänner har jag, så får försöka dra med dem. Köper i princip alla PS4 spel just nu, då det knappast finns några, så därför detta köpet. Finns det någon lätt introvert på nätet som förklarar principen bakom det hela, och kanske framförallt, varför måste det vara så satans fult?
Tycker inte det är fult faktiskt. Grafiken passar ändamålet, e.g. hack'n'slash.
Det är inte grafiken man spelar det.
Sen som folk säger, det är ev. inte ett spel som passar alla. Som jag själv och andra har skrivit i tråden, spelet slutar inte när man är klar med kampanjen och blivit level 70. Snarare så börjar spelet då. Det är då grinden för att få så bra gear som möjligt för att kunna göra exakt samma sak som man gjort de senaste 1000 timmarna fast på svåraste svårighetsgraden.
Eller så har man läst om en ny build (e.g. ny kombination av skills) som gör så att man måste farma efter nya armor delar (som man antagligen tidigare slängt 100 stycken av).
Vill man ha ett spel som tar dig från punkt a till b och sen är det klart, så är D3 inte ett spel för dig.
Vill man ha ett spel som du gör samma sak om och om igen timmarna igenom bara för att få en uppgrade på ditt gear, så är det ett spel för dig.
Som ett exempel så vet jag inte hur många hundra rifts (mini dungeon kan man väl kalla det) och har säkert spenderat 40 000 blood shards (du får ~100 blood shards på en T6 rift boss) för att försöka på en djävla Marauder chest piece med Sentry dmg bonus utan att ens ha fått en item jag sparat.