2014-05-28, 08:55
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Jag kör alltid fullt party t5 rifts och brukar få 4-8 legs per rift. Men det var säkert en vecka sedan jag fick en uppgradering
Kör ca tre rifts om dagen eller mer.
Har väl en 50 forgotten souls liggande nu eftersom allt mitt gear e färdig chantat och hittar inga uppgraderingar

Körde T6 rifts igår med två polare. För den ena regnade det Legs, den andre fick inte lika många men fortfarande mycket om man jämför med mig. Jag fick ett par Bracers på två helt rensade rifts haha...
Citera
2014-05-28, 09:03
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karnstan
Där har du pudelns kärna. Detta är anledningen till D2:s storhet - man kunde välja. Antingen kunde man sitta och nöta mephisto/pindle och försöka hitta items själv, eller så kunde man - vilket jag och många med mig älskade - dra några runs, hitta något semibra och börja trada. Att trada upp sig blev en sport i sig och var minst lika kul som själva spelet. Det saknas! Nu har man inget val. Dock blev det bättre efter födelsedagsbuffen, nu droppar det i alla fall lite items. Innan var det fullständigt dödfött. Minimal chans att något bra droppade och ingen möjlighet att trada till sig det man behövde. Nu finns det i alla fall chans att bra skit droppar - dock tycker jag att det är uselt att man inte kan få trada och på så vis ackumulera det man behövar. I synnerhet eftersom stash-utrymmet är så brutalt jävla litet. Fyra sidor fyller man ju upp med en char lätt, och eftersom (återigen) man inte får trada måste man ju behålla alla bra set och legs som man kan komma att behöva om något som har synergi med ens befintliga items (mot förmodan) skulle droppa.

Det känns lite ogenomtänkt. Nu är det bättre, men det är låååångt ifrån bra. Tyvärr.

Hur sjutton har du använt hela din stash?
Jag har inte ens köpt alla fyra sidor och den tredje sidan är nästan tom.
Varför sparar du så mkt skit?
På min första sida - som är mindre än halvfull har jag gear till andra builds.
Andra sidan gems och mats. Tredje sidan legendary mats

E nyfiken
Citera
2014-05-28, 09:11
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Hur sjutton har du använt hela din stash?
Jag har inte ens köpt alla fyra sidor och den tredje sidan är nästan tom.
Varför sparar du så mkt skit?
På min första sida - som är mindre än halvfull har jag gear till andra builds.
Andra sidan gems och mats. Tredje sidan legendary mats

E nyfiken

Hela min stash är också fylld. Mer nyfiken på hur du inte kan ha en max stash
Citera
2014-05-28, 09:17
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Haha vad märkligt.
Det är ju hur mkt plats som helst
Citera
2014-05-28, 09:50
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Haha vad märkligt.

Nej du, så mycket plats tycker inte jag heller att det är.
första sidan går åt till mats och gems
På min andra sida har jag grejer med intel för olika builds på WD och Wiz.
På tredje sidan är olika grejer med str för babbe och crussen
Sista sidan samlar jag set-delar på.
Personligen sliter jag inte med platsbrist, då det alltid går att sella något. men hittar man en SoH, SoJ, Cindercoat med ok rull så sparas de.
Drog t.o.m upp en extra wiz bara för att kunna ladda på all min fire-gear som låg i stashen med intelroll. landade på nästan 900k i dps direkt och 123% firebuff, inte jättebra, men helt ok som nydingad
Så jag tror man inte ska va allt för snabb att göra sig av med grejer, jag har lite över 100 souls som ligger vilket räcket gott i tillägg.
Citera
2014-05-28, 10:22
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Citat:
Haha vad märkligt.

fyfan, är det något jag skulle köpa för RL pengar av Blizzard så är det extra bank tabs...
Citera
2014-05-28, 10:42
Medlem
Hur ska jag lyckas farma gold? Känns som jag ligger på stadiga 2-3 millar konstant, kör ju iofs bara T1 men plockar på mig allt jag hittar och säljer, känns udda att inte kunna få ihop lite gold! rerollar ju inte as mycket heller!
Citera
2014-05-28, 10:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Hur ska jag lyckas farma gold? Känns som jag ligger på stadiga 2-3 millar konstant, kör ju iofs bara T1 men plockar på mig allt jag hittar och säljer, känns udda att inte kunna få ihop lite gold! rerollar ju inte as mycket heller!

Skumt, drar ju fan in 5-6 mille på en kvälls spelade (T2-3).

Gått från ~10 till ~80 sen RoS släpptes, låg stadigt runt 1-10 medans jag uppgraderade mitt gear och rerollade en massa, men nu när användbart loot droppar väldigt sällan, så ökar guldet stadigt varje kväll.

Dock, vill du verkligen farma, skaffa Goldskin och Gloves of the Gladiator.
Citera
2014-05-28, 11:05
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen

Om du vill tjäna guld på att rifta så ska du köra T3+.
Citera
2014-05-28, 11:10
Medlem
ImWorthlesss avatar
Efter att varit borta från spelet i nästan 3 veckor och komma tillbaka så känner jag 1 skillnad.

Spelet är lättare, svårigheten på mobs måste blivit drastiskt sänkt..

Sen att Loot-buffen varade 1 vecka för att sedan finnas kvar?
Det är trams
1 legend på 3 timmars riftande i T4.
Citera
2014-05-28, 11:11
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Om du vill tjäna guld på att rifta så ska du köra T3+.

När jag soloar kör jag T3 och i grupp blir det ofta T3-4 , är det stor skillnad på T2 och T3 i guld? (Kanske därför jag drar in såpass?)

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Sen att Loot-buffen varade 1 vecka för att sedan finnas kvar?
Det är trams
1 legend på 3 timmars riftande i T4.

Det är fortfarande random, bara för att lootchansen är större betyder inte att loot är garanterat.

Igår hade jag ~1 leg per rift, fram till sista riften med Flashbackgruppen där det helt plötsligt droppade 4 legs i en rift.
Citera
2014-05-28, 11:27
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
När jag soloar kör jag T3 och i grupp blir det ofta T3-4 , är det stor skillnad på T2 och T3 i guld? (Kanske därför jag drar in såpass?)

Edit:

Det är fortfarande random, bara för att lootchansen är större betyder inte att loot är garanterat.

Igår hade jag ~1 leg per rift, fram till sista riften med Flashbackgruppen där det helt plötsligt droppade 4 legs i en rift.

Stor och stor skillnad det är en definitionsfråga.
400% är det på T2 och 550% på T3. Den "stora" skillnaden är väl T4+.

På T6 fick jag ca. 7 mille på 1 ½ rift. Utan att sälja de saker jag lootade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in