2014-06-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Fas 1 = Farma nycklar - Fields of misery a1, Dahlgur oasis a2, stonefort a3, a4 (?) (unik key warden)
Fas 2 = Crafta maskiner(med nycklarna), döda bossarna som droppar organ.
Fas 3 = Crafta ringen med organen.

Kan inte förklara tydligare, då jag inte gjort detta på länge och det kan också ha ändrats osv, du får testa dig fram, eller söka på internet

Bossarna som du dödar spawnar du i staden i ett hus brevid act ett's ''inn'', och om du dödar alla 3 i samma game så har du chans till att få alla tre olika organ som du behöver för att crafta ringen.

Har nu hittat lite mer läsning som var betydligt bättre än det jag hittat innan så ska kika lite noggrannare imorgon, tack för svaret
Citera
2014-06-20, 11:10
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fan, RiF blir meningslöst nu känns det som:

Men å andra sidan, så när man soloar så blir det billigare att köra själv.

Seasons skiter jag i, har inte nog med tid för att försöka mäta mig med massa nolifers som spelar nonstop + jag hatar att lvla, så skiter nog i seasons.

Greater Rifts kan bli djävligt skoj, men de där nya gemsen måste fan vara riktigt powerfull om man ska rolla socket på amulet/ringar...

Legendary gemsen skall bli intressant, tyvärr inget vi ser i PTR, men diablofans brukar ha en förmåga att leta fram gömda filer . Jag ser fram emot ladder, jag tycker de roligt få utmana folk ifrån scratch..
Citera
2014-06-20, 11:36
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Legendary gemsen skall bli intressant, tyvärr inget vi ser i PTR, men diablofans brukar ha en förmåga att leta fram gömda filer . Jag ser fram emot ladder, jag tycker de roligt få utmana folk ifrån scratch..

Missförstå mig rätt när jag skrev att jag inte kommer lira Season.

Jag tror det kommer bli bra, och jag tror även det är nödvändigt för att behålla spelare.

Däremot är det inget som passar mig och min spelstil.

Gemsen hoppas jag bli bra dock som jag skrev så måste de vara riktigt djävla bra för att folk ska rolla bort CD/CC etc för en socket.

De skriver att de blir bättre ju mer man spelar, så undrar om det helt sonika är en stat gem, e.g. +STR, som efter ett tag kan bli riktigt djävla enorma siffror, e.g. 1000 str på ringarna eller något.

Däremot skulle jag vilja se nya vapen gems, som det är nu så är det ingen som har något annat än grön gem i vapen (kanske iom LoH buffen, så kanske vi får se folk med LoH i vapnet?).
Citera
2014-06-20, 11:37
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

synd att det inte betyder något mer än tid spenderat och dum tur :/
känns lite som att tävla med någon om att kasta tärning eller nåt.
den som får flest sexor vinner sjukt spännande och intressant
Citera
2014-06-20, 12:12
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Saken med Diabloprogress är att folk vill ligga högt på listan, så de offrar allt för att finnas där.

Det gör den listan väldigt..opålitlig i min bok. Ja du har hög dps, men nyser en fluga på dig så dör du.

Sen, iom att den inte ser t.ex perma akarat osv så är den missvisande också.

dom offrar ingenting med att ligga på dprogress just nu för dom har fler uppsättningar med gear. ett som dom spelar med och ett som dom har höga opålitliga stats på och så har det alltid varit.
Citera
2014-06-20, 12:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
dom offrar ingenting med att ligga på dprogress just nu för dom har fler uppsättningar med gear. ett som dom spelar med och ett som dom har höga opålitliga stats på och så har det alltid varit.

Ja, men det jag menar är att DP opålitlig eftersom gearet som visas inte är vad de spelar med.

Alltså, att ha X miljoner DPS betyder inte ett skit i min värld.
Citera
2014-06-20, 12:33
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx

Citat:
Ja, men det jag menar är att DP opålitlig eftersom gearet som visas inte är vad de spelar med.

Alltså, att ha X miljoner DPS betyder inte ett skit i min värld.

ja vettefan om ja tror er. var får ni allt detta ifrån? känns som man nästan måste vara sån själv för att påstå att folk gör så.....

den person som e nr 1 world i ele elite dmg har ruggigt bra gear och knappast bara för show.
http://www.diabloprogress.com/hero/zdgh-2757/JurinaMatsui/36522632
och där ser man hans skills som är dominance, prismatic etc, de e knappast skills man använder om man bara showar off.......

här är nr 2 world ele elite dmg
http://www.diabloprogress.com/hero/%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC-2603/%D0%9C%D0%B0%D0%B9%D1%8F/41042245

samma sak här. riktigt jävla bra gear, och har passives som blur, unstable anomaly.... Igen, knappast skills som boostar dps........

här är nr 3 world ele elite dmg
http://www.diabloprogress.com/hero/unholy-2800/DoYouEvenSup/43746817
återigen.
ruggigt bra gear och en solid build. 4,8m toughness obuffad. igen, knappast show off...

så... var får ni er "information" om ? kanske är ni avundsjuka bara? jag vet inte vad det är men nåt är det, varför ni påstår att dp bara e skit och att folk bara ljuger me fake-gear och fake-builds...

det är ju uppenbarligen inte sant.
Citera
2014-06-20, 12:38
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
ja vettefan om ja tror er. var får ni allt detta ifrån? känns som man nästan måste vara sån själv för att påstå att folk gör så.....

den person som e nr 1 world i ele elite dmg har ruggigt bra gear och knappast bara för show.
http://www.diabloprogress.com/hero/zdgh-2757/JurinaMatsui/36522632
och där ser man hans skills som är dominance, prismatic etc, de e knappast skills man använder om man bara showar off.......

här är nr 2 world ele elite dmg
http://www.diabloprogress.com/hero/%D0%BC%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%BC-2603/%D0%9C%D0%B0%D0%B9%D1%8F/41042245

samma sak här. riktigt jävla bra gear, och har passives som blur, unstable anomaly.... Igen, knappast skills som boostar dps........

här är nr 3 world ele elite dmg
http://www.diabloprogress.com/hero/unholy-2800/DoYouEvenSup/43746817
återigen.
ruggigt bra gear och en solid build. 4,8m toughness obuffad. igen, knappast show off...

så... var får ni er "information" om ? kanske är ni avundsjuka bara? jag vet inte vad det är men nåt är det, varför ni påstår att dp bara e skit och att folk bara ljuger me fake-gear och fake-builds...

det är ju uppenbarligen inte sant.

Kollade bara den första (JurinaMatsui) och ja, visst har de ruggigt bra gear, men 2,984,210 toughness, då har man offrat en djävla massa överlevnad för detta. Den karaktären har 158K hp med 5,907 armor vilket inte är ett skit.

Därför tror jag inte att den spelaren lirar med detta när den spelar eftersom den personen blir mer eller mindre oneshottad i högre torment.

Edit
Sen, har den inte heller någon RRoG equippad, 2 Cains habit vilket knappast är bästa setitem för wizards misstänker jag.

Edit2: Missförstå mig rätt, det är imponerande att fixa så hög DPS, men jag skulle vilja se den personen faktiskt spela T6 med det gearet.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-06-20 kl. 12:40.
Citera
2014-06-20, 12:49
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Kollade bara den första (JurinaMatsui) och ja, visst har de ruggigt bra gear, men 2,984,210 toughness, då har man offrat en djävla massa överlevnad för detta. Den karaktären har 158K hp med 5,907 armor vilket inte är ett skit.

Därför tror jag inte att den spelaren lirar med detta när den spelar eftersom den personen blir mer eller mindre oneshottad i högre torment.

Edit
Sen, har den inte heller någon RRoG equippad, 2 Cains habit vilket knappast är bästa setitem för wizards misstänker jag.

Edit2: Missförstå mig rätt, det är imponerande att fixa så hög DPS, men jag skulle vilja se den personen faktiskt spela T6 med det gearet.

var står det att man måste spela T6 för att vara top dps? De kanske tycker de e kul att smälta ner allt ögonblickigen på t4? eller tom t3?
dessutom är ~3m toughness obuffat inte så farligt för säg t4, eftersom den personen hade skills som tex Prismatic armor (+25% armor, +25% all res), blur (-17% damage taken), samt Dominance vilket ger en sköld på ca 137k i 10 sek.

så han skulle säkert klara det bra i t5 eftersom han dödar allt innan dom hinner döda honom.
han har även teleport wormhole för att ta sig ifrån jobbiga affixes.

jag försvarar inte honom, ingen aning vem det är, det jag gör är motargumenterar mot eran tes att det bara e fakebuilds, och fakegear i toppen på DP vilket INTE STÄMMER.

edit: argumentera emot detta då: om det nu är som ni stämmer, varför har den killen 4 defensive skills/passives när han kunde bytat ut mot tex glasscannon, storm armor etc?
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-20 kl. 12:53.
Citera
2014-06-20, 12:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
var står det att man måste spela T6 för att vara top dps? De kanske tycker de e kul att smälta ner allt ögonblickigen på t4? eller tom t3?
dessutom är ~3m toughness obuffat inte så farligt för säg t4, eftersom den personen hade skills som tex Prismatic armor (+25% armor, +25% all res), blur (-17% damage taken), samt Dominance vilket ger en sköld på ca 137k i 10 sek.

så han skulle säkert klara det bra i t5 eftersom han dödar allt innan dom hinner döda honom.
han har även teleport wormhole för att ta sig ifrån jobbiga affixes.

jag försvarar inte honom, ingen aning vem det är, det jag gör är motargumenterar mot eran tes att det bara e fakebuilds, och fakegear i toppen på DP vilket INTE STÄMMER.

För mig är en person som har balanserat sitt gear för att klara T6 enkelt den som är mest imponerande, ta ReggaeBoss i Flashback klanen, han nöter igenom T6 rifts på under 10 minuter, det i min bok är imponerande, och han har enligt DProgress 765k (994K elite) elemental dmg.

Vilket miffo som helst kan slänga på det som ger mer Str/CD/CC och helt skippa defensiva attribut.
Citera
2014-06-20, 12:56
Medlem
alienDNAs avatar
jag har 14m toughness med 550k hp btw, med mina 2,2mil ele elite dmg. så jag har inte heller offrat något för dps.
tvärtom har jag offrat en massa dps för mer toughness.
Citera
2014-06-20, 12:57
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
För mig är en person som har balanserat sitt gear för att klara T6 enkelt den som är mest imponerande, ta ReggaeBoss i Flashback klanen, han nöter igenom T6 rifts på under 10 minuter, det i min bok är imponerande, och han har enligt DProgress 765k (994K elite) elemental dmg.

Vilket miffo som helst kan slänga på det som ger mer Str/CD/CC och helt skippa defensiva attribut.

nu läser du inte vad jag skriver utan svarar på saker jag inte sagt.
läs om.
jag har aldrig påstått något om effiktivitet, jag argumenterar bara emot dina påståenden.
så varför har den killen 4+ defensiva skills om han nu bara showar off?

edit: och buffar som Archon, Akarat, etc syns inte. Kan man ha en sådan buff PERMANENT så är det klart man kan kötta bättre med "låg" dps.
jag säger inget emot detta alls. Jag håller helt med om detta påstående.
Senast redigerad av alienDNA 2014-06-20 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in