2014-03-19, 14:08
Medlem
Jag är väldigt tacksam för att min flickvän inte alls är brydd om allt feminist dravel utan vill ha det på lika villkor + trivs bra i den enligt feministerna hemska stereotypa kvinnorrollen.
Citera
2014-03-19, 14:14
Medlem
Nycticoraxs avatar
Håller med TS. Det är feminismen som är fel idag. Det blir radikalt by default, för även om det finns feministiska individer som inte tycker dom är radikala (som faktiskt är vettiga), blir ändå hopkoket radikalt, och det ser vi ju nu också på all ängslighet i tidningar, reklamer osv. För att inte tala om genusdagis, kvotering och olika försök att forcera fram kvinnor i olika yrken bara för att det är pk.

Så min rekommendation till er normala kvinnor som kallar er feminister är att sluta med det.
Citera
2014-03-19, 14:19
Medlem
Drinkycrows avatar
Vilken jävla ryggdunkartråd. Bara så du vet TS, de som skrev "bra skrivet!" eller liknande menar inte att du skrev med någon som helst färdighet utan bara att de håller med dig i åsikt.

Personligen så hör jag mer gnäll på feminismen än gnäll från feminister(iallafall här på flashback). Ni är såna jävla offer. Ni om några borde vara glada att feministerna har töjt på normerna för ni passar ingen dag in på bilden av "en riktig man". Ni är så jävla kränkta tydligen.
Citera
2014-03-19, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Personligen så hör jag mer gnäll på feminismen än gnäll från feminister.

..och vägrar att reflektera över varför?
Citera
2014-03-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Vilken jävla ryggdunkartråd. Bara så du vet TS, de som skrev "bra skrivet!" eller liknande menar inte att du skrev med någon som helst färdighet utan bara att de håller med dig i åsikt.

Personligen så hör jag mer gnäll på feminismen än gnäll från feminister(iallafall här på flashback). Ni är såna jävla offer. Ni om några borde vara glada att feministerna har töjt på normerna för ni passar ingen dag in på bilden av "en riktig man". Ni är så jävla kränkta tydligen.
Håller med till 100%, feminister är mycket mycket mycket fina människor, så fina att jag nästan kan sträcka mig att dom kan kallas subba, slyna, kukatunna.
Citera
2014-03-19, 14:38
Medlem
Det där med modet var fan bullseye. Jämt hör man hur kvinnor tjatar på ett ideal som tidningar och media framhåller. Men istället för att fråga män vad de vill ha utgår de ifrån att de inte ska behöva ändra på sig för att få det de vill ha, dvs kuk.
Citera
2014-03-19, 14:50
Medlem
Feminism är ett bevis på att det kvinnliga könet är så mycket svagare. De behöver gruppera sig och kämpa för lika rättigheter för de klarar inte det själva. De behöver Schyman och dess likar för att bestämma hur det ska se ut med föräldrarledighet osv för de klarar tydligen inte framföra detta själva till sina män. De behöver Schyman och dess likar för att kämpa för lika löner för de klarar inte själva stå på sig vid sina löneförhandlingar. osv osv.

Tillsammans är de starka, för ensamma är de svaga.
Citera
2014-03-19, 14:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
Här är en till TS!!!

Tar varje tillfälle i akt att bekämpa just femenismen o dess avskyvärda lära. Livet är skapt för oss män o kvinnan för att tjäna oss, hur svårt kan det va liksom?

Att sedan se de håriga grupp 8 tanterna slåss för en kvinnosyn ingen vill ha är skrattretande, skjuta sig själv i foten är vad de gör varje dag. Nej, rakade armhålor, fittor o kvinnor som lyder vill vi ha.
Citera
2014-03-19, 14:53
Medlem
Mycket bra inlägg! Håller med helt och känner igen mig.

Den särbehandling jag ser i samhället är främst att kvinnor sällan betalar för sin mat, bio eller annat nöje när hon är i sällskap av en man. Hon blir aldrig nekad i en krogkö och hon byter sällan däck på bilen.. Det känns bara som ett enda stort hyckleri alltihop och offerkoftan sitter jävligt bekvämt när det väl passar..

Sen tycker jag att det återkommande argumentet med ''kort kjol på stan'' är så jävla märkligt.. Män och kvinnor är båda sexuella varelser.. Ser jag som man ett par snygga ben i en kort kjol så blir jag upphetsad, precis som en kvinna säkert blir om hon ser ett par snygga biceps eller whatever. Blir man upphetsad så är det väl inte så konstigt att man uttrycker sitt intresse i hopp om samlag (det är så fortplantning osv fungerar). Jag tror knappast att kvinnor inte är medvetna om vilken sorts kläder som attraherar män och kan då således välja ganska fritt själv om hon vill göra detta eller inte. Poängen är att jag personligen tror att väldigt många av de kvinnor som gnäller över objektifiering och att de är ''sexobjekt'' skulle ligga och skaka i fosterställning om de inte fick någon uppmärksamhet alls i dessa situationer. Självförtroendet skulle istället gå i botten och man hittar andra saker att vara bitter över, typ samhällets skeva och sexistiska kvinnoideal..

Med detta sagt så respekterar jag i allra högsta grad kvinnor och är för ett jämställt samhälle. Det feminister verkar glömma bort är att ett jämställt samhälle går åt båda hållen och att det inte funkar att skicka runt offerkoftan när man anser att det passar.
Citera
2014-03-19, 14:56
Medlem
Det du har radat upp låter som en konspiration för att bryta sönder en välfungerande nation.. Konstigt att alla på den fina sidan av åsiktskorridoren är för feminism, mångkultur, hbtq, genus och allt annat som går hand i hand med denna dekadenta utveckling.

Kan feminismen vara ännu en metod för ZOG att söndra och härska? Ingen nation mår bra av detta ändå ska alla delta.
Citera
2014-03-19, 14:59
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Jag är för jämställdhet och älskar kvinnor, men de allra flesta feminister jag sett eller varit i kontakt med har varit griniga, otrevliga och helt enkelt obehagliga att ha att göra med.

Pack, helt enkelt. Dom gör mer skada än nytta, iallafall de feminister som syns mest i svensk media.
Citera
2014-03-19, 15:01
Medlem
NovaOculuss avatar
Utmärkt skrivet, vilket rebelliskt utrop för anti-feminismen.

Kvinnan vill skriva av sig allt ansvar. Mannen tvingar inte modeoffer att svälta sig, mannen tvingar inte de ohälsosamt smala tjejerna att avstå från mat, mannen tvingar inte de osäkra tjejerna att sminka sig för männens skull.

Den vanliga arbetaren har inget att säga till om i rekryteringsprocesser, anklaga således inte mannen.
Mannen som kollar på porr och är ett svin, varför klagar du på hans livsstil när du kan välja att prata med en bättre man?
Håller du inte dina medsystrar om ryggen precis som vi män håller varandra om ryggen?

Vad gör du för att förhindra att pojkar blir utsatta för våldsbrott, får sämre behandling i skolan och blir mobbade?

Du kvinna
har ett eget val, Du kvinna har ett eget ansvar - så ta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in